Om ændrede redigeringsregler

Startet af Hans Poulsen, 22 Jan 2011 - 17:50

Forrige emne - Næste emne

Hans Poulsen



Til Karin Andersen

Af respekt for moderatorernes afgørelser undgår jeg at fortsætte en tråd, hvor de er kommet med deres afsluttende kommentarer.

Derfor dette indlæg, som skal ses i fortsættelse af dine indlæg i tråden om

"Hov – stop - nej,nej.....Redigeringsknappen tilbage – tak (NU!)"

I dit indlæg i dag kl. 16.29 anfører du:

"Kan jeg ikke få en løsning her i forum, så må jeg se hvilke andre mulige fora jeg kan finde".

Forhåbentlig bliver dine forkælede krav ikke imødekommet, og kan du finde andre græsgange til dine uartigheder, vil der næppe efter min vurdering komme mange ønsker om, at du bliver i DIS-grupperne.

Venlig hilsen
Hans Poulsen



Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Karin Andersen

...................................
Rhode-listen. ca. 650 personer findes under "Slægtshistorier" https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,118658.0.html

Leif Sommerdal

Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Karin Andersen

Leif :)

Ignorer ham.

Det der er vigtigt her, det er min slægtsforskning og mine muligheder for at udøve den på dette forum.

Min person er i den forbindelse helt ligegyldig. Det er med mig som med mine forfædre - vi er her kun i et kort tid. Slægtsforskningen lever videre - forhåbentlig da. Det er det vigtige.

Med venlig hilsen :)

Karin Andersen
Rhode-listen. ca. 650 personer findes under "Slægtshistorier" https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,118658.0.html

Leif Sommerdal

Karin

Du har fuldstændig ret. Men tænk alligevel at have behov for at starte en ny tråd - i mail sprog hedder det vist spam.
Men fortsat god vind til dig, Karin, i din fortsatte forskning
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Karin Andersen

Hej Leif.

Ja, folks behov for at skrive er jo (som regel - heldigvis) vidt forskellige.

Min privatmail er synlig, så jeg henstiller til, at personfnidder afleveres der, så vi kan bruge vores forum til noget fornuftigt.

Jeg klør på med forskningen forhindringer kan ikke stoppe mig. Jeg er vild med det, men tak for din melding.

Med venlig hilsen :)

Karin Andersen
Rhode-listen. ca. 650 personer findes under "Slægtshistorier" https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,118658.0.html

Peter Bøjesen Jensen

Helt ærlig Hans... Hvad hjælper det, at starte en ny tråd, hvor diskusionen bare kan fortsætte?????


Kan ikke lade være ved at undre mig.

Al denne debat om totalt ligegyldige ting.

Jeg nyder, at man i dag overhovedet har nettet som mulighed for sin slægtsforskning.

Da jeg i sin tid startede med min, var den eneste mulighed stort set at tage ind på rigsarkivet og kigge tingene igennem alene.

Prøv dog for  ???  ??? at være lidt positive. Synes nu godt nok, at der er lidt for megen negativitet her på forum efterhånden. Det er jo næsten ikke til at holde ud..... Vær glad for de muligheder, som findes idag.

Og så alle disse personlige angreb, de er jo efterhånden også ved at være trælse at se på. (desværre er det næsten altid de samme få personer, som tager dette op)

Lad dog være med at blive ved med at prøve, at argumentere. Stop jeres angreb, så forsvinder de utilfredses indlæg meget hurtigt ned i rækken og bliver ikke læst..
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Hans Poulsen

#7

Hej Peter

Én af dine sætninger vil jeg kommentere.

Den øvrige tekst i dit indlæg i denne tråd er *genbrug* fra dit indlæg i hovedtråden.

Hvad du skriver dér, er næppe møntet på mig.

Den sætning, som du har krav på et svar på fra mig, lyder:

"Helt ærlig Hans... Hvad hjælper det, at starte en ny tråd, hvor diskusionen bare kan fortsætte??"

Dit spørgsmål er velanbragt, og jeg kan godt betro dig, at jeg befandt mig i lidt af et dilemma, da jeg valgte at indlede en ny tråd.

For cirka 14 dage siden havde jeg et indlæg, hvis formål var at værne om DIS-grupperne, og indlægget var ikke mindst dikteret af et hensyn til moderatorernes indsatser.

Orker du det, kan du læse det indlæg på dette link:

http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,5811.msg29432.html#msg29432

Bemærk venligst en af sætningerne, og så vil du forstå, at jeg var i et dilemma:

"Endnu mere forklasteligt er det blot at indlede en ny tråd forklædt som et nyt emne, men som reelt kun er en fortsættelse af den tråd, der er sat punktum for".

