Edith- og Ellen Pedersen født h.h.v. 1917 og 1924 fra Rynkeby Bjerg H. Odense A

Startet af Carl Pedersen, 10 Dec 2013 - 01:54

Forrige emne - Næste emne

Carl Pedersen

Kender nogen til de to piger Edith Kirsten Marie Pedersen (f.1917 i Odense) og Ellen Irene Pedersen (f. 1924 i Rynkeby) som blev konfirmeret i Rynkeby Kirke den 3 April h.h.v. 1932 og 1938
Deres far var Smedemester i Rynkeby, Hans Marius Pedersen, som var død allerede i 1925. Hans Enke Helga f. Clausen gifter sig i 1928 med sin smedesvend Karl Nielsen.
Karl Nielsen overtager smedien men  dør i 1939 og Helga dør som 2 gange enke d. 12-07-1942 i Rynkeby.
Ellen Pedersen bliver altså helt alene i en alder af 17 år i 1941.
Jeg kan ikke spore hvad der blev af de to piger (mine kusiner.)
Og de er faktisk de eneste  (fætre og kusiner) jeg mangler data på.
Det eneste jeg ved er at en af pigerne drev en chokolade butik ved den gamle rutebilstation i Kongensgade Odense. Da den gamle rutebilstation lukkede først i 1950 erne købte hun en ny chokoladebutik i Vestergade over for rådhuset (i dag er det  Frellesen Chokolade)
Jeg ville derfor være taknemmelig for alle oplysninger om disse to piger
og deres evt. efterslægt

Regelsen

Hej

Vestergade 9, 1970 "Elite", her ses H. Christensen - konfektureforr.
Bygningen ejet af A/S Vestergade 9.  Registranten for Odense 1984: Lillys kjoler.
Venlig hilsen
regelsen

Carl Pedersen

Kære Regelsen.

Tak for dine oplysninger.
Jeg vil nu undersøge om den ene af mine omtalte kusiner var gift Christensen
(og butikken stod i mandens navn)
men jeg er bange for at 1970 er lidt sent og der måske har været en anden ejer mellem min kusine og Frellsen.

Regelsen

Hej

1965/66 Vestergade 9: H. Christensen, konfektureforr. "Elite", privat Skibhusvej 7. (Købmand)
Venlig hilsen
regelsen

Mette R Francke

Hei

Har du prøvd borgerservice ?

Kanskje de kan finne ut hvor og når de døde , og deretter kan du lete etter en dødsannonse.

Mette
Mette R Francke

Carl Pedersen

Kære Mette R Francke

Jeg har meget dårlige erfaringer med borgerservice her i Odense ( lige så i Esbjerg).
Man svarer ikke på mail og ved personligt fremmøde ser man helt uforstående ud og benægter på det kraftigste at man kan hjælpe med den slags personeftersøgning.
Jeg har prøvet at argumentere lidt og selvfølgelig tilbudt at betale det fastsatte gebyr, men uden positivt resultat.
Det personale jeg har mødt i borgerservice har været totalt afvisende overfor at hjælpe og i det hele taget bruge tid på at give evt. vejledning til mig.
Stemningen på dette kontor i Odense (borgerservice) er så negativ og afvisende at jeg faktisk slet ikke har lyst at tale med dem.