Mehrved , Blegdammen , København omkr. 1921

Startet af Heidi Kjær, 22 Jan 2011 - 23:02

Forrige emne - Næste emne

Heidi Kjær

Jeg søger oplysninger om en virksomhed, som min oldefar Anders Frederiksen var ansat i i 1921.
Hans erhverv var smed. Er der nogen som har kendskab til en virksomhed ved navn / eller med en ejer ved navn Mehrved eller noget lignende. Virksomheden anføres liggende på/ved Blegdam i København ifølge folketællingen I Taarbæk i 1921 opslag 36.

På forhånd tak
Heidi Kjær

Jane Stiller

Hej Heidi

Du gør mig lidt forvirret - Ved Blegdammen i København og så Tårbæk ligger langt fra hinanden og den FT du henviser til viser intet brugbart, Hvad er det du søger ?

Mvh
Jane

Heidi Kjær

Hej Jane

Det er rigtigt, at Taarbæk ligger langt fra Blegdammen i København. Det er også det, der undrer mig noget. Familien har boet på Raadvad, og han har været beskæftiget forskellige steder i området formentlig undertiden på knivfabrikken samme steds
Jeg kom til at skrive forkert m.h.t.t opslaget - det er opslag 32 - den første familie der er nævnt.
Undskyld min upræcise angivelse.
Det jeg søger er oplysninger om det firma eller den person, som han var ansat hos.

venlig hilsen Heidi

Heidi Kjær

 :D

Så har jeg fundet ham/firmaet via Politiets registerblade. Navnet er Jens Christian Mervede. Han er smedemester og adressen i 1901 0g 1919 er Blegdamsvej 28. Så passer pengene  :D

venlig hilsen Heidi