Fam. Johan Peder Jensen/hustru Kristine Marie Hansen Svallerup sogn Holbæk amt

Startet af Svend Åge Bornhøft, 12 Dec 2013 - 20:00

Forrige emne - Næste emne

Svend Åge Bornhøft

Familien forsvinder med mor/far og 3 børn, sidste oplysninger er en folketælling i Svallerup sogn 1901 opslag 434. Johan Peder Jensen er * 22-11-1857 i Gørlev sogn Holbæk amt, hans hustru Kristine Marie Hansen * 11-12-1856 i Rosmus sogn Randers amt, Parret blev Viet i Rosmus sogn 20-10-1892, sammen har de 2 sønner født i Svallerup, dertil har Johan Peder Jensen en Datter fra et tidligere ægteskab.
Er der nogen som kan hjælpe med at finde ud af hvor de bliver af, ville det glæde mig.
Venlig hilsen Svend Aage Bornhøft Email sabornhoft@gmail.com

Jane Valkær

#1
Hej

Her er FT 1901 fra dda - giver et bedre overblik:

Samtlige personer i husstanden:
Holbæk, Ars, Svallerup, Svallerup, 27, 128, FT-1901, D6064
Johan Peder Jensen    18561125  G Husfader Gaardejer Raklev Sogn Holbæk Amt  
Kirsten Marie Hansen  18561229  G Husmoder  Refsnæs Sogn Holbæk Amt  
Jens Christian Jensen  18940128  U Barn  Svallerup Sogn Holbæk Amt  
Karl Anker Jensen       18971117  U Barn  Svallerup Sogn Holbæk Amt  
Karen Marie Henriette Jensen 18890928  U Barn  Svallerup Sogn Holbæk Amt  

Kigget på Google og kigget FT 1906 Svallerup sogn på AO samt FT 1906 Holbæk amt på dda - ingen resultater  :-\

Mvh
Jane


Svend Åge Bornhøft

Hej Tak for forsøget, jeg har ikke opgivet haabet endnu de maa være et sted.
Svend Aage Bornhøft

Svend Åge Bornhøft

Vedr. familien, er der ved den første søn's indskrivning i Svallerup Kirkebog 1892 - 1909 opslag 9, ved Jens Kristian Jensen lavet en rettelse i navnet, saaledes at Jensen er streget over og rettet til Jervøe, men der er ingen forklaringer paa dette?


Svend Åge Bornhøft

Hej Gitte Johansen.
Jeg tror du har fat i noget, fødselsdatoen passer, saa det arbejder jeg videre paa og tak for hjælpen

Svend Åge Bornhøft

Hej Gitte Johansen.
Politiregisterbladet var rigtig god, jeg kunne se at Jens Kristian var rejst fra Svendborg saa jeg levede en søgning der og der var Bingo, Traaden slutter her tak for hjælpen
Svend Aage