Afdøde i Kbh. efter 1885 - opslag i Politikens e-arkiv tilbydes!

Startet af Stina Kirkegaard Hansen, 30 Nov 2013 - 19:25

Forrige emne - Næste emne

Bernhard Christensen

hej Stina

kan du se om der findes et dødsfald for:

Anna Kirstine Jørgensen født 27 februar 1906 Ønslev (Falster Nørre) - måske ANNE Kirstine

Efter kilder blev hun gift med Albert Sorvad Sørensen hvilket efterfølgende så nok er hendes efternavn

Sidst "set" Valby eller Frederiksberg FØR 2 verdenskrig....så måske et langskud

dbh
Bernhard


Stina Kirkegaard Hansen

Hej Bernhard
Undskyld det sene svar. Jeg har nu søgt, men desværre ikke fundet Anna Kirstine.
Venlig hilsen
Stina

Bernhard Christensen

hej Stina

Det er fint - tak for indsatsen

dbh
Bernhard

Vibeke Jensen

Hej Stina

Kan du hjælpe mig med en oplysning, som jeg har fået 2/9 2020 af John Damm Sørensen? - Aneefterlysning

Dagbladet Politiken har den 5. maj 1951 en notits om anmeldelser af dødsfald for Københavns skifteret 4. maj 1951
Han skriver at det bl. a. drejer sig om en evangelist Johanne Mathilde Jensen

Johanne Mathilde Jensen er født 14.1.1898 i Aalsrode, Ålsø Sogn, Djurs Sønder Herred, Randers Amt
Forældre: ugift Kristine Andersen

Den sidste kendte adresse var Lindebej 12B, Frederiksberg 1940 - ugift, tjenende hos direktør Henning Schiødtz

På forhånd tak

Med venlig hilsen
Vibeke Jensen
Nyråd

Jesper Nerløe

Hej Stina

Jeg vil høre om du kan hjælpe mig med at finde en dødsdato for Anna Petrine Laura Petersen, født 1859. Hun er lidt et mysterium, da jeg ikke har kunne finde noget på hende, efter min oldefars fødsel i 1887 (sidste registrering).

Hendes mand og min tipoldefar (Valdemar Emil Nielsen) bliver tilsyneladende gift igen i 1897, så jeg tænker at hun (muligvis) kan være død i perioden 1887-1897.

Har du brug for flere oplysninger, finder du alt hvad jeg kender til hende her: https://findex.dk/anetavle/anna-petrine-laura-petersen-16-2
De bedste hilsener
Jesper
---

Webudvikling · Historie · Slægtsforskning
Anetavle / Aneliste

LarsF

Hej Stina

Vil du se om du kan finde noget på Kaj Ranald Pind Siim f.  5. Juni 1898? Han er født Kaj Ranald Carlsen men tager senere navneændring til Kaj Ranald Pind Siim.

Jeg har kilder på hans fødsel  (Trinitatis,Sokkelund),   http://ao.salldata.dk/osd_vis.php?bsid=157798&side=78 hans konfirmation i 1913 og folketællingen 1916 Men herefter har jeg ingen kilder overhovedet.

Venlig hilsen
Lars

John Thomsen

Hej Stine
Rækker arkivet ud over Køvenhavnstrup?
Jeg er på jagt efter en Peter Michelsen, som levede som ældre mand (enke?) i marts 1967, og som muligvis boede på Amager.
Venligst
John

Mogens Grønberg

Hej Stina,

vil du se om du kan finde noget på Carl Hugo Lindhardt f. 25.11.1918.
Bopæl eventuelt i Solrød.

Venlig hilsen
Mogens


charlotte w vestergaard

hej Stina

jeg vil være meget taknemmelig hvis du vil se efter 2 dødsannoncer for mig.

den ene er min biologiske morfar Arne georg Andreasen, han er begravet Solbjerg Kirkegaard
Arne Georg Andreasen f. 15.03.1932 . død  d.30.09.1968

Den anden er min tipoldemor Karoline Mogensen f. Hansen hun døde i de gamles by, københavn 01.04.1969
og begravet på Sundby kirkegaard 09.04.1969

jeg vil være meget taknemmelig, da jeg ikke ved ret meget om dem,
mvh Charlotte winkel Vestergaard


Stina Kirkegaard Hansen

Hej Vibeke
Undskyld det sene svar. Jeg finder desværre ikke andet end anmeldelsen. Der står blot Evangelist Johanne Mathilde Jensen under rubrikken Dødsfald anmeldt for Københavns Skifteret d. 4. maj 1951.
Venlig hilsen
Stina

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Jesper
Det nærmeste jeg kommer er en Jomfru Anna Petrine Jensen som står på Dødslisten i avisen d. 11. september 1889.
Venlig hilsen
Stina

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Lars
Jeg har desværre heller ikke fundet spor efter Kaj Ranald.
Venlig hilsen
Stina

Jesper Nerløe

Hej Stina

Det kan ikke være hende så. Hun var så langt fra at være 'jomfru' som man kan komme: blev gift i 1884 og fik i hvert fald to børn (og så har hun aldrig heddet Jensen).

