Afdøde i Kbh. efter 1885 - opslag i Politikens e-arkiv tilbydes!

Startet af Stina Kirkegaard Hansen, 30 Nov 2013 - 19:25

Forrige emne - Næste emne

Kirsten Ørum

Hej Stina

Jeg er blevet anbefalet at kontakte dette Forum med henblik på opslag i Politikken. Jeg vil gerne sende forespørgslen direkte til din mail.

Men som jeg ikke har kendskab til.


Venlig hilsen
Kirsten Ørum



Stina Kirkegaard Hansen

Hej Kirsten
Den oplyser jeg ikke gerne, men du kan sende en privat besked på forum.
Venlig hilsen
Stina

Kirsten Ørum

Hej Stina

Det kan jeg sagtens forstå.

Undskyld beklager, men det var faktisk også det, jeg mente, men det jeg gjorde virkede ikke.

Jeg finder ud af det.

Mvh
Kirsten

Anni Bruhn Johansen

Hej Stina.

Jeg vil høre, om du vil prøve at finde følgende 2 personer under afdøde i København.

Det drejer sig om:

Johannes Christian Madsen, født 16/9 1888 i Gladsaxe
viet 5/9 1936 til
Carla Eleonora f. Schliebitz, gift 5/1 1917 Larsen, gift 5/9 1936 Madsen.

De seneste oplysninger om bopæl har jeg fra vielsen i 1936 - Svanevej 20, København N
FT 5/11 1940 bor de Tordenskjoldsgade 26, st. København K.

Jeg har ledt i FT 5/11 1950 på adressen Tordenskjoldsgade 26, men uden at finde dem dér.

Jeg håber, at du kan finde dem for mig.

Med venlig hilsen
Anni Bruhn Johansen

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Anni
Jeg har desværre ikke fundet hverken fundet Johannes eller Carla i Politiken, men når jeg søger i Mediestream på "Karla Eleonora" "f. Schliebitz" kommer der som du kan se et hit i Berlingske Tidende i 1974.
http://www2.statsbiblioteket.dk/mediestream/avis/search/%22Karla%20Eleonora%22%20%22f.%20Schliebitz%22

Et bud på Johannes kunne være, at han dør i København enten i 1955 på baggrund af opslag i Mediestream (jeg har tjekket datoen fra 1966 i Politiken, det drejer som om en inkassator Johannes Christian Madsen Lund. Jeg har ikke fundet noget på datoen i 1955 i avisen):
http://www2.statsbiblioteket.dk/mediestream/avis/search/%22Johannes%20Christian%20Madsen%22/date/1936-01-01%2C1980-01-01/filter/lplace%3A%22K%C3%B8benhavn%22/sort/year_asc

Venlig hilsen
Stina

Anni Bruhn Johansen

Hej Stina.

Tak for hjælpen med at finde Carla Eleonora og Johannes Christian Madsen under døde i avisen.

I forgårs var jeg på Stadsarkivet i København for at lede i begravelsesprotokoller efter de 2 personer.
Jeg gik ud fra, at de boede i København til deres død, men det behøvede ikke at være rigtigt.
Jeg fandt ingen af dem i begravelsesprotokollerne fra København.

For flere dage siden var jeg på Det Kgl. Bibl. for at lede i Mediastream og fandt en Fhv. Kaffehandler,
Johannes Christian Madsen (han hedder ikke Lund) under anmeldt dødsfald på Frederiksberg
i avisen 28. januar 1955 - i Social-Demokraten.
Jeg går ud fra, at hvis det er min slægt, er han vel død på Frederiksberg.

Jeg skal på Frederiksberg Stadsarkiv i morgen i anden anledning, så vil jeg tjekke det samtidig.

Angående linket til Mediastream om Karla (Carla) Eleonora Schliebitz, kan jeg ikke se, hvad der står i avisen.
Jeg har ikke adgang hjemmefra til Mediastream, og vores bibliotek har kun meget begrænset adgang til nogle få aviser.

Jeg går ud fra, at der står noget om hendes død omkring 13/10 1974.
Var det i København eller på Frederiksberg?

Med venlig hilsen
Anni Bruhn Johansen

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Anni
Jeg har heller ikke adgang til Mediestream og det er ikke sikkert, at det er din ane - det kan blot være et hint til en dato, som kunne være interessant. Eller tjekke på Det Kgl. Bibliotek.
Johannes Christian Madsen Lund dør i 1966 ikke i 1955.
Venlig hilsen
Stina

Anni Bruhn Johansen

Hej Stina.

Tak for oplysningerne, som jeg vil tjekke i næste uge på Det Kgl. Bibl.

Jeg var på Frederiksberg Stadsarkiv i går i anden anledning, og benyttede så lejligheden
til at tjekke anmeldte dødsfald på Frederiksberg om Johannes Christian Madsen i 1955,
og det var ikke "min", da fødselsdato var helt forkert.


Med venlig hilsen
Anni.

Erling Agesen

#1298
Goddag Stina,

Vil du se, om følgende findes:
Asta Marie Gurli Petersen  -  formentlig gift Larsen
* 8. nov. 1919 i Ringsted Landsogn
Menes død 8. okt. 1979, Kbh. NV og formentlig gift med "ukendt" Larsen  (ingen kilder)

Carl Marcus Hedegaard Petersen  -  evt. Carl Marius
* 12. marts 1923 i Ringsted Landsogn
Menes død i 1998  -  ingen oplysninger om dato/sted; ingen oplysninger om ægtefælle

Knud Villy Hedegaard Pedersen
* 14. april 1925 i Ringsted
Menes død 2005 -  ingen oplysninger om dato/sted; ingen oplysninger om ægtefælle


Tak.

