Søstrene Anna Dorthea –, Elna Hansine Katrine Pedersen født 1884 /1888 i Odense

Startet af Carl Pedersen, 21 Jan 2011 - 12:35

Forrige emne - Næste emne

Carl Pedersen

Søstrene Anna Dorthea –, Elna Hansine Katrine  Pedersen født  h.h.v. 03-04-1884 og 16-11-1888 i Odense og døbt i Odense St. Knud, er døtre af min slægtning  Søren Pedersen Boelslund (født 14-03-1856 i Hjadstrup, Lunde herred) .
De bor ved FT 1901 sammen med forældrene.

Søren Pedersen var ved FT 1901 bosat Dronningsgade 44 Odense (mtr. 845 n) og står opført som skomagermester og lygtetænder.

Den ældste af søstrene genfindes ved FT 1921 som gift med Barbermester Carl Heinrick Pedersen, og bosiddende Dronningsgade 20 i Odense.

Jeg kan, efter FT 1901, ikke finde noget om den yngste søster Elna Hansine Katrine Pedersen
Jeg kan heller ikke se om Anna Dorthea og Barbermesteren havde børn.

Hvis der er nogen der har informationer om disse to søstre, og evt. efterkommere, vil jeg være meget taknemmelig for at høre nærmere.

Med venlig hilsen
Carl Pedersen
N.B. jeg er bekendt med at der var en 3. søster, Laura Elfrida, der døde som barn,

Poul Petersen

Hej Carl

Efter KB er Elna hansine er født 16/11 1887 og ikke 88, og i DDD 1921 findes:


Samtlige personer i husstanden

Odense, Odense, Odense Købstad, Hunderupvej 45, Kælderen [ St. Knud ], , 76, FT-1921, C3805
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Elna Hansine Cathrine Lünell 16/11 1887 Enke Husmoder Mejeriudsalg Odense
Lilly Gurli Lünell 11/6 1909 Ugift Barn  Odense
Inga Lünell 27/3 1916 Ugift Barn  Nyborg
 
--------------------------------------------------------------------------------
Venlig hilsen
Poul G. Petersen

Poul Petersen

Hej Carl

Ved Inga Lünells fødsel 1913-1916 Nyborg, Vinding, Svendborg opslag 194:

fader Anders Herman Lünell og hustru Inga Hansine Cathrine født Pedersen 28 år
viet i Ansgar Kirke Odense 8/5 1914.

Hvis du søger på forskellige stavemåder Lunell, Lynel, Lünell i DDD, Svendborg får du en del af familien Lünell, som befinder sig i Svendborg, Nyborg og Korsør

Venlig hilsen
Poul G. Petersen

Carl Pedersen

Kære Poul G. Petersen.

Mange tak for din hjælp som er højt værdsat.
Jeg havde selv søgt i FT 1921 men søgt under stavemåden med K i Katrine (som i KB)  men ved Ft 1921 staver man det altså med C og Ch (Cathrine) .
Tak for at gøre mig opmærksom på fejlen med 1888 hvor korrekt er 1887.

Med venlig hilsen
Carl Pedersen
N.B. Nu mangler jeg bare at finde ud af om storesøsteren fik børn sammen med barbermesteren