Hvordan finder jeg Gunde født før Kirkebøgerne

Startet af Donald Gundersen, 23 Jan 2011 - 17:35

Forrige emne - Næste emne

Donald Gundersen

Hej Håber der er nogen der kan hjælpe med at finde Gunde Hanssøn forældre han er  født i Blenstrup i 1642 "efter Family Scarch " det jeg har på ham fra  i kirkebogen i Aalborg Blenstrup 1646 - 1719 opslag 92  det var en puplic absolvering , mit problem er at der ingen kirkebog er før 1646 ! Gunde var gift 2 gange med Johanne Knudsdatter og MAREN PEDERSDATTER
MVH
DONALD

Donald Gundersen

Ja jeg kan godt se denne er svær , ved ikke om det hjælper med lidt flere oplysninger , jeg ved ar Gunde døde 30/4 -5 1702 , Gunde og Maren Pedersdatter fik 12 børn den første blev født 1668 det var Jens Gundesen og de tre sidste var tvillingerne Maren gundesen og Madzs Gundesen født 23/6 1691 og til sidst Jens Gundesen 19/6 1694, alle var født i Horsens Blenstrup, der står at Gunde er født ca 1642
MVH
Donald
ps Findes der et register over Lindenborg gods for tyende det ligger tæt på Blenstrup


Donald Gundersen

Tak for forslaget Karsten , det ser desværre ikke ud til at der er noget der, så jeg må nok melle mig Skak Mat !! desværre . Men det var et forsøg værd.
MVH
Donald

Egon Hansen

RA har nogle gamle lensregnskaber, også med jordebøger.Det er på film, men deer eer et register over filmnumre
Mvh Egon

Donald Gundersen

Tak Egon ! men jeg ved desværre ikke hvad RA er .
Donald.

Lillian Larsen

Hej Donald

På Rigsarkivet kan du finde skattemandtal - jeg ved der findes en i 1660.

Hilsen Lillian

Egon Hansen


Niels Bjøreng

Kopskatten fra 1660 er meget uensartet bevaret.

Jeg ved ikke, om dit område er blandt det bevarede.

Venlig hilsen

Niels Bjøreng

Henny Odby Nielsen

Måske kender du www.protokoller.dk, der bl.a. omhandler området. Desværre går Lindenborg Gods knap så langt tilbage. Men Hellum Herreds tingbog er der.
Du bør være opmærksom på de gamle artikler, der ligger på nettet. Måske du kan finde noget relevant på tidsskrift.dk eller på lokalarkivets hjemmeside.
Gunde Hansen er opført på www.ddd.dda.dk under skifteprotokoller.

Mvh
Henny Odby Nielsen

Venlig hilsen
Henny Odby Nielsen
Primært Salling, Thyholm, Sydmors, Vesthimmerland, Østfyn og Sydvestjylland. Krydret med udvandringens historie.
.