Afdøde i Kbh. efter 1885 - opslag i Politikens e-arkiv tilbydes!

Startet af Stina Kirkegaard Hansen, 30 Nov 2013 - 19:25

Forrige emne - Næste emne

Steffen Andersen

Med venlig hilsen
Steffen
5792

Hanne Bigum

Hej Stina.

Vil du se om du kan finde en Per Viggo Petersen. Han er død ca 1980 - 1985. Jeg har desværre intet på ham.

Mvh Hanne

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Hanne
Desværre er der ikke noget på Per Viggo  :-[
Venlig hilsen
Stina

Merete Skauge

Hej Stina!
Jeg ved ikke om du evt. kan finde en dødsannonce på min oldefar Karl Kristian Andersen? Han levede fra 15. marts 1894 - 4. sept. 1950. Han blev kun 50 år gammel. Jeg er derfor meget interesseret i selve dødsårsagen. Han boede på Frederiksberg, men døde vist på et eller andet særligt hospital?
Mvh Merete Skauge.

Stina Kirkegaard Hansen

Jeg skal lige være sikker på årstallet, fordi navnet er så almindeligt - døde han i 1950 eller i 1956?Hvis han døde i 1950, må han være blevet 56 år? Hvad var hans profession?
Venlig hilsen
Stina

Merete Skauge

Hej Stina

Han døde i 1950 og blev 56 år gammel. (Det var vist en tastefejl fra min side, der var skyld i den forkerte alder)

Mvh Merete Skauge.

Merete Skauge

Hej Stina!
Du spurgte også om min oldefars profession. Han var fabrikant.
Karl Kristian Andersen? Han levede fra 15. marts 1894 - 4. sept. 1950. Han blev kun 56 år gammel. Jeg er meget interesseret i selve dødsårsagen. Han boede på Frederiksberg, men døde vist på et eller andet særligt hospital?
Mvh Merete Skauge.

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Merete
Jeg har sendt dig en mail.
Venlig hilsen
Stina

Lone Stub

Hej Stina
Nu prøver jeg lykken hos dig igen

Kan du finde noget om dødsdagen for Annie Ditlevsen født Annie Lund hun er død 1961 eller 1962 og var ca 30 år gammel jeg ved desværre ikke mere andet endt hun boede i København (Valby ??)
Med venlig hilsen
Lone Stub

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Lone
Jeg har sendt dig en mail.
Venlig hilsen
Stina

Lasse Jensen

Hej Stina

Du har ved tidligere lejlighed kunnet hjælpe mig :-)

Vil du prøve, om du kan finde noget på Kurt Poul Jensen, født 27 august 1932, og jeg tror han døde i 1997 i Roskilde (Himmelev).

Med venlig hilsen
Lasse Jensen

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Lasse
Der var desværre ikke held i sprøjten denne gang....
Venlig hilsen
Stina

Lasse Jensen

Hej igen Stina,

Tak for hjælpen, og hvor er det fantastisk at du gider :-) Det var godt nok hurtigt du fik slået ham op :-) Jeg kan jo ikke klandre dig for, at han ikke var nævnt der.

/Lasse

Dorte Jensen

hej stinna
håber du kan hjælpe mig
det drejer sig om  christiane Dorthea Jacobsen født hansen den 20-1-1884 i allehave , Bregninge ,Holbæk.
hun var gift med hans peder Jacobsen f. 26-1-1889  .de boede på panumvej 26 ,valby  han døde 25-9-1932 og var fængselsbetjent. vi mener  hun er død omkring 1976-1878.
håber du kan finde hendes død på forhånd tusind tak .
mvh Dorte jensen

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Dorte
Jeg finder desværre ikke noget på hende.
Venlig hilsen
Stina

Dorte Jensen

Hej stinna.   Ok. Tak fordi du prøvede  mvh dorte

Michael Thomsen

#76
Hej Stina

Nu har jeg forsøgt alt for at finde min Bedstefar's dødsdag/sted.

