Tipoldefar Johan Sørensen rejst til USA d. 05.04.1911

Startet af Lars Thorsen, 23 Jan 2011 - 18:06

Forrige emne - Næste emne

Lars Thorsen

Hej :)

Jeg prøver at finde ud af, hvad der er sket med min tipoldefar Johan Sørensen, efter han rejste til USA d. 05.04.1911.

Johan Sørensen blev født d. 20.06.1882 i Balling sogn, Røddign herred, Viborg amt.

Hans kone Else Jensen, der blev født d. 20.08.1879 i Hem sogn, Hindborg herred, Viborg amt, (min oldemors mor) skulle formentlig være død ved fødslen af min oldemors lillesøster i 1910.

Johan og Else blev gift d. 22.11.1904 i Hem Kirke, Hem sogn, Hindborg herred, Viborg amt.

På dette tidspunkt skulle Johan Søresen have arbejdet på et trykkeri i København.

Han rejste efter kones død til USA d. 05.04.1911.

Jeg håber, der er nogle, der kan hjælpe mig med, at finde ud af, hvad der er sket med ham.

Linda Schwartz Karlsen

Hej Lars

Jeg har fundet en Johan Sørensen i New York Passenger Lists på ancestry.com - ankommet den 5. april 1911, 29 år gammel. Han ankom med skibet SS United States, der sejlede fra København den 23. marts 1911. Han står dog som US citizen (amerikansk statsborger), så jeg tror ikke, at det er den rigtige person.

Er datoen 5.4.1911 den dag han rejser fra Danmark? Hvor har du datoen fra?

Jeg kiggede også på vielsen mellem Johan og Else i Hem sogn, Viborg amt. Der står at Johan var møllersvend i Rude mølle i Dølby.

Med venlig hilsen
Linda