Erling Agesen
Med venlig hilsen
Erling Agesen

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Erling
Jeg har desværre ikke fundet nogen af navnene i Politiken.
Venlig hilsen
Stina

Erling Agesen

OK - det noterer jeg.
- og tak for forsøget.

Erling
Med venlig hilsen
Erling Agesen

Erling Agesen

Godaften Stina,

Vil du checke, om dette ægtepar (viet omkring 1943 i Horsens) findes med dødsfald ?
Begge er ifl. Mediestream nævnt i Berlingske, hhv. 1974 og 1976; det kan være dødsfald eller andet.

Edith Martha Schmidt
Født 14/3 1922 i Gera, Tyskland
(Berlingske Tidende 27. januar 1974)

Andreas Vilhelm Schmidt
Født 25/8 1915 i Brædstrup, Ring s., Skanderborg a.
( Berlingske Tidende 8. februar 1976)

Venlig hilsen
Erling Agesen
Med venlig hilsen
Erling Agesen

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Erling
Desværre ikke noget i Politiken på dette par heller.
Venlig hilsen
Stina

Erling Agesen

Ærgerligt,
men mange tak for din søgning.

Erling Agesen
Med venlig hilsen
Erling Agesen

bente lindhardt

Kan du finde denne mand


Henry Arthur Brix
f 21/7-1893


Vh
Bente L

Stefan Katic

Kære Stina,

Tak for dette generøse tilbud.
Jeg leder efter evt. dødsannonce for min tipoldemor Christine Lykke (f. Mathiesen).
Hun er født 11. juli 1836 i Gjødvad, Viborg.
Hun lever det meste af sit liv i Løgstør (ægtefællen karetmager H.C.Lykke dør i 1908), men - og det undrer mig - dør Vesterbrogade 89, 2. sal i Kbh. den 3. april 1911. Og bliver gravlagt på Løgstør Kirkegård den 11. april.

Hvis der nu kunne være indrykket en dødsannonce med navne, kunne det give mig et fingerpeg om, hvad hun lavede i Kbh. som enke.
Andre forslag?

vh. Stefan Katic

Inger Toudal

Venlig hilsen
Inger Toudal

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Bente
Jeg har ikke fundet ham, men en dødsannonce, som han er medunderskriver på, jeg sender dig en mail :-).
Venlig hilsen
Stina

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Inger
Det er kun dejligt, at du giver et nap med :-)
Venlig hilsen
Stina

Dorte Jensen

#1309
   HEJ  STINA
  KAN DU HJÆLPE  MIG MED AT FINDE
   HENRIK   BJARNE   OLSEN ,FØDT 070653 .

     MÅSKE   KØBENHAVN.   ELLER  ODENSE

          MVH      DORTE. JENSEN

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Dorte
Jeg har desværre ikke fundet hans død. I 1960 bor han muligvis på Trekronergade (nr. 82) - en dreng med hans navn vinder i hvert fald i en børnekrydsord.
Venlig hilsen
Stina

Dorte Jensen


Helle Jespersen

Hvor langt op i tiden kan du kigge.
Jeg søger min farfars søskende som bosatte sig i København, men jeg ved ikke hvor og ved ikke hvornår de døde heller
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Bernhard Christensen

hej Stina

jeg leder efter spor i København efter Julie Sofie Christensen f feb 1909 - g.m. Holger Markus Anders Nielsen f. 1908

Sidst set i Absalonsgade, København ved FT1940

Enkelte usikre oplysninger om begravelse den 21 juni 1989 Søndermark Kirkegård - men her er vi måske for langt oppe i nutiden?

dbh
Bernhard

Grethe Elten Mortensen

Hej Stina

Jeg mangler oplysninger om dato for død og sted i København for følgende to personer:

Johannes Valdemar Albert Søeborg født 1885
0g Minna Luise Søborg (F. Seifert 1888)

De boede Svinget 14, 2300 København S, Hvorfra han muligvis døde, dog var han indlagt på Sundby hospital ganske kort inden-

Minna døde i De gamles by, Nørre Alle, 2200 København N

Venligst
Grethe Elten Mortensen

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Helle
Helt op til i dag.  Så fyr bare løs  :)

Venlig hilsen
Stina

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Bernhard
Jeg har desværre hverken fundet Julie eller Holger.

Jeg kan dog se, at der på Mediestream er to hits på Holgers fulde navn - blandt andet i Silkeborg i 1952. http://www2.statsbiblioteket.dk/mediestream/avis/search/%22Holger%20Markus%20Anders%20Nielsen%20%22

Man har dog desværre ikke adgang til  at se disse opslag fra sin hjemmecomputer, jeg tror, det kræver et opslag fra computere på Det Kgl. Bibliotek.
Venlig hilsen
Stina

Stina Kirkegaard Hansen


Grethe Elten Mortensen

Hej Stina

Tusind tak for din hjælp. Jeg havde kun årstal på vielsen ikke hvor.

Det er nok også det rigtige dødsfald i Berlingste 1978.

Mange hilsner
Grethe Elten Mortensen

Bernhard Christensen

Hej Stina

Tak for hjælpen og henvisningen!

dbh
Bernhard