Det drejer sig om

Ejgin Olaf Stegmann Olsen Olsen fjernet ved navnebevis  29/9 1956
Han har i familien gået som Ejgil !
Sidste ophold kendt, Kongens Lyngby.
Han skulle være død omkring 1963

På forhånd tak.
Michael

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Michael
Jeg har prøvet på forskellige måder, men finder ikke noget på Eigin. Du kender ikke den præcise dødsdato, vel? Så kunne jeg prøve med et manuelt opslag uden om søgemaskinen...
Venlig hilsen
Stina

Michael Thomsen

Nej desværre, men jeg er da kommet et skridt videre, har fundet ud af at Ulrikkenborgs alle 55 ikke tilhører Lyngby Sogn, men Christians Sogn, og her har jeg netop fundet hans sidste ægteskab, jeg kan nu også med sikkerhed sige at dødsdatoen er efter 1969, idet han ikke fremgår af kirkebogen som død, og skifteretten har bekræftet at han ER død men han boede på Ulrikkenborg alle 55, så nu mangler der vel kun et telefonopkald til Kirkekontoret, men det var lukket idag, men har åben imorgen.

Tak fordi du prøvede :)

Michael

Stina Kirkegaard Hansen

Kan jeg måske prøve at søge på hans ægtefælle?
Hvornår er han født?
Venlig hilsen
Stina

Lone Stub

Hej Stina
Kunne du måske finde noget om Ella Elisabeth Louise Andersen født Jespersen født 1910
sidst set i Halfsdansgade 41 omkring 1964.
med venlig hilsen
Lone Stub

Michael Thomsen

Han er født den 19-02-1911 i Kirkerum/Sømme/Roskilde og hans sidste kone er Ebba Viola Gerda Andersen f. Jensen.

Michael Thomsen

Fundet: Han døde på Gentofte Hospital i 1966, og Blev Brænt og Urnen sat på Sogenfri Kirkegård, men tak for hjælpen.  ;D

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Lone
Desværre finder jeg ikke noget på Ella.
Venlig hilsen
Stina

Lone Stub

Hej Stina
Det var en skam men tak for din indsats
Med venlig hilsen
Lone :)

Steen Thunberg

Hej Stina

Du plejer at være ret skrap til at finde personer i Politikens E-arkiv.
Jeg har også adgang men det er ikke lykkedes mig at finde: Franciska Catrine Margrete Jensen, gift Nielsen Født  9 feb. 1856  Aarhus.
Jeg ved hun flytter til KBH i 1922, hvor børnene bor. Men det er ikke lykkedes mig at finde hende efter hendes mand dør i 1924.

Vil du give det et forsøg ?

mvh
Steen
Forsker i Slægterne: Thunberg, Haffner Nielsen, Villadsen
Primære steder: Skagen, Mors, Aarhus-området, Aalborg-området

www.thunbergs.dk/TNG

Steen Thunberg

Hej Stine

Hun er fundet. Du behøver ikke at bruge tid på det ..

mvh
Steen
Forsker i Slægterne: Thunberg, Haffner Nielsen, Villadsen
Primære steder: Skagen, Mors, Aarhus-området, Aalborg-området

www.thunbergs.dk/TNG

Lise Mølbæk

Hej Stina

Du har tidligere hjulpet mig med at finde en afdød i København, og jeg håber jeg kan være lige så heldig endnu engang  --- Jeg har 2 personer som er "forsvundne" for mig, og jeg har ikke kunnet finde ud af hvor de døde og hvornår:


1)   Rigmor Marie Kristine Nielsen
     - født 26.12.1914 Natanaels København, ved ikke hvor og hvornår hun døde, men hun boede i Sundparken i 1949


2)   Jens Peter Nielsen
     - født 07.01.1886 Frederiksberg --- død i København, men har aldrig fundet ham. Boede i Ragnhildsgade indtil ca. 1925

Håber at du kan trylle noget frem  ;D

På forhånd tak for din store hjælp

Venlig hilsen Lise

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Lise
Jeg finder ikke Rigmor og Jens Peter Nielsen er umiddelbart er for almindeligt navn til at jeg kan søge på det. Beklager....
Venlig hilsen
Stina

Lise Mølbæk

ok

Ser lige at jeg har skrevet Rigmor Marie Christine med NIELSEN til efternavn. HUN skal hedde JENSEN

Det gør jo selvfølgeligt en forskel


Du skal i hvert fald have TAK fordi du prøver  :)