Josephsen,Petrine Amalie, født Jakobsen - søges død i Nørrejylland

Startet af Hanne C. Christensen, 24 Jan 2011 - 22:58

Forrige emne - Næste emne

Hanne C. Christensen

Hej.

Jeg søger efter dødsdag og dødssted  for Petrine Amalie Jakobsen - gift Josephsen eller Nielsen.

Hun er død mellem 1891 og 1897, men jeg ved ikke hvor.

Her er de oplysninger jeg har fundet:
Petrine Amalie Jakobsen - født 3. marts 1860, Skærum sogn, Hjørring amt. Datter af Jakob Larsen og Mariane Jakobsdatter.  Hun kaldes også "Petrine Karoline" eller "Petrine Sophie" ved nogle fødsler og folketællinger.

Får 1. barn: 1885, Randers.
Får 2. barn: 1887, København ( Han er født i København, selvom der står andet i FT ).
Gifter sig 19. oktober 1888 på Hjørring Rådhus med gartner Joseph Nielsen ( alias Niels Josephsen m. fl. ), som også er far til de 2 første børn.
Får 3. barn: 1890, dette barn dør 1892, Nørretranders sogn, Aalborg amt.

Da manden Joseph Nielsen 1896 bliver far til et uægte barn i Estvad sogn, Ringkøbing amt, angives han at være enkemand.

Familien er sidst fundet i:
FT-1890: Aalborg, Fleskum, Nørre Tranders, Pisehuuset, Nr. Tranders Sogn, , 255 - 2 Fm, FT-1890, C7864
Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:   
Josphef Nilsen   30    Gift   Husfader   Gartner   Erslev, Nykjøbing Mors   
Petrine Karoline Nilsen   25    Gift   Husmoder   Skjærum , Hjørring Amt   
Augustinus Filip Melander Johan Huus Martin Lutter Nilsen  11    Ugift   Barn   Randers   
Harry Josphef Nilsen   2    Ugift   Barn      Jerslev Sogn, Hjørring Amt      

Jeg har forsøgt:
Kirkebøger bl.a. Nørretranders, m.fl.
Folketællinger -div. årgange på ddd.dda.dk ( dette besværes bl.a. af ændringer af navne ).   
FamilySerach.


Jeg søger kun efter Petrines dødsdata - resten har jeg.

Hilsen
Hanne Christensen
Forsker hovedsagligt i det østlige Sønderjylland med grene til Tyskland, samt primært Jylland og Fyn.
Er pt. optaget af 1. verdenskrig - se www.denstorekrig1914-1918.dk