Mangler en"gruppe"

Startet af A-M Jørgensen, 21 Nov 2013 - 21:49

Forrige emne - Næste emne

A-M Jørgensen

 Hej

Ved godt at metode og teknik kan bruges til meget men alligevel.

Jeg har i lang tid siddet med et problem som ikke hører ind under de faste grupper.

For mig ser det ud til at vi mangler en "udenfor kategori", hvor,hvordan, kan man? o.s.v
og lave nogle efterlysninger som ikke er specifikke aneefterlysninger


Eller kan man bruge metode og teknik til alt som ikke falder inden for de gængse ????

m.v.h Anne-Marie


John Thomsen

Citat fra: A-M Jørgensen
For mig ser det ud til at vi mangler en "udenfor kategori"

En forumgruppe af den slags findes, se bunden af dette indlæg, men du og jeg er i skrivende stund ikke medlemmer af DIS-Danmark, så vi har ikke adgang.

Med hensyn til manglende forumgrupper, så vil det glæde mig, om brugere her på forum fra brugergruppen af ikke-medlemmer af DIS-Danmark slår sig sammen og udtrykker ønske om, at få deres egen lukkede forumgruppe, hvor brugergruppen kan tale om løst og fast med hinanden – bruger til bruger.

----

På siden Hvad er DIS-Danmark findes en henvisning til dokumentet "Velkommen i DIS-Danmark". Her fremgår det, at der findes fem "Forumgrupper kun for medlemmer", hvoraf det ene er "Markedspladsen – fra medlem til medlem", som blandt andet beskrives som "Det brogede sted for alle de indlæg, der ikke rigtigt passer ind i de øvrige grupper."

Leif Sommerdal

Metode og teknik, Projekter eller webproblemer dækker formentlig det meste af det du efterspørger.
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Peter Bøjesen Jensen

Citat fra: John Thomsen [21659] Dato 21 Nov 2013 - 22:55
En forumgruppe af den slags findes, se bunden af dette indlæg, men du og jeg er i skrivende stund ikke medlemmer af DIS-Danmark, så vi har ikke adgang.

Med hensyn til manglende forumgrupper, så vil det glæde mig, om brugere her på forum fra brugergruppen af ikke-medlemmer af DIS-Danmark slår sig sammen og udtrykker ønske om, at få deres egen lukkede forumgruppe, hvor brugergruppen kan tale om løst og fast med hinanden – bruger til bruger.

Hvorfor ikke bare blive medlem, og så få adgang til alle forumgrupper.
Det koster kun 200 om året og må siges at være meget billigt i forhold til hvad man får for de penge og det formål man støtter.
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Tine Susanne Olsen

jeg synes da bestemt  også i skal melde jer ind i foreningen, de 200kr det koster om året,for at være medlem de er givet godt ud. man får 4 flotte blade om året, adgang til at få søgt i forskellige databaser som man ellers skal betale for. købe bøger billigere end ikke medlemmer. så overvej det , vi har jo også dis-træf en database som er nordisk.
200kr om året det er 55øre om dagen, hvad kan du få for det??
ha en god dag
venlig hilsen
Tine Olsen
er medlem af DS-Faxe  det koster 100kr
medlem af Danske Slægtsforskere er du  det koster kun 280.kr om året 77 øre om dagen det billigt

A-M Jørgensen

Hej John Thomsen.

Med din udmelding kan jeg se at jeg ikke er alene med et sådant ønske, ja det du beskriver
er det jeg efterlyser.

Til jer andre, tak for respons....men medlemsskab bliver ikke nu, der er 40 dage tilbage af året
og det smider jeg ikke 200 kr efter, måske i det nye år. Jeg var ikke klar over at der ekstra forum-
grupper for de betalende.

m.v.h Anne-Marie

Lars Erik Bryld

Citat fra: John Thomsen [21659] Dato 21 Nov 2013 - 22:55
Med hensyn til manglende forumgrupper, så vil det glæde mig, om brugere her på forum fra brugergruppen af ikke-medlemmer af DIS-Danmark slår sig sammen og udtrykker ønske om, at få deres egen lukkede forumgruppe, hvor brugergruppen kan tale om løst og fast med hinanden – bruger til bruger.