Men du skal have mange tak for indsatsen :)
De bedste hilsener
Jesper
---

Webudvikling · Historie · Slægtsforskning
Anetavle / Aneliste

Stina Kirkegaard Hansen

#1484
Hej John
Arkivet kan godt række så langt som til Amager :-). Men jeg har desværre ikke funder hr. Michelsen.
Venlig hilsen
Stina

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Mogens
Da han bliver 70 er der en notits i Politiken (d. 22/11 1988).
Ingeniør i det rådgivende firma Askøe-Hugoe Lindhardts efterfølger, Carl Hugo Lindhardt, Bellahøjvej 40 B i Brønshøj, fylder i morgen 70 år.
Venlig hilsen
Stina

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Charlotte
Jeg har fundet dødsannoncen for din morfar og sendt dig en personlig besked. Dseværre har jeg ikke fundet Karoline.
Venlig hilsen
Stina

Vibeke Jensen

Hej Stina

Mange tak for forsøget.

Venlig hilsen
Vibeke Jensen


Theis Kongeskov Jensen

Hej Stina.
Jeg vil høre om du kan hjælpe med Kaj Helge Andersson's død. Han er født 27. maj 1921 i Gråbrødre Sogn, København og død i København sidst i 60érne først i 70érne i Valkyriegade på Nørrebro.

På forhånd tak.
Venlig hilsen
Theis Kongeskov Jensen
kongeskov@gmail.com

Theis Kongeskov Jensen

Hej igen.
Jeg har endnu en bøn :-)

Joseph Antonius Jakobsen, født i Horsens den 19 juli 1895 og død i København slut 60'erne, start 70'erne.

Håber du kan hjælpe.
Venlig hilsen
Theis Kongeskov Jensen
kongeskov@gmail.com

John Thomsen

Gode ven

Mon du kan finde noget på denne dame.
Salli (undertiden skrevet Sally) Inkeri Larsen født Ukkola 21/1 1901 i Kotka, Finland..

Hun er formentlig kommet til Danmark før 1933, gift med søfyrbøder Carl Georg Marius Larsen, medbringende en datter Sirkka, født 1928 i Kotka, og fik siden datteren Kirsten i København.

Venligst
John

petervester

Hej Stina,
kan du mon finde noget på smed Robert Christian Madsen f. 7. sept. 1908 i Skive.
Mener han døde i 80'erne.
På forhånd tak, Peter.

Stina Kirkegaard Hansen

Kære alle
Beklager at jeg ikke har fået svaret den sidste tid. Jeg har opsagt mit abonnement på Politiken - i hvert fald for en stund - og kan derfor ikke imødekomme jeres henvendelser. Jeg skriver selvfølgelig igen, hvis jeg genoptager abonnementet.
Mange hilsner
Stina

Karsten Jacobsen

Hej Stina.

Er det muligt at finde dødsannonce, nekrolog eller lignende på Kaj Niels Julius Robert Andreasen, død 1. november 1976?

(Kaj bærer familienavnet Andreasen efter sin udlagte fader, men jeg har et par gange set ham optræde under moderens familienavn Hansen, så der er måske en lille risiko for, at han lyder det navn i en dødsannonce.)

Venlig hilsen
Karsten

John Damm Sørensen

Hej Karsten,

Jeg har forsøgt at finde en dødsannonce i Politikens arkiv, men der vises ingen resultater i november 1976. Det betyder dog ikke, at annoncen kan være der, for Politikens søgefunktion er noget af det mest hjernedøde, jeg har brugt.

Jeg søgte også på Mediestream uden at finde noget.

Hilsen
John

Karsten Jacobsen

Tak, John. Pænt af dig at dukke op med svar her! Havde overset, at Stina havde opsagt sit abonnement, da jeg lavede mit opslag!

MVH
Karsten

Shari Jensen

Hej Karsten.

Ved en Google søgning får man bl.a. et hit på en hjemmeside som kræver at man opretter sig som bruger.

http://www.bjarklev.dk/login.php

Men du kender måske allerede til denne hjemmeside?

Mange gode hilsener,
Shari


Karsten Jacobsen

Tak, Shari. Jeg har været i kontakt, men den Andreasen, jeg søger, var desværre kun en, der perifert har giftet sig ind i Bjarklevs slægt.

MVH
Karsten

Hej Stina,

Vil du prøve at undersøge, om du kan finde dødsfald for direktør Allan Falbe-Hansen, født 5. marts 1910 i enten København eller Frederiksberg. Forældre Viggo Falbe-Hansen, højesteretssagfører, og hustru Oline Christine Larsen. Jeg har ikke kunnet finde nogen oplysninger om ham andet end hans fødselsdato på faderens seddel i politiets registerblade,. Hans to søstre hedder Dagny og Ettie.

Venlig hilsen
Birgit