Google Chrome - menulinie?

Startet af Sanne Bloch, 30 Okt 2013 - 20:42

Forrige emne - Næste emne

Sanne Bloch

Hej

Jeg bruger (helst) Google Chrome som webbrowser, men kan ikke finde ud af, hvordan jeg får vist menulinien?

Havde brug for den tidligere idag, da jeg afprøvede AO betaversionen og ville finde ud af, hvilket billedformat siderne er scannet i.

Fandt ud af det via Internet Explorer via menulinien (Filer>Egenskaber)

Men hvordan får jeg vist menulinien i Google Chrome?

Venlige hilsner Sanne

Henrik Jensen

Hej.

Under menuen "Vis" - klik på værktøjslinjer og sæt flueben i menulinje.

Mvh.  Henrik.

Sanne Bloch

Hej Henrik

Tak for dit svar, men når menulinien ikke er der, kan jeg jo ikke klikke på Vis...


Claus Nissen

Hej

I Google Chrome  klikker du på linien med 3 streger
der hedder "tilpas og kontroller Google Chrome" når du holder musen over stregerne
(Lige neden under det røde felt med X hvor programmet lukkes)


Så vælger du bogmærker


Og  klikker så vis bogmærker er checket (V)

Så skulle bogmærkelinien gerne vise sig i 3'die linie i browseren.



[vedhæfting slettet af admin]

Bente Ougtvig Dyrstad

Hejsa

det er ikke bogmærker som Sanne mener.
Jeg har samme problem men kan ikke lave et print.
Mangler øverst som i Explorer Filer, rediger, vis o.s.v
måske denne egenskab slet ikke findes i Chrome

Venlig Hilsen**Bente Ougtvig 

Sanne Bloch

Hej Claus og Bente

Tak for jeres svar. Det er korrekt, som Bente skriver, at det ikke er bogmærkelinien, jeg mener, men menulinien, som i Internet Explorer hedder Filer, Rediger, Vis, Favoritter, Funktioner og Hjælp.

Jeg begynder også at tro, at den slet ikke findes i Google Chrome, og overvejer at kontakte Google i Danmark, men hvordan gør jeg så lige det?

Nogle af jer, der ved det? Eller skal jeg hellere oprette en ny tråd med mit nye spørgsmål: "Hvordan kontakter jeg Google i Danmark?" evt. med link til denne tråd.

Venlige hilsner, Sanne

Christian Grøndberg

Citat fra: Sanne Bloch [2484] Dato 31 Okt 2013 - 21:09
Jeg begynder også at tro, at den slet ikke findes i Google Chrome, og overvejer at kontakte Google i Danmark, men hvordan gør jeg så lige det?

Hej Sanne,

Knappen som Claus omtaler har erstattet menulinjen i Chrome. Herfra skulle man kunne alt det, man kender fra menulinjen.

Er det en bestemt funktionalitet, du søger i Chrome, som du forventer ligger i en menulinje?

Med venlig hilsen
Christian

Sanne Bloch

Hej Christian

Tak for dit svar. Jeg mener ikke, at bogmærkelinien erstatter menulinien - den erstatter allerhøjst det punkt i menulinien, som i Internet Explorer hedder "Favoritter".

Her og nu er det menupunktet "Filer > Egenskaber", jeg har brug for, men der er jo også mange flere muligheder i menulinien, som jeg i andre situationer vil få brug for hen ad vejen.

Her kopi af min forklaring til, hvorfor jeg har brug for "Filer > Egenskaber" lige nu:

"Havde brug for den tidligere idag, da jeg afprøvede AO betaversionen og ville finde ud af, hvilket billedformat siderne er scannet i.
Fandt ud af det via Internet Explorer via menulinien (Filer>Egenskaber)"


Jeg har jo flere forskellige browsere installeret på min pc, så jeg kan jo godt bare skifte imellem dem, men det virker lidt tungt, hvis jeg er nødt til, altid at bruge f.eks. Internet Explorer når jeg arbejder på AO.

Har det bedst med, at det er mig og ikke diverse producenter, der bestemmer hvilken browser, jeg kan benytte  :)

Venlige hilsner, Sanne 

Christian Grøndberg

Jeg siger ikke, at bogmærkelinjen erstatter menuen, men at knappen (med alle de underliggende funktionaliteter) erstatter menuen.

Sanne Bloch

Hej Christian

Det må jeg lige undersøge lidt nærmere - lyder lovende. Det bliver dog først i løbet af weekend'en jeg får tid til det.

Så herfra tak for dit svar  8)

Venlige hilsner, Sanne

Henriette Tromborg

Hej Sanne
Har du prøvet med et højre klik med musen, på rækken med fanerne? for at finde menulinjen.
Med venlig hilsen
Henriette Tromborg

Sanne Bloch

Hej alle, som har bidraget med svar og forslag.

Jeg har brugt noget tid med diverse indstillinger i Google Chrome, men det er ikke lykkedes mig, at finde nogle funktioner, der kan udføre opgaver i samme omfang som menulinien i Internet Explorer - og slet ikke på samme, nemme måde.

Så nu har jeg besluttet, at jeg vil skifte imellem de to browsere alt efter, hvad jeg lige har brug for...

Tak for jeres input  :)

Venlige hilsner, Sanne