Jeg har absolut intet imod ikke-betalende brugere af de åbne forumgrupper, meen der er naturligt nok grænser for, hvad Brugergruppen af ikke-medlemmer af DIS-Danmark kan tillade sig at ønske i gengæld for sit manglende kontingent  ;D

Anne Mortensen

#7
Hej A.M.

Dit indlæg virker noget provokerende
og det smider jeg ikke 200 kr efter
men hjælp vil du vel gerne have - utroligt.

Skriv et indlæg her
https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/board,13.0.html
og spørg om et medlemskab her i slutningen af 2013 ikke også gælder hele 2014 - hvis du alligevel får lyst til at få hjælp i 2014.

Hej John T.

Må jeg spørge dig - hvorfor mener du at bruger skulle have deres eget forum - og lade os andre betale  ???
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Tine Susanne Olsen

nu er det så lige  jeg spørger, er det rimeligt at brugere skal have et forum for jer selv  som vi medlemmer skal betale for?? jeg synes foreningen er flinke at de giver brugere lov til at bruge forummet gratis, og kræve at få et lukket forum  den kan man ikke når man ikke er medlem.
det synes jeg bestemt  ikke er rimeligt.??
jeg kan da heller ikke gå ned i en idrætsforening og bruge af deres redskaber ,hvis  jeg ikke betaler for et  medlemskab.
god weekend
ha en god dag
venlig hilsen
Tine Olsen
er medlem af DS-Faxe  det koster 100kr
medlem af Danske Slægtsforskere er du  det koster kun 280.kr om året 77 øre om dagen det billigt

A-M Jørgensen

Hej, Anne Mortensen, sådan som jeg læser det er de 200 kr for kalenderåret, altså for 2013 og
der er kun 40 dage tilbage af 2013. Måske bliver jeg medlem i starten af det nye år hvis jeg ikke skal have for "mange tæsk" for mit ønske/indlæg.

Jeg er ikke nogen ørn eller gammelkendt med slægtsforskning men jeg prøver også at hjælpe af og til.

Til alle: jeg KRÆVER ikke, jeg ønsker! Hvorfor provokerer mit ønske om et forum for bruger til
bruger??

m.v.h Anne-Marie :o

Kaj Arne Jørgensen

Anne-Marie, der er ikke noget provokerende i at ønske et forum for "medlem til medlem" for alle,
betalende som ikke betalende, men det provokerende skal nok findes i det som John Thomsen
formulerede lidt provokerende for medlemmerne af DIS

Citatbrugergruppen af ikke-medlemmer af DIS-Danmark slår sig sammen og udtrykker ønske om, at få deres egen lukkede forumgruppe


Så jeg håber at du og andre bliver medlem.
Med venlig hilsen

Kaj Arne Jørgensen
2670 Greve

Slægtstræ: http://wc.rootsweb.ancestry.com/cgi-bin/igm.cgi?db=karnj

A-M Jørgensen

Kaj, tak fordi du har forstået mit ønske.

m.v.h Anne-Marie ..måske kommende medlem

Henning Mortensen

Citat fra: John Thomsen [21659] Dato 21 Nov 2013 - 22:55
Med hensyn til manglende forumgrupper, så vil det glæde mig, om brugere her på forum fra brugergruppen af ikke-medlemmer af DIS-Danmark slår sig sammen og udtrykker ønske om, at få deres egen lukkede forumgruppe, hvor brugergruppen kan tale om løst og fast med hinanden – bruger til bruger.

Hej John Thomsen

Jeg vil gerne vide, hvordan du har tænkt en lukket forumgruppe for brugergruppen skal kunne laves når brugere ikke betaler kontingent. Jeg mener ikke det vil være omkostningsfrit at lave/drive en ny forumgruppe, og hvorfor skal betalende medlemmer af foreningen holdes ude af et forum, som de vil komme til at betale for?
Jeg synes det vil være at gå for langt, hvis vi medlemmer skal betale for ydelser som vi ikke har adgang til.

Jeg mener at foreningen har et fint tilbud til ikke betalende brugere, så hvis du/I gerne vil have adgang til flere grupper er det kun rimeligt at der kræves et medlemskab, som jo er til en meget billig pris.

