Ønskes Kopi af materialer på Rigsarkivet

Startet af Lykke Harndahl Claville, 24 Jan 2011 - 20:38

Forrige emne - Næste emne

Lykke Harndahl Claville

Hej

Jeg søger en person som kan hjælpe med evt. kopi af eller digitale fotos af følgend materiale

Arkivserie:
Materiale vedr. virke som baptistteolog  1939 - 1970
Navn(e):
Materiale ved F. Bredahl Petersens virke som baptistteolog: Avisudklip, tryksager m.m. (officielt)
Arkivskaber(e)
1939 1970 Petersen, Frederik Bredahl 

Håber via Frederik Bredahl Petersen at kunne finde yderligere oplysninger om hans mødrende gren og hans familie.

Med venlig hilsen
Lykke Claville



Lykke Harndahl Claville

Citat fra: Lykke Harndahl Claville Dato 24 Jan 2011 - 20:38
Hej

Jeg søger en person som kan hjælpe med evt. kopi af eller digitale fotos af følgend materiale

Arkivserie:
Materiale vedr. virke som baptistteolog  1939 - 1970
Navn(e):
Materiale ved F. Bredahl Petersens virke som baptistteolog: Avisudklip, tryksager m.m. (officielt)
Arkivskaber(e)
1939 1970 Petersen, Frederik Bredahl 

Håber via Frederik Bredahl Petersen at kunne finde yderligere oplysninger om hans mødrende gren og hans familie.

Med venlig hilsen
Lykke Claville




Lis Holm

Hej Lykke,

Ved et lyntjek på www.daisy.sa.dk ( Statens arkivers database) ser jeg, at materialet er på fjernlager, dv.s. det skal bestilles og det tager ca. 1 uge, før du/andre kan få det i hånden.

Du kunne måske med fordel kontakte :

Baptistkirken i Danmark
Lærdalsgade 7, st.tv
2300 København S
Tlf. 32 59 07 08
Mail. info@baptist.dk

Jeg mener, at der er skrevet en bog om Bredahl Petersen - det kunne jo være, de havde en på lager , så du evt. ville kunne købe den til en billig penge.

vh
Lis Holm 2730 :) - selv baptist!

Lis Holm

Hej Lykke,
endnu engang - jeg kom i tanke om en bog, jeg har på boghylden: "Baptister på Amager".
Bredahl Petersen var fra 1932 til 1955 præst i Købnerkirken på Amager.

Jeg har 1 lille side om hans liv (kort) - vil du have en scanning på din private mail?

Jeg fandt også hans fødsel til dig: 1.juli 1905.

AO Fredericia Michaelis 1904-1916, # 22
som også er noteret i følgende kirkebog:
AO Odense, Skt. Knud 1902-1906, # 149


vh
Lis Holm 2730  :)

Lykke Harndahl Claville


Hej Lis

Jeg vil meget gerne have en scanning på min private mail af omtalte side.

Tak for rådet om Baptist kirken dem vil jeg kontakte.

Er dog også interesseret i materialet fra Rigsarkivet, men kan ikke selv komme derover

venlig hilsen
Lykke

Marianne Vest

Hej Lykke.

Marinus Frederik Andreas Bredahl Pedersen voksede op hos sin onkel Anders Larsen Pedersen i Thorup. Anders Larsen Pedersens søn Jens Peter Carl Pedersen ( min farfar ) og Frederik betragtede hinanden som værende brødre, selv om de var fætre. Jeg har mødt Frederik og hans kone Helen, en enkelt gang, hvor de var hjemme fra USA. Moderen, Anna Louise Hansen, har jeg ikke så mange oplysninger om.
Du må gerne kontakte mig, hvis du er interesseret i oplysninger om familien. Hvad er din forbindelse til familien ?

Hilsen
Marianne Vest