For alle > AneEfterlysning

Hvem var min Oldefar Carl Johan Bold´s mor og hvor blev han født

(1/3) > >>

Bent Boldt:
Det jeg ved i dag er at Carl Johan Boldt er født 1823 i København ifgl. FT fra 1850 og at han bor Amaliegade 134 sammen  Wendela Christina Boldt født 1798 enke ,og at han blev gift med Louise Julie Hansen d. 26 Nov. 1854 i Hellebæk kirke. Jeg har også fundet hans far Johan Adam Albrecht Boldt  født i københavn  1786 han bliver gift i lyngby kirke d. 21 feb. 1812 med Johanne Erenstine Gunnerus  hun har været gift en gang før med Peter Thorsen i Vor frue kirke maj 1802 de får en datter Regine Elisabeth Thorsen i 1804 døbt i Garnisions kirke samme år, hvad der sker med hendes far  ved jeg ikke, men jeg ved at  Johan Adam Albrecht Boldt bliver gift i lyngby kirke d.22 feb 1812 med Johanne Erenstine Gunnerus og at de får tvillinger Ernst Christoffer Boldt og Johan Peter Boldt ganske kort tid efter at de er blevet gift, de dør ganske kort tid efter med få dages mellemrum  ifgl. KB i lyngby kirke 1812 hvad der sker med Johanne Erenstine Gunnerus herefter ved jeg ikke, men Johan Adam Albrecht Boldt bliver gift med ovennævnte Wendela Christina Nordermann i Vor frue kirke i 1840 og at han dør i 1842, men hvor er Carl Johan Boldt født og hvem er hans mor ???

Alice Oppenheim:
Hej Bent.

Det er muligt, at et punktum blot er en lille prik. Men hold da op, hvor kan det gøre meget for forståelsen af en tekst!

Dernæst er det vigtigt at vise de FT´er, man henviser til:

København, København (Staden), Sankt Annæ Øster Kvarter, Amaliegade, Amaliegade 134, kjælderen, 144, FT-1850, B5743
Wentala Christina Boldt 51  Enke  meel-og grynhandlerske, huusmoder Malmøe
Carl Johan Boldt 25  Ugift  urtekræmmersvend, hendes søn Kjøbenhavn
Karen Marie Mortensen 20  Ugift  tjenestepige Nysted paa Lolland

Spørgsmålet er selvfølgelig, bragte VENDELA sønnen CARL JOHAN med ind i ægteskabet med Hr BOLDT? — Eller er han hendes stedsøn?

For mig at se, må du finde ud af, 1) om VENDELA har været gift før? 2) hvornår JOHANNE ERENTSTINE GUNNERUS dør? (Hvis det er efter 1823, kan hun jo teorestisk være hans Mor)

MVH
Alice Oppenheim

Bent Boldt:
Hej Alice

Jeg takker for dit indlæg

Du må undskylde hvis jeg ikke har været konkret i mit indlæg, men det er første gang jeg benytter mig af siden her, jeg skal forsøge fremover at være mere konkret.

hvad angår dit spørgsmål om Carl Johan Boldt er stedsøn af Vendela, det er her filmen knækker for mig, jeg har virkelig forsøgt at finde ud af om hun har været gift før, men jeg har ikke kunne finde information om dette.

Ligeledes har jeg forsøgt at finde ud hvornår Johanne Erenstine Gunnerus dør, og det er rigtigt at hvis hun dør efter 1823 kan hun godt være hans mor, derfor har jeg også brugt rigtig meget tid på at finde Carl Johan gennem kirkebøger hvor han kunnne være født og døbt, men er ikke kommet det nærmere.

MVH
Bent Boldt

Egon Sørensen:
Hej Bent"

Jeg Mener ikke at Christine Wendela Nordermann er Carl Johan Boldt,s mor.

Ved vielsen med Carl Johans far i Vor Frue kirke 10 januar 1840 opslag 37 nr.3 er hun kun 32 år.

jeg synes hun er lidt for ung, desuden skriver præsten pigen.

Jeg hælder mere til den antagelse at Carl Johan er søn af Johanne Gunnerus. Antagelsen må jo også

Kunne be- eller afkræftes.

Mvh.

Egon Sørensen

Bent Boldt:
Hej Egon

Det er også den mening jeg selv ser som den rigtige, men ifølge FT 1850 er Wentela Boldt noteret som værende 51 år og skulle så være fra 1799 altså skulle hun være 41 på vielsesdagen og kunne hvis dette er rigtig være gammel nok til at være moderen.

Men som sagt mener jeg også at den største sandsynlighed at det er Johanne Gunnerus der er moderen, men jeg har endnu ikke fundet stedet hvor Carl Johan Boldt er født/døbt ej heller hvor hans mor er død og begravet.

MVH
Bent Boldt

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version