Carl Rømer Bache, kaptajn og trafikinspektør

Startet af Lars Hegndal, 09 Dec 2013 - 16:10

Forrige emne - Næste emne

Lars Hegndal

Hej igen

Alexander Bache: f. 28. aug. 1873 - død 28. marts 1879

Johan Bache: f. 11. okt. 1875 - død 21. april 1879

Knud Bache: f. 31. okt. 1877 - død 1. maj 1879

Hårdt år for famiien - gad vide om det er tuberkulose der er årsag?


mvh Lars


Egon Sørensen

Hej Lars!


Hvis du ser ude i bemærkningerne længst til højre kan du se at børnene døde af skarlagensfeber.

Mvh.

Egon Sørensen

Inge Nissen

Hej Lars

Tak for tilbagemeldingen, det er jo spændende historier og sjov at høre hvad der evt. kommer ud af de oplysninger, man prøver at hjælpe med.

At miste 3 børn på godt en måned, barske vilkår, ja det kunne jo være tuberkulose, men også et eller andet endnu mere smitsomt som skarlagensfeber. Kolera er vel overstået på den tid, det er jo mest i 1850'erne.

Præsten har altså ikke være så venlig at skrive årsagen. Er der mange andre børn, der dør i sognet det forår?

Hilsen Inge

Mit gæt var ikke dårligt, Egons svar krydsede mit svar.

Lars Hegndal

Hej Inge og Egon

ja, jeg fik ikke lige skrollet helt til højre - tak for tippet

Jeg har skrevet til Ordenskapitlet og fået at vide at de pt er igang med at sikkerheds-scanne alle levnedsbeskrivelser og at jeg kan henvende mig igen i april. Jaja, der er ikke noget der løber nogen steder hen.

Inge, jeg var inde på portræt-arkivet og så at der også er et med Lars Bache - men det ved du vel allerede? I alle tilfælde  - her er det vedhæftet

Og så har jeg forgæves forsøgt at finde ud af, hvornår og hvor Carl Rømer og Sofie Pryts bliver gift. Jeg tænkte at eftersom deres førstfødte er døbt i Sanct Johannes kirken 25 sep. 1868, kunne det tænkes at de er belvet gift sammen sted ca. 9 mdr før - men jeg har ikke haft held med det.
Jeg mangler også stadigvæk at finde Vilhelm Ludvig Christian Bache, født: ca. 1870/71  i Aarhus (ses i FT 1880 Langå, alder 9, fødested Århus) - men ham har jeg heller ikke held.


mvh Lars

[vedhæfting slettet af admin]

Gitte Johansen

Vilhelm Ludvig Christian Bache er i

København, Kongens Lyngby, 1871-1881, opslag 2, nr. 4.

Fundet ved hjælp af konfirmation i Viborg Sortebrødre, 1881-1891, opslag 8, nr. 4.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Lars Hegndal

Hej Gitte

Tak skal du have - så haaar je vist næsten styr på alle 15 børn


mvh Lars

Inge Nissen

Hej Lars

Tak for billedet af Lars Bache, jeg tror jeg har set dette engang for længe siden, før computernes tid, på Post- og Telegrafmuseet i København.

Venlig hilsen Inge