Ud over det der stilles til rådighed for brugere her, er der ikke meget i denne verden der er gratis, så nyd det der findes  :)

Med venlig hilsen
Henning
Henning Mortensen
e-mail: bjerrevej325@hotmail.com

Leif Sommerdal

Er vi ikke ved at blæse dette ud af propotioner.
Det kunne vel klares ved:
Foreningen stiller ikke ekstraordinære ressourcer til rådighed for ikke-medlemmer, og i øvrigt gør vi opmærksom på, at ved indmeldelse tæt på årsskiftet dækker kontingentindbetalingen indeværende år+næste år. Dette er en service, som har til formål at tiltrække flest mulige medlemmer.

Ovenstående er mig bekendt den holdning, der har været i foreningen i de sidste mange år.

Gorm alt om at, "foreningen er flinke". Der er en masse ikke-medlemmeg, der yder medlemmer stor hjælp i forbindelse med tydning.
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


John Thomsen

Jeg vil gerne starte med at takke for spørgsmålene, som afspejler en helt anden tankegang end min egen.

Med hensyn til de finansielle spørgsmål, kan jeg henvise til et af mine indlæg i en anden tråd, hvor jeg påstår, at driften af DIS-Danmarks arrangement på internettet kan gøres for noget i retning af 2 kroner om året pr medlem, hvilket er rundt regnet 1% af de 200 kroner om året et medlemskab koster. Inkluderet i udgiften på 2 kroner pr medlem er betaling for alle ikke-medlemmernes brug af hjemmesiden.

Arne Feldborg bidrog til nævnte tråd med at oplyse, at beløbet på 2 kroner "forslår dog ingen steder" og at det kun er "en lille del af DIS-Danmarks indtægter der går til drift af hjemmesiden". Jeg påstår her, at udgifterne til ikke-medlemmernes deltagelse er uden betydning for finansieringen af hjemmesiden. Endvidere tror jeg, at ikke-medlemmerne udgør en pulje, hvorfra DIS-Danmark får mange (betalende) medlemmer. Der er derfor god økonomi i at sørge så godt som muligt for ikke-medlemmerne. Især i en tid, hvor andre aktører så småt er begyndt at melde sig på banen. Aktører med store (kyniske) banker i ryggen og langt bedre teknologi. Teknologi og ressourcer, som jeg forudser, at DIS-Danmark får svært ved at trylle frem. Skal DIS-Danmark undgå kollaps om få år, så skal der ske mere på det sociale område.

Med hensyn til det sociale, så er det en opgave for ledelsen at medvirke til en kulturændring, hvor ikke-medlemmer føler sig mere velkommen. Der skal en ny politik på plads, som moderatorerne og et flertal af medlemmerne støtter op om. En forbedret socialpolitik, kan give DIS-Danmark noget respit, der kan hjælpe med at holde DIS-Danmark fra at blive marginaliseret. Dette er jeg dog sikker på, at ledelsen af DIS-Danmark har styr på og diskuterer livligt i de lukkede forumgrupper, for som Møller skrev i 46: "Intet Tab bør ramme os, som kan undgaas ved rettidig Omhu"

Med hensyn til den tekniske byrde, så vil jeg tro, at det er nogenlunde lige så let for administrator at oprette en forumgruppe mere, som det er for et medlem eller ikke-medlem at oprette en tråd her på forum.

Med hensyn til DIS-Danmarks overordnede ønske om at samle alle slægtsforskere i en forening – hvilket jeg mener at have læst et eller andet sted, at det er – så synes en lukket forumgruppe for ikke-medlemmer at være et godt træk i den retning.

God arbejdsuge
John

Bente Ougtvig Dyrstad

Venlig Hilsen**Bente Ougtvig 

Ib Hansen

Hej,

Naturligvis skal betalende medlemmer da ikke betale for at ikke-medlemmer får samme service som medlemmer.

