Dorthe Knudsen,forsvundet i Kbh.

Startet af Anne Larsen, 25 Jan 2011 - 18:47

Forrige emne - Næste emne

Anne Larsen

Hej
Jeg leder efter
Dorthe Maria Karen Christine Knudsen f.d.16 april 1852 i Fjaltring,Ringkøbing Amt.

Jeg ved hun tog til Kbh.d.11 feb.1872 fra Hove,Ringkøbing Amt.
Siden har jeg kun set hende ved en fødsel-dåb d.4 jan 1882 i Trinitatis,Kbh.1878-1884 opsl.85 hvor hun står fadder til Fernando Knudsen.
Måske er det også hende der ved en anden dåb 31 maj 1884 i Sankt Johannes,Kbh. 1883-1886,opsl.154,ved Gerty Knudsen.Men der kalder hun sig så Madam Dorthea Jensen
Jeg har ledt højt og lavt,men jeg kan ikke finde hende. :-\
Mon der er en der kan hjælpe mig.
VH Anne
Venlig hilsen
Anne
Djursland

Hans Poulsen



Hej Anne

Ved ft. 1850 var forældrene endnu ikke gift, hvilket de var blevet inden Dorthes fødsel 16.04.1852, jævnfør opslag 19, øverst på siden.

I forældrerubrikken står et par egenavne/stednavne?, som jeg ikke rigtig kan greje: Roikjær og Hillerslev i Toft.?

Samtlige personer i husstanden

Ringkøbing, Vandfuld, Fjaltring, Fjaltring, Tofting, 1 gaard, 75 F2, FT 1850, a8042
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:

Knud Fredriksen 34  ugift  indsidder, blækkenslager Vind S. Ringkøbing A.
Poulette Pedersdatter 38  ugift  hans huusholder her i sognet

Jens Grimmesgaard Pedersen 10  ugift  hendes uægte søn her i sognet
Niels Peder Jensen 5  ugift  hendes uægte søn her i sognet
Mette Kirstine Nielsen 1  ugift  hendes uægte datter her i sognet
 

Poulette <PEDERSDATTER>   
  Sex: F   

--------------------------------------------------------------------------------
   
Event(s):     
Christening: 01 Mar 1811  Place: Fjaltring, Ringkobing, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------
   
Parents:     
  Father: Peder NIELSEN
  Mother: Anna Catharine TOFTSDR

=====

"..Men der kalder hun sig så Madam Dorthea Jensen..".

Kalder sig? Tja, en anelse ordkølveri: Hun omtales i kirkebogen som Md. Dorthea Jensen

Hvad får dig til at tro, at Dorthe Knudsen og Dorthea Jensen er én og samme person?

Vel, Anne, det var ikke svar på dit spørgsmål, men jeg prøver at lede lidt videre.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Anne Larsen

Hej Hans

Ja, Poulette fra Fjaltring har jeg fundet alt om.6mænd og 9 børn hvor Dorthe og Frederik er de yngste.
Poulette er min tipoldemor.

Det var for at være lidt optimistisk at jeg håbede på at Madam Dorthe Jensen og Dorthe Knudsen var den samme. Mere har jeg ikke at have det i. ;)

Tak for at du kigger efter.

VH Anne
Venlig hilsen
Anne
Djursland