Politiets mantallister

Startet af Anne Larsen, 22 Jan 2011 - 15:34

Forrige emne - Næste emne

Anne Larsen

Hej

Jeg beder om hjælp til opslag i Politiets mantalslister.

Det drejer sig om addresser på Frederik Emil Knudsen f.d.14 sep.1853 i Hove,Ringkøbing Amt og hans hustru Else Marie Christensen f.d.8 maj 1860,Nykøbing mors,Thisted Amt.
Addressen i 1886 er Fiskergade 1,Kbh.Der får de en dreng.Gordon.I 1891 er der en ny addresse ved en ny fødsel,Gordon Immanuel, Nørrebrogade 110. Denne dreng dør på Johannes stiftelsen april 1892,da er addressen Rådmandsgade 30.
I Politiets registerblade fra 1 nov.1892 er addressen Rådmandsgade 21.
Frederik Emil dør på Alm.Hospital i 1936.Da har han siden 1901 været registreret på Ladegården og Sundholm.
Ved sin død står der at han var forladt af sin kone.Jeg kan ikke finde hende.Mon det står ved addresserne?
Det korte af det lange,jeg ville være meget glad for at få oplyst addresserne mellem 1886 pg 1892?

VH Anne
Djursland
Venlig hilsen
Anne
Djursland

Inge-Lise Trampedach

#1
Du har måske set familien er i København, København (Staden), Todesgade (Lige numre), Kjøbenhavn Udenbys Klædebo Kvarter, Todesgade 10,Matr.709 Stuen, 4, FT-1885,

Frederik Emil Knudsen   31    Gift   Huusfader   Skomagersvend   Hove,Ringkjøbing Amt
Else Marie Knudsen   24    Gift   Huusmoder      Thidsted
Hjalmar Knudsen   5    Ugift   Barn      Nykjøbing,Thidsted Amt
Fernando Knudsen   3    Ugift   Barn      Kjøbenhavn
Gerty Constanse Hilma Knudsen   under 1 Aar    Ugift   Barn      Kjøbenhavn
Christine Musine Christensen   17    Ugift   logerende   Strikkerske   Nykjøbing,Thidsted Amt
Venlig hilsen
Inge-Lise Trampedach
4130 Viby Sjælland
Indtaster på Politiets Registerblade http://www.politietsregisterblade.dk/
Indtaster på: www.marstallere.dk
Indtaster på Københavnske  Begrav

Anne Mortensen

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Anne Larsen

Ja, jeg har FT 1885 fra Todesgade, Inge Lise.

Nej hvor har jeg ledt efter Else Marie ved politiet.

Da de to børn bliver konfirmeret i 1896 og 1898 bor de ganske rigtig Brohusgade,men er der ikke i 1901.
Tak Inge-Lise og Anne for at kigge efter. :)

VH Anne
Venlig hilsen
Anne
Djursland



Anne Larsen

hej Eva

Tak skal du have. :)
Fernando har jeg og senere i FT 1916 i Lille Værløse ved militæret.
Gerty har jeg også ledt efter,men fandt hende ikke.Hold da op hvor er I gode til at finde dataer frem som jeg bare sidder og leder helt vildt efter.
Alle de andre børn må så være døde,da der skulle være 8 stk efter FT 1901 i Ladegården.Og disse to her er nogen af de ældste.Jeg har fundet 5 børn. en død.

VH Anne
Venlig hilsen
Anne
Djursland