Afdøde i Kbh. efter 1885 - opslag i Politikens e-arkiv tilbydes!

Startet af Stina Kirkegaard Hansen, 30 Nov 2013 - 19:25

Forrige emne - Næste emne

Kaja Voldbæk

Tak fordi du prøvede, Stina - jeg har sat et emne in under aneefterlysning med håb on en eller ander ser det og kan finde familerne Johansen, Holmqvist Olsen og Kliim - efter 1925!
MAnge tak for din hjælp, hilsen, Kaja

Kaja Voldbæk

Hello igen, Stina - er det muligt at se hvilken kirke Lilly og Adolf Holmquist Olsen er begravet fra? Jeg har kigget i St. Johannes Kirken, Rosenvænget Kirke, og Hørsholm Kirke, men kan ikke finde dem der. St. Johannes Kirke og Rosenvænget Kirke var den de oprindeligt hørte til. Endnu engang - jeg håber at jeg ikke er til for meget besvæ. Tusind tak for al hjælp, Kaja

Kaja Voldbæk

Hej Stina - jeg fandt Lilly og Adolf Halfdan Holmquist Olsen begravede på Holmens Kirkegaard - men gravsten.
De viser sig dog ikke i Holmens Kirkebog - så et skridt videre! Hilsen, Kaja

Inger Bødker-Jensen


Har du mulighed for at se, hvor Snedker/Snedkermester Thomas Thomassen/Thomasen
Thomas Thomassen
Født 5. sep.1870, Mønsted, Fjends Herred, Viborg Amt
Sidst kendte bopæl Solitudevej 2, st., København FT 1921
Ved hans hustru Inger Marie Jensen(Pathuel) 1966 står der enke efter Smedemester (ingen navn skrevet). Hun boede Solitudevej 2, st., København, hvor hun også døde.(de var separeret)
Har Søgt efter hans død i Helligkors Sogn - men uden held.
På forhånd TAK.
Med venlig hilsen
Inger

Stina Kirkegaard Hansen

Jeg har fundet en snedkermester Thomas Thomassen død d. 22. januar 1940. Han begraves fra Bispebjerg Nordre Kapel. Jeg har sendt dig en mail.
Venlig hilsen
Stina

Jytte Klausen

Hej Stina

Vil du prøve at kigge efter Martha Jacobsen født d. 30.04. 1881 og blev gift med Knud Waldemar Philip d. 06.11.1909 Christians sogn.
Sidste spor efter hende er ved søsterens død 1926. Her bor parret Østerbrogade 35, Kbh., men i FT 1830 bor de ikke der.
Hvis du samtidig vil kigge efter Knud Waldemar Philip ved samme lejlighed, vil det være dejligt.
Han er født 16. marts 1872 i Kbh.

På forhånd tak for din hjælp.

mvh
Jytte

Inger Bødker-Jensen


Hej Stina!
Så er den gal igen-igen. har du tid til et opslag?
Det drejer sig om Christen Mørup Pathuel født 10. aug. 1887, Tulstrup Ikast, han skulle være død omkring 1947 i Københavni.
På forhånd TAK.
Med venlig hilsen
Inger

Stina Kirkegaard Hansen

Jeg finder ham desværre ikke, selvom ´søgemaskinen umiddelbart reagerer på navnet.
Venlig hilsen
Stina

Inger Bødker-Jensen


Hej Stina!
Du får TAK fordi du brugte tid på et opslag.
God weekend
Med venlig hilsen
Inger
NB. Tror du han evt. kan findes i begravelsesprotokollen?