Hvad skulle jeg: Bryde min egen formaning om ikke at fortsætte efter en moderators afsluttende bemærkning eller gøre det *forkastelige* at indlede en ny tråd?

Så joh, Peter, jeg kan nemt følge dig i din undren (irritation?) over, at jeg indledte en ny tråd.

Venlig hilsen og god søndag
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Henrik Poulsen

Hej Hans...

Hvis en moderator har en afsluttende bemærkning og ikke ønsker emner videre debatteret, så forventer jeg da at de låser emnert, så der ikke kan skrives mere. Ind til det er gjort forventer jeg da at emnet er åbent.

Nøjagtig som Kathrine gjorde i emnet "Søgefunktionen i forum"

Hans Poulsen



Hej Henrik

Der er andre udveje end den, jeg har valgt, og det prøvede jeg at sige i mit indlæg for et par uger, jævnfør ordene:

"Til overskriften *En uskik breder sig* må jeg nødvendigvis straks tilføje: *efter min vurdering*, da jeg er ikke blind for, at andre kan have afvigende opfattelser"

Venlig hilsen og god søndag
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Leif Sommerdal

Hans,

Nu ved jeg jo at du er en meningsfast mand, men du kan vel ikke for alvor mene, at Kathrins kommentar i den forrige tråd gav udtryk for at være en officiel afsluttende og "lukkende" kommentar.

Hvis det er tilfældet kan moderatorer jo ikke tillade sig at udtrykke sig i egenskab af "meningmand" - eler er der noget jeg helt har misforstået?

Fortsat god søndag  :)
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Hans Poulsen



Hej Leif

Nej, du har efter min mening ikke misforstået noget - blot har vi forskellige synspunkter på, hvornår en tråd er at anse for afsluttet.

Personligt har jeg valgt at lade moderatorerne få det sidste ord, og hvis der ikke ligefrem i deres tekst er en opfordring til at komme med yderligere indlæg, ja, så lader jeg være. Jeg afventer ikke det øjeblik, hvor der siges et uigenkaldeligt stop - og med et lille ikon sættes hængelås på, så ingen kan misforstå budskabet eller bryde låsen op.

Andre vælger anderledes - det respekterer jeg, og den dør lader jeg stå åben.

Jeg har intet imod at blive betegnet som meningsfast, hvis det bare ikke forveksles med stivsindet, urokkelig i synspunkter, resistent over for andres synspunkter etc.

Udtaler en moderator sig som *menigmand* i en tråd, ser jeg intet galt i at tage til genmæle, jævnfør hvad jeg skrev for ca. 14 dage siden:

"På ét område finder jeg det i orden, at der tages til orde EFTER moderators indlæg, nemlig i de tilfælde, hvor moderator som *menigt medlem* kommer med indlæg af ren slægtsforskningsmæssig karakter i en tråd. Da er moderator *én af vore egne*, og der vil blive lyttet til hans eller hendes indlæg, som var de fremsat af enhver anden medforsker".

Jeg vil ikke skjule, at jeg er ked af at have begyndt på denne tråd her, for det er stik imod den generelle holdning, jeg har om ikke at åbne en ny tråd, så snart der er lukket for en anden.

Jeg har været mere katolsk end paven - forstået på den måde, at jeg holdt fat i mit selvvalgte princip om at tie, når en moderator har talt, hvorefter jeg så helt åbenlyst begyndte på en ny tråd. Det var den situation, jeg betegnede som et dilemma.

Venlig hilsen og god søndag - den smule, der er tilbage
Hans

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Kathrine Tobiasen

Jeg blander mig lige med et moderatorsvar:

Generelt bryder jeg mig ikke om at lukke tråde - ordet bør være frit, og forskellige meninger skal have lov til at komme frem.

Men en tråd kan af den eller anden grund køre så skævt, at det ikke er formålstjenligt at lade den fortsætte; i så fald vil jeg lukke den.
Er Svar-knappen stadig synlig, er det tilladt at bruge den, men det er naturligvis op til det enkelte medlem at gøre op med sig selv, om der stadig er synspunkter, der fortjener at blive luftet. 
Med venlig hilsen
Kathrine Tobiasen
Moderator

Bliv medlem af Danske Slægtsforskere. Det koster kun 290 kr. pr. år.

Leif Sommerdal

Tak Kathrine.
Du giver altid tydelige og forståelige svar.
At jeg tillige som oftest er enig med dig glæder mig usigeligt  :)
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)