Afdøde i Kbh. efter 1885 - opslag i Politikens e-arkiv tilbydes!

Startet af Stina Kirkegaard Hansen, 30 Nov 2013 - 19:25

Forrige emne - Næste emne

Stina Kirkegaard Hansen

Bare i orden, jeg tjekkede hende selv i kirkebogen for at finde ud af, om det var hendes giftenavn...
;-)
Venlig hilsen
Stina



Merethe Sørensen

Hej Stina!

Vil du prøve at se efter:

Kaptajn/skibsfører Erik Johannes Oluf Olsen født 20-03-1898 i Rønne død omkring 1985 i København og hustru Vincenzia Gundelach Pedersen født 07-07-1910 i København død omkring 1982 i København.

På forhånd tak.

Mvh
Merethe Sørensen

Stina Kirkegaard Hansen

Jeg har desværre ikke haft held til at finde parret.
Venlig hilsen
Stina

Annette Kjærsgaard

Hej Stina,

jeg vil benytte mig af dit gode tilbud i håb om at du måske kan finde følgende:

Johanne Petersen f. Andersdatter. Født 16 marts 1820 Ørsted, Ramsø, Roskilde.
Hendes mand var Ole Petersen, vognmand.

Sidste spor jeg selv har er FT1885:
Kvarter, Slotsgade 20,matr.36L-N19 Forhus 1.Sal tv, 3, FT-1885, C9763
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Johanne Petersen 65 Enke Husmoder Vognmands Enke Ørsted pr Roskilde
Andreas Peter Petersen 27    Gift   Søn    Sadelmagersvend   Kjøbenhavn
Stine Petersen    26    Gift   Husmoder      Viby
Julie Reith    70    Enke   Pensionair      Kjøbenhavn

Ud over sønnes Andreas har hun 2 døtre som :

1. Charlotte Sophie Hartz f. Petersen født 9 jul 1855 København - jeg har set i hendes skifte at hun dør: 15 nov. 1906.

1.a. Hendes mand Henrik / Henrich Theodor Hartz dør 23 okt. 1915


2. Johanne Caroline Thomsen f. Petersen født 11 aug. 1859 København - sidste spor er Godsbanegade 4, stuen i FT1925. Hun har 3 sønner: Knud Christian, Aage Christian og Henning Christian.
Hun var tidligere urtekræmmer og til sidst husejerinde. Hendes mand Christian Thomsen var urtekræmmer og døde 1899.

Med venlig hilsen
Annette Kjærsgaard
Med venlig hilsen
Annette Kjærsgaard

Søger efterslægten for Anders Nielsen og Maren Jensdatter, Stenkelstrupgården, Ejby, Ramsø, Roskilde - begyndende ca. 1737

Stina Kirkegaard Hansen

#94
Hej Annette
Enkefru Johanne Caroline Thomsen f. Petersen står under Døde på Frederiksberg i Politiken d. 13/1 1929.
Typisk er hun så død dagen før eller nogle dage før.
De andre har jeg ikke umiddelbart fundet noget på. Charlotte Sophie står dog under Døde i København d. 15 november 1906, men den oplysning havde du jo allerede.
Venlig hilsen
Stina

Annette Kjærsgaard

Hej Stina,

mange tak for hjælpen :)

Venlig hilsen
Annette
Med venlig hilsen
Annette Kjærsgaard

Søger efterslægten for Anders Nielsen og Maren Jensdatter, Stenkelstrupgården, Ejby, Ramsø, Roskilde - begyndende ca. 1737

Hanne Bakke

Hej Stinna

Du har hjulpet mig før med stor hjælp, mon det kan lade sig gøre igen?

Jeg har en ane ved navn Ludvig Julius Wegener født den 02.01.1829 i København (Sankt Petri)
han er død, den 11.11.1898. Han var dannebrogsmand, så derfor kender jeg dødsåret, men bare ikke
sognet.
Hans enke får pension fra 1898 til 1914, det ses ligeledes fra OrdensKapitlet, måske du også kan se
hvor hun skulle være død henne.
Enkens navn er Erikline Marie født Eriksen den 26.09.1841 i Odense (Sankt Hans)
Det kan måske hjælpe lidt at vide at de blev gift i Sankt Johannes sogn den 26.09.1881.