Stina Kirkegaard Hansen

Det skal jeg ikke kunne sige - kan se, at hans datter der dør i 1947 bliver begravet på Frederiksberg, så måske skal han også findes der?
Venlig hilsen
Stina

Inger Bødker-Jensen


Hej Stina!
Mange TAK for denne oplysning.
Jeg kan se at datteren boede i Klampenborg, så jeg prøver lige Tårbæk og Frederiksberg og håber der er gevinst.
Med venlig hilsen
Inger

Stina Kirkegaard Hansen

Hun dør i Skælskør, 1941-1957, opslag 136.
Venlig hilsen
Stina

Inger Bødker-Jensen

Hej Stina!
Ja hun dør i Skælskør, er også indført i Kirkebogen der, hun er også indført i Frederiksberg Kirkebog, men ikke i Taarbæk. Bortset fra det, har jeg søskende og deres mor på plads, mangler kun Christen Mørup Pathuel.
TAK for hjælpen.
Med venlig hilsen
Inger

Else Jensen

Hej Stina. håber at du også vil hjælpe mig, men jeg ved intet om hun er død i København. men håber at du kan hjælpe alligevel. Sagen drejer sig om min faster som hed Ingeborg Botilla Andersen Født den 2 december 1905 i Uvelse døbt den 21 januar 1906 i Uvelse Hendes forældre hed Anders Peder Andersen født 9 april 1874 i Jørlunde og død 17 juni 1956 de gamles hjem i Farum Sogn Ølstykke
hendes mor hed Jensine Marie Andersen født Olsen den 10 juni 1870 i Lystrup Uvelse død den 11 oktober 1948
Hun boede åbenbart hos sin  kusine fra 1909 hun hed Ingeborg Boline Johannesen født den 13 januar 1894 Ganløse død 7 december 1949 Ganløse Mørke Ornegården
Hun blev konfirmeret den 3 oktober 1920 i Jørlunde .
Min far som var storebror til Ingeborg Botilla sagde engang at hun døde meget ung men aldrig hvor og hvornår.Og nu er han også død, så jeg kan ikke spørge nogen. Øv
Håber at du vil være sød at hjælpe mig. Mange venlige hilsner fra Else Jensen (Andersen)

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Else
Jeg finder desværre ikke noget på Ingeborg.
Venlig hilsen
Stina

Jytte Klausen

Hej Stina og godt nytår.

Jeg håber, du vil hjælpe mig endnu en gang.

Jeg søger to søstre som begge er født i Nøbbet, Horslunde sogn, og begge flyttede på et tidspunkt til Kbh.

Petra Olsen gift Plambøck, født d. 19. dec. 1856.
Hun blev reg. på Ny Adelgade 3, d. 1/11 1902, men der er desværre ikke andre reg. på hende.

Maren Olsen født d. 13. okt. 1866.
Hende finder jeg ingen reg. på, men i hendes bror Fritz skifte i 1916 er hun nævnt som ugift og boende i Kbh.

mvh
Jytte

Stina Kirkegaard Hansen

Uh, den var svær...søgemaskinen regerer ikke på Plambøck. Du ved ikke, hvad Petras mand hed eller lavede, vel?
Og Maren Olsen er desværre et meget almindeligt navn, så det nærmeste er, at der er en frk Maren Olsen, der begraves d. 23. april 1941 fra Skt. Andreas - men der finder jeg hende ikke umiddelbart?

Nytårshilsner
Stina

Jytte Klausen


Hej igen Stina

Petras mand, som døde allerede i 1883 i Bandholm, hed Kristian Plambøck og var kreaturhandler og slagter.
De fik en søn, som hed Jørgen Jensen Plambøck. Han er reg. i politiets blade samme tid og sted som moderen, heller ikke på ham er der reg. mere.
Jeg prøver lige at bladre i Skt. Andreas efter Maren.
mvh
Jytte

Hej Stina

Jeg har kæmpe besvær med at finde ud af hvor Dagmar Lovise Lindberg (f. 1874) i København (højst sandsynligt Sokkelund) er begravet.

Måske du kan finde noget?

