Personlig beskeder

Startet af Anne Mortensen , 04 Dec 2013 - 11:05

Forrige emne - Næste emne

Anne Mortensen

Da jeg lige har fået sendt en personlig besked forkert af sted  og har prøvet igen uden held,  har nu svaret i indlægget i Forum
Spørger jeg  - kan jeg ikke sende svar til en Bruger - hun har dog kunne sende en personlig besked til mig  ???

Vil helst svare og få svar i Forum.  :)
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Kirsten Andersen

#1
Hej Anne.

Efter den seneste ændring i Forum, hvor der er sat et
id-nummer efter brugernavnet, skal dette nummer også
med ved personlige beskeder.

Jeg klikkede på taleboblen (Personlig besked) ved dit
indlæg, hvorefter jeg kunne skrive en personlig besked
til dig med modtagernavnet "Anne Mortensen  [376]"
(hvilket jeg dog ikke har gjort).

Så når du vil skrive en personlig besked til en person,
bliver du nødt til at finde et indlæg fra denne person og
enten klikke på taleboblen (det nemmeste) eller notere
nummeret i firkantet parantes.

Der er, så vidt jeg kan se, ikke forskel på, om det er en
bruger eller et medlem, der skrives til.
Venlig hilsen
Kirsten Andersen
3650 Ølstykke
Medlem af Danske Slægtsforskere
(DIS-Danmark) siden 1993

Hans Poulsen



Hej Anne

Vil helst svare og få svar i Forum

Din sidebemærkning vil jeg gerne støtte. Det sker temmelig tit, at slægtsforskere, hvis indlæg jeg har reageret på, sender mig en mail. Der går ikke en flis af mig i den anledning, men jeg tager mig altid tid til at forklare medforskeren, at det tjener hende eller ham bedst, hvis så mange som muligt kan læse alle beskeder etc. i selve tråden. Jo flere par øjne, der ser indlæggene, desto større er chancen for, at de *rigtige* data kommer frem i dagens lys.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Anne Mortensen

Hej Kirsten

Det er ikke mig der vil skrive/sende en personlig besked - det var en jeg modtog og som jeg derefter forsøgte at svare på ved at skrive og trykke på besvar.
Denne besked gik til DIS i stedet og fik derfra besked om at jeg skulle skrive til personen - hvad der gik galt ?
---------------------------

Hej Hans

Det er OK for mig at medlemmer/bruger trykker på kuverten ude til ve. og sende en mail direkte til mig.
Helst syntes jeg som dig, at man skal blive i Forum.

Men Personlig beskeder vil jeg meget gerne undvære - syntes ikke det har været noget jeg har savnet i den tid Personlige beskeder ikke virkede.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Arne Feldborg

#4
Citat fra: Anne Mortensen  [376link=topic=70409.msg371832#msg371832
Det er ikke mig der vil skrive/sende en personlig besked - det var en jeg modtog og som jeg derefter forsøgte at svare på ved at skrive og trykke på besvar.
Denne besked gik til DIS i stedet og fik derfra besked om at jeg skulle skrive til personen - hvad der gik galt ?
I den mail du modtog stod der allerøverst: "VIGTIGT: Husk, at dette er kun en påmindelse. Svar venligst ikke på denne email. "

Der er et link længere nede du kunne have brugt: "Svar på denne personlige besked her:"

Citat
Men Personlig beskeder vil jeg meget gerne undvære - syntes ikke det har været noget jeg har savnet i den tid Personlige beskeder ikke virkede.
Det vil jeg som administrator sådan set hverken argumentere for eller i mod. Men der var jo flere der udtrykte ønske om at få muligheden tilbage så snart som muligt, og det ønske har vi imødekommet. Det var bla. derfor (men ikke alene derfor) vi lavede det lille her-og-nu trick med id-numrene, da det lå klart at en større opdatering af Forum ikke lå lige om hjørnet.

Så nu kan man altså igen bruge det eller lade være som man ønsker. Den valgmulighed var der jo ikke dengang ingen kunne bruge det. Og det kan jo være situationer, hvor oplysninger ikke egner sig til at blive offentliggjort.
mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Anne Mortensen

Hej Arne

Tak for dit svar - jeg har åbenbart ikke set mig ordentlig for, men nu ved jeg bedre til næste gang.

Du har ret i, at der kan være oplysninger man ikke vil have offentliggjort i Forum, men så har man den mulighed at trykke på kuverten og få en mail-adr. eller sende en Personlig besked alt efter temperament.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

John Nielsen

Hej Anne

Du kan slå personlige beskeder fra ved at sætte en * under "Profil" og "Personlig besked-indstillinger".

Hilsen John Nielsen

Anne Mortensen

Hej John

Tak - har sat en * så ser jeg hvad der sker.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770