Mange hilsner
Ib

Tine Susanne Olsen

du har hel ret Ib.
hvis man kan få de samme rettigheder hvorfor så være medlem!!
ha en god dag
venlig hilsen
Tine Olsen
er medlem af DS-Faxe  det koster 100kr
medlem af Danske Slægtsforskere er du  det koster kun 280.kr om året 77 øre om dagen det billigt

Leif Sommerdal

Citat fra: John Thomsen [21659] Dato 25 Nov 2013 - 04:05

Med hensyn til de finansielle spørgsmål, kan jeg henvise til et af mine indlæg i en anden tråd, hvor jeg påstår, at driften af DIS-Danmarks arrangement på internettet kan gøres for noget i retning af 2 kroner om året pr medlem, hvilket er rundt regnet 1% af de 200 kroner om året et medlemskab koster. Inkluderet i udgiften på 2 kroner pr medlem er betaling for alle ikke-medlemmernes brug af hjemmesiden.

God arbejdsuge
John


Hej John

Uden at ville tages til indtægt for at det nuværende omkostningsniveau er i orden, vil jeg da gerne udfordre dig.

Du bør da kunne dokumentere din påstand, så hvorfor ikke sende et bindende tilbud til bestyrelsen, hvor du beskriver driftomfanget og tilhørende servicelevels for en driftspris på 2 kr pr medlem pr år.

Jeg er sikker på, at foreningen sagtens kunne bruge penge på andre aktiviteter.

Du kan jo eventuelt beskrive tilbuddet her på forum.
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Tine Susanne Olsen

jeg kunne da også egentlig godt vide hvordan det skulle kunne blive en lukket gruppe for brugere? vi  medlemmer kan da bare oprette os som brugere så kan vi da se hvad der bliver skrevet!!!
ha en god dag
venlig hilsen
Tine Olsen
er medlem af DS-Faxe  det koster 100kr
medlem af Danske Slægtsforskere er du  det koster kun 280.kr om året 77 øre om dagen det billigt

A-M Jørgensen

 ???Jeg kan se at mit indlæg har skabt en masse røre, det var ikke meningen.

Det jeg søgte efter var et forum hvor man kunne "chatte" med andre som havde nogle
specielle spørgsmål som ikke lige kunne placeres i de forumgrupper der er til rådighed.
Det behøver ikke at være et lukket forum for alle som MEDLEMMERNE har. Bare et sted hvor
vi ikke-betalende brugere kunne udveksle tanker og spørgsmål som man ikke umiddelbart har
indenfor de fastsatte fora.

I mit tilfælde drejer det sig om at være efterkommer af en person som arbejdede for tyskerne
under besættelsen, det var her i DK. Det er en svær situation at have været i. :-\ hele mit liv.

Det har ikke været muligt for mig at finde andre fora der beskiver personer som er i samme situation
som mig. Det er smerteligt at have være "udelukket" igennem barndommen p.g.a fædrenes synder. Jeg er født i 1949, har ikke selv bestemt mine forældre

m.v.h
Anne-Marie

Gitte Johansen

Hej Anne-Marie


Så er der endnu mere grund til at melde dig ind, for det du og andre evt. skriver i et åbent forum, kommer jo ud til hele verden.

Der gør det ikke, hvis du skriver eksempelvis i markedspladsen. (Ret mig, hvis jeg tager fejl).

På vores vej var der også en mand, der havde arbejdet for tyskerne, og det vidste alle naboerne selvfølgelig.

Men der var aldrig nogen, der lod det gå ud over børnene.

Det er snæversynet og dumt.

Og jeg er fra 1947, så det er nogenlunde på samme tid.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Susanne Bratløv

Kære Anne - Marie.

Det er et følsomt emne, også i 2013, for dem der har haft det tæt inde på livet.

Men jeg er ret sikker på du ikke er alene med dine tanker.

Som Gitte Johansen så rigtigt skriver er alle indlæg i de åbne grupper her i forum søgbare via google.
Det er de lukkede medlemsfora ikke.

Venlige hilsner
Susanne B. Fuglsang.


A-M Jørgensen

Søgbar eller ej, jeg mangler et fora hvor os som slæber på fædrenes synder kan udveksle muligheder
for at få oplysninger og udveksle erfaringer angående vores forfædres agerende under besættelsen.

Ja det er ubehagelige ting der kan komme frem. Det har jeg slæbt med i hele mit liv. Helt siden min barndom, hvor jeg blev udelukket fra børnefødselsdage og ikke forstod noget dengang.