Kh. Anna

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Anna
Lige et par spørgsmål: Var hun gift? Hvad var hendes ungpigenavn i givet fald? Og ved du hvad hendes eventuelle mand lavede? Hvornår har du selv sidst registreret hende?
Venlig hilsen
Stina

Hej Stina.

Ja det skulle jeg da have skrevet med det samme  :-[ , hun hed Dagmar Lovise (Louise) Lindberg.
Hun var gift to gange -
Første ægtesskab med Vilhelm Johan Torvald Kroos. Viet d. 26.09.1890 i Helligkors, Sokkelund, København.
Andet ægteskab var med Adolf Julius Wilhelm Jaras. Viet i 1901

Den første mand var vist nok malersvend og Adolf (den anden mand) var faktor. Han kom oprindeligt fra Strehlen i Prøjsen.

Jeg har en nekrolog fra Politikken fra Adolfs død i 1936 - Så jeg håber på at hun muligvis også kan findes deri.

Mht. registrering så har jeg i al fald et billede af hende til min mosters konfirmation tilbage omkring 1964 - Såvidt de kloge hoveder i familien husker (jeg kan dog ikke garantere om årstallet holder helt stik). Jeg ved at hun til sidst boede i det man kalder/kaldte "De gamles by" i København.

Jeg vil krydse mine fingre, men uanset hvad så er jeg meget taknemmelig for din hjælp. Det er virkelig sødt af dig.

Kh. Anna  :)

Jytte Klausen

Hej igen Stina

Jeg kunne heller ikke finde Maren Olsen i Skt. Andreas - mystisk!
Jeg har nu spurgt Bente, om hun vil kigge i begravelsesprotokollerne, om der står noget brugbart.

Jeg er lidt i tvivl, om du stadig kigger efter Petra Plambøck, eller om jeg skal opgive hende.

Du skal i hvert fald have mange tak fordi, du har undersøgt min efterlysning.

mvh
Jytte 

Jytte Klausen

Hej Stina

Jeg vil bare lige fortælle dig, at den frk Maren Olsen, du fandt, der blev begravet d. 23.april 1941, var hende jeg søgte. Fantastisk I er der til at hjælpe. :)

PS. Hun var skrevet i Sions.

Mange hilsner
Jytte 

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Jytte
Dejligt, du har fundet hende!  :)
Jeg finder desværre ikke noget på Petra.
Venlig hilsen
Stina

Hej Stina :)

Hvad med Dagmar fandtes heller intet på hende?

Jeg forstår simpelthen ikke at hun ikke er at finde nogen vegne i hverken kirkbøger eller de gamles bys papirer. :(

Kh Anna

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Anna
Nej, jeg finder ikke noget...men denne metode er desværre langt fra sikker. Så hun kan sagtens være der. Jeg håber, du finder hende. Måske kunne du bede Bente Lindhardt om at slå hende op i begravelsesprotokollerne på Stadsarkivet?
Venlig hilsen
Stina

Jytte Klausen

Hej Stina

Tusind tak igen - bare ærgerligt med Petra.

venlig hilsen
Jytte

Kære Stina.

Tusind tak for din hjælp alligevel - Jo det vil jeg give et forsøg :)

Kh.
Anna

jan rasmussen

Hej Stine.Jeg henvender mig til dig i håbet om at du måske kan hjælpe mig.Det drejer sig om at jeg gerne vil finde Data på min morfar.Hvad der blev af ham efter 1927.Han hed Peter Ferdinand Salgaard(født Andersen)Han blev født i Gurre ved Helsingør D 13 December 1897.Han blev gift med Hertha Helene Iversen D 18 September 1921.Hun døede D 16 September 1927,Derefter blev han borte.Han gav tilladelse til giftemål i 1940 til min moster.Jeg håber at du måske kan hjælpe.Med Venlig Hilsen Jan Salgaard Rasmussen

Stina Kirkegaard Hansen

Desværre - jeg finder ikke noget på ham.
Venlig hilsen
Stina