Hjælp ønskes hermed til Ludvig Julius Wegener og hans hustru Erikline Marie født Eriksen.


med venlig hilsen
Hanne

Stina Kirkegaard Hansen

#97
Han står under rubrikken Døde på Frederiksberg d. 15/11 1898.Du finder ham i Skt. Lukas 1897-1922, opslag 26. Enken finder jeg umiddelbart ikke.
Venlig hilsen
Stina

Hanne Bakke

Hej Stinna

Mange tak for hjælpen af afdøde Ludvig Julius Wegener. :-)

hilsen Hanne

Annette Kjærsgaard

Hej Stinna,

håber du kan hjælpe lidt igen :)

Aage Christian Thomsen f. 4. maj 1888 København. Sidste spor er FT1925 Godsbanegade 4 st. tv. Da er han Malermester.

Og hans bror Henning Christian Thomsen f. 8. feb. 1892. Sidste spor er: http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2357261&searchname=polit_simple


Med venlig hilsen
Annette Kjærsgaard
Med venlig hilsen
Annette Kjærsgaard

Søger efterslægten for Anders Nielsen og Maren Jensdatter, Stenkelstrupgården, Ejby, Ramsø, Roskilde - begyndende ca. 1737

Stina Kirkegaard Hansen

#100
Hej Annette
I første omgang finder jeg Aage ikke som død. Men ledt på vej af en erhvervsannonce finder jeg ham ved FT 1930 på Pelargonievej (opslag 21). Jeg har også fundet lidt info om hans datter, har sendt dig en privat mail.
Venlig hilsen
Stina

Githe Gry Jørgensen

Hej Stina.

Jeg vil godt benytte mig af dit tilbud.
Det drejer sig om:

Karen Marie Jørgensen i daglig tale Marie Jørgensen født 5 januar 1878 i Reerslev sogn, Holbæk amt.
Sidste kendte adresse er Elmegade 17 , København og det var i 1949.
Hun var syerske.

mvh
Githe Gry

Stina Kirkegaard Hansen

Jeg går ud fra, at hun ikke var gift/havde børn? Finder umiddelbart kun et par mulige kandidater med familie.
Venlig hilsen
Stina

Githe Gry Jørgensen

Hej.

Øv men det er rigtig at hun forblev ugift og uden børn.
Tak fordi du kiggede.

mvh
Githe Gry

Hanne Bakke

Hej Stina

Vil du kigge efter en dame med navn Ane Kirstine / Kristine født Nielsen den 31.08.1902 i Underup sogn, Skanderborg. Død i 1979 i Kongens Lyngby og eller måske Lundtofte.

mvh Hanne :)

Stina Kirkegaard Hansen

Navnet er ret almindelig, så det kan godt blive lidt svært, men hvad er hendes giftenavn?
Venlig hilsen
Stina

Hanne Bakke

Hej Stina

Det tænkte jeg ikke lige på, men hendes giftenavn var Sørensen. :)

hilsen Hanne

Charlotte Rosenbøg

Hej Stina.
Vil du prøve at søge en Erik Jean Jensen
F: 21 marts 1936
D: 10 december 1974
Jeg ved bare ikke hvor han er død og hvor han ligger begravet..

På forhånd tak.
Charlotte

Stina Kirkegaard Hansen

Det vil jeg gerne. Mit abonnement er lige på pause en uge, men kører igen fra søndag d. 24. august, så skal jeg nok tjekke.
Venlig hilsen
Stina

Rolf Georgi-Jensen

Hej Stina.

Når du starter op igen vil du så søge på følgende navne =

1. Jens Ole From Schellerup, f 7/4-1816 i Hals. Jens lever i 1885 og bor i Amaliegade. Jens var tidligere kvartermester i Hæren.
2. Andreas Peter Larsen Schellerup, f 9/10-1822 i Hals. Andreas lever i 1901 og bor i Carl Bernhardsvej. Andreas arbejdede også indenfor hæren.
3. Laura Petra Louise Schellerup, f 10/5-1851 i Kbh og lever i 1905. Hun bor på Gastrupvej i 1905. Hun var lærerinde.
4. Andrea Jørgine Meta Schellerup, f 24/12-1857 i Kbh. Hun lever i 1901. Hun var lærerinde
5. Jens Peter Taarnstrup, f 25/9-1884 i Sengeløse. Jens Peter er politibetjent og han bor i Egilsgade i 1927. Der står at han er udtrådt af folkekirken i 1971 " evt død i 1971"
6. Laurits Peter Taarnstrup, f 28/9-1890 i Sengeløse. Laurits var fængselsbetjent og boede i Kbh i 1918.
7. Anders Haagensen, f 19/8-1828 i Reerslev. Anders bor i Kbh i 1901 og var fyrbøder.
8. Margrethe Haagensdatter, f 15/5-1846 i Reerslev. Hun var gift med Hans Larsen og de boede i Ll. Frydsvej/Tøndergade i 1909.