Som nævnt er jeg født i 1949, og jeg vil meget gerne vide hvorfor mit liv skulle påvirkes af hvorfor min far havde relationer til den tyske besættelse. Derfor mit indlæg om en manglende gruppe.


Jeg skriver dette med tårer som bare ikke vil stoppe... det er meget svært.

Leif Sommerdal

Kære Anne-Marie

Ingen tvivl om at det har været - og er hårdt, at blive straffet for noget, som man ikke selv er en del af.
Jeg håber, at du igennem livet har haft mulighed for at få det behandlet af en psykolog.

Og jeg kan da også gå helt ind for ideen om, at der er emner, der ikke egner sig for søgemaskine indeksering.

Jeg har ikke selv beskæftiget mig med SMF (som er det software, forum er bygget over), men mon ikke vi kan få webmaster (hvis han alligevel ikke ved det på stående fod) til at finde ud af, om der kan laves en forumgruppe, hvor søgemaskine-boter er forment adgang.

Om en slægtsforskningsforening så er det rette forum for en så følelsesladet diskussion er så et spørgsmål. Min korte søgning på nettet gav mig denne gruppe, som måske kan være aktuel for dig:
Danske KrigsBørns Forening (DKBF)

Kig på den, hvis du ikke kender den i forvejen
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Bente Ougtvig Dyrstad

Hejsa

Tror nej jeg ved at vi er mange der bærer rundt på en meget tung rygsæk, og det kan være af forskellige årsager,
Måske nogle af vores IT experter her på S&D kan hjælpe med at få oprettet en hjemmeside, en form for et forum.
Så lige at Leif har svaret.
Venlig Hilsen**Bente Ougtvig 

Arne Feldborg

Citat fra: Leif Sommerdal [2793] Dato 26 Nov 2013 - 21:11
Jeg har ikke selv beskæftiget mig med SMF (som er det software, forum er bygget over), men mon ikke vi kan få webmaster (hvis han alligevel ikke ved det på stående fod) til at finde ud af, om der kan laves en forumgruppe, hvor søgemaskine-boter er forment adgang.
Det kan man sagtens.

CitatOm en slægtsforskningsforening så er det rette forum for en så følelsesladet diskussion er så et spørgsmål.
Det er det efter min opfattelse ikke. Og som allerede nævnt kunne der nævnes mange andre, hver for sig ligeså værdige, emner.

Men det er ikke noget jeg skal afgøre.
mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Egon Sørensen

God aften!

Nu er dette forum jo blevet fyldt med alt andet end web problemer.

Til Anne-Marie kan jeg sige, du er ikke alene, men jeg synes ikke at Slægt og Data skal være en

støtteforening for os der har nogle kilo på nakken, det må være slægtsforskning det drejer sig om.

Hvis man ønsker at vide, hvad den nære slægt har lavet under krigen er der gode muligheder

kan jeg oplyse.

Jeg har meget gode erfaringer med Rigsarkivet som er det rette sted til søgning af den slags

oplysninger.

Mvh.

Egon Sørensen




Leif Sommerdal

Citat fra: Arne Feldborg [6966] Dato 26 Nov 2013 - 21:25
Citat fra: Leif Sommerdal [2793] Dato 26 Nov 2013 - 21:11
Jeg har ikke selv beskæftiget mig med SMF (som er det software, forum er bygget over), men mon ikke vi kan få webmaster (hvis han alligevel ikke ved det på stående fod) til at finde ud af, om der kan laves en forumgruppe, hvor søgemaskine-boter er forment adgang.
Det kan man sagtens.

CitatOm en slægtsforskningsforening så er det rette forum for en så følelsesladet diskussion er så et spørgsmål.
Det er det efter min opfattelse ikke. Og som allerede nævnt kunne der nævnes mange andre, hver for sig ligeså værdige, emner.

Men det er ikke noget jeg skal afgøre.

Dejligt at se, at vi for en gangs skyld er 100% enige ;)
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


A-M Jørgensen

Hej til de sidste som har kommentert på  mit ønske om en "forum gruppe ".

Jeg havde ikke ønske om at det skulle være en lukket gruppe, bare for brugere hvor vi kunne udveksle erfaringer omkring dette at være et "udksud" eller efterkommer af en dansk i tysk theneste

m.v.h Anne-Marie