Ukjent farfar fra Tyskland??

Startet af S Hoel, 11 Nov 2013 - 19:11

Forrige emne - Næste emne

S Hoel

Hei!

Min farfar fra Tyskland var i Oslo på slutten av '40-tallet. Han fikk min far i nov 1949.
Det er ingen som vil fortelle om dette (min nåværende farfar og tidligere min farmor, som er død) og jeg vet derfor ikke navn til denne personen (min korrekte farfar).

Jeg har forsøkt å kontakte den norske riksarkivet om dette, men siden det er for kort tid siden vil de ikke gi opplysninger ang. feks dåp og liknende. Jeg vet mao ikke navn, eller noe annet på min farfar.

Er det noen som vet en annen måte å få denne informasjonen/hvordan jeg kan gå videre??
Er takknemmelig for all hjelp/alle ideer!

Mvh
Steven

Eva Morfiadakis

Hej!

Det låter som en omöjlig uppgift att söka någon som du inte har namnet på.

Din far då, är han inte intresserad av att få veta namnet på sin biologiske far? Han skulle väl kunna få uppgiften från riksarkivet.

Eva M
Eva M

S Hoel

Jeg regnet egentlig med at oppgaven var umulig, men tenkte å spørre for det.
Min far vet at han har en annen far (en annen biologisk far), men vil ikke vite noe mer. Jeg har uansett ikke hatt kontakt med min far de siste 20 år.

Uansett - takk for svar!

Mvh
Steven

Peter Kristiansen

Men hvis du ved hvor og hvornår din far er født i 1949 - må kirkebogen for det pågældende sogn vel kunne fortælle hvem forældrene er?
M.v.h. Peter Kristiansen

Inger Buchard

... eller henvise til en faderskabssag?

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

S Hoel

Det er dessverre ikke lov i Norge å få innsyn i kirkebøker fra 1949. Tror det er en 100-årsregel på sånt. Jeg har allerede spurt om det.

Tror ikke jeg vil sette igang en "farskapssak" egentlig.

Takk for alle svar og forslag!!

Mvh
Steven

Eva Morfiadakis

Hej!

Norge har strängare regler för födelseböcker än Sverige. Här är det 70 år men man har alltid lov att titta på sin egen födelse.
Jag tror inte du kommer vidare utan din fars medverkan.

Eva M
Eva M