Mac Family Tree 7.1 - Faddere

Startet af Nina Friis, 25 Okt 2013 - 19:08

Forrige emne - Næste emne

Nina Friis

Hej.

Søger efter et felt til faddere ved dåb. Her i den nye version skulle der være et nyt felt. Mener jeg har set det tidligere, men lige nu kan jeg ikke finde det.

Venlig hilsen
Nina Friis

Nina Friis

Undskyld- flytter lige spørgsmålet over til en anden tråd.

MVH
Nina Friis

Carsten R. Nielsen

Du har sikkert fundet ud af det: at de forbundne personer i MFT 7.1 ikke er ændret i forhold til forrige version. De er samme sted, nederst i personvisningen (se evt. vedhæftede skærmbillede).

Vi skal da vist i øvrigt have oversætteren Mogens Thyregod til at rette dette "Gudfader" til "Fadder" næste gang, han opdaterer oversættelsen.

Der er flere gode nyheder i version 7.1., synes jeg. Den største ændring er mht. websitet, som MFT kan lave. Navigationen er blevet meget klarere, og så kan man nu vælge mellem mange flere (og meget fine) temaer, ligesom man nu selv har mulighed for at ændre farver m.v. Det er da helt sikkert noget, jeg selv skal have kigget på. Her og nu har jeg blot valgt ét af de temaer, der følger med den nye version. Her er et eksempel på en personside:

http://www.slaegtsoglokalhistorie.dk/database/languages/da/persons/Person_1272230.html

Næst efter TNG (The Next Generation of Genealogy Sitebuilding) laver MFT helt klart den flotteste og bedste webdatabase af alle slægtsprogrammer, synes jeg.

[vedhæfting slettet af admin]
8000 Aarhus C • Website: > www.slaegtsoglokalhistorie.dk