Hjælp til at finde ud af hvor Nørreportsgade i Ribe skal findes folketællinger

Startet af Anne Friis, 01 Nov 2013 - 19:53

Forrige emne - Næste emne

Anne Friis

Hej Alle

Jeg har en ane som jeg har fundet død i Ribe Sct. Catarina sogn og der står at han bor på Nørreportsgade, så nu ville jeg finde ham i folketællingen 1921 på denne vej men jeg kan ikke finde nogen vej i Ribe der hedder sådan hverken i folketælling 1921 eller 1925 er der nogen der ved hvad den evt. hed før eller hvor jeg skal finde den.

mvh
Anne
På forhånd tak


Gitte Johansen



Har du et navn på vedkommende, kan vi jo hjælpe dig med at lede.


http://ugeavisen.dk/ribe/bygning-bærer-købmand-kolvigs-navn


BROSTEN OG BORGERE – Vi er nu kommet ud af den egentlige bykerne, og bevæger os ud på Mellemdammen og senere Nederdammen. Gaden har haft skiftende navne. Længe hed den Nørreportsgade, men navnet Storegade blev også anvendt.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Nu fandt jeg en Looff, der dør i 1922, boende på Nørreportsgade.

Han er i Nederdammen i 1921, opslag 48.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Anne Friis

Jeg har nu prøvet alle de god forslag som der er kommet frem til mig men uden det ønskede resultat. Vedkommende jeg søger er Marcus Sørensen Madsen og hans kone Marie f. Mathiesen.

mvh
Anne Friis ???

Anne Friis

Jeg prøver igen om der er nogen der kan hjælpe med at finde ud af hvor jeg finder Nørreportsgade i Ribe, har nu fundet ud af at
Markus Sørensen Madsen og hans kone Marie må være flyttet til Ribe allerede imellem 1911 og 1916, de bor i V. Vedsted hos deres søn i 1911 men i 1916 er de ikke i V. Vedsted mere, og Markus dør i Ribe i 1924 hvor der står at han boede på Nørreportsgade.

men jeg kan ikke finde denne Nørreportsgade.
???

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Inge Nissen

Ved at Google nørreportsgade Ribe kan man se, at der tidligere har boet mange forskellige i den gade, men den eksisterer åbenbart ikke mere. Er der mon ikke et lokalhistorisk arkiv i Ribe, der ved noget om, hvor gaden lå og hvad der er sket med den? Og hvor den er med i FT ?

Hilsen Inge

Gitte Johansen

Det har jeg skrevet længere oppe, og hun var i Nederdammen, som der står.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Anne Friis

Hej Alle

Jeg takker for hjælpen, har nu fundet enken i 1925 og 1930 men hvor de har boet imellem 1911 og 1925 må stå hen i det uvisse.

mvh
Anne ;)