P.S. ved godt det er mange navne jeg har skrevet, håber det er i orden med dig.  :D


Hilsen
Rolf

Kate Nielsen

Hej Stina

Når det igen bliver muligt, vil du så søge efter:

Carol Elg, født 6. maj 1931 på Rigshospitalet, død i Valby, Københavns Kommune i februar 1984

Hilda Mathilda Elmina Elg, født 17. oktober 1907 i Sverige, død i Københavns Kommune 7. oktober 1984.

Henry Peter Vahl Christensen, født 23. juli 1906 i Århus, død i Københavns Kommune 16. december 1986.

Helga Nielsen, gift Johannessen, født 17. april 1912 i Kirke Værløse, død i Københavns Kommune 26. februar 1989.

Helge Johannessen, født 16. februar 1906 Vor Frue Sogn, København, død i Sverige 4. maj 1967.

På forhånd tak!

Med venlig hilsen
Kate Nielsen

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Hanne
Jeg finder desværre ikke noget på Ane Kirstine.
Venlig hilsen
Stina

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Charlotte
Desværre finder jeg heller ikke noget på Erik Jean.
Venlig hilsen
Stina

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Rolf
Pga. søgemaskinens særheder får jeg desværre ingen direkte hits på Schellerup. Heller ikke Taarnstrup. Og Haagensen navnet kan jeg finde, men umiddelbart ingen resultater. Jeg "leger" nok lidt videre med navnene, men hvis du ikke hører mere, er der desværre ikke noget at hente....
Venlig hilsen
Stina

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Kate
Der er desværre ikke noget at hente på nogen af navnene.
Venlig hilsen
Stina

Kate Nielsen

Hej Stina

Tak for at du forsøgte !

Med venlig hilsen
Kate Nielsen

Rolf Georgi-Jensen

 Hej Stina.

Du skal have tak for i det mindste at have prøvet.


Hilsen
Rolf

Morten Nielsen

Hej Stina,

Jeg vil blive meget glad, hvis du vil prøve at finde noget på ægteparret Carl Theodor Jacobsen (født den 2. november 1883 i Kbh.) og Ingeborg Charlotte Emilie, født Petersen (født den 5. november 1884 i Kbh.). Parret bliver viet den 8. september 1916 i Kbh., og den 6. oktober samme år får de tvillingerne Jørgen Carl og Mogens Carl. Mit sidste spor af familien er i FT-1921, hvor de stadig er bosat i Kbh.; har forsøgt at følge dem via KTAS-telefonbøgerne, men de er for uskarpe til at kunne læses.

Carl Theodor Jacobsen starter i 1931 firmaet KONFEKTIONSHUSET NØRREBROGADE 112 V/ CARL JACOBSEN i Kbh. og samme år firmaet CARL JACOBSEN OG CO. med Carl Aksel Lyksted; jeg tror, det sidste firma er et grossistfirma indenfor manufaktur.

Jeg er meget interesseret i oplysninger om denne familie og deres videre skæbne samt oplysninger om de to firmaer. På forhånd tak.

Venlig hilsen
Morten Nielsen

Anni Bruhn Johansen

Hej Stina.

Kunne du hjælpe med at finde disse 2 personer under døde i København/Mørkhøj?

Det drejer sig om:

Doris Leonie Rapp Jensen:
Jeg har fået oplyst, at hun døde i 1997 på Augustvej 38, Mørkhøj.

Hendes mand:
Carl Louis Jensen, som døde nogle år efter hende
på adressen Novembervej i Mørkhøj/Herlev.


Venlig hilsen
Anni Johansen

Stina Kirkegaard Hansen

Til Morten: Jeg har sendt dig en mail.
TIL Anni: Desværre, jeg finder hverken Doris eller Carl  :-[
Venlig hilsen
Stina