oplysninger mm på Jokum Kristian Jensen - København N

Startet af heine petersen, 21 Jan 2011 - 10:18

Forrige emne - Næste emne

heine petersen

hej

nogen der kunne hjælpe med oplysninger mm på en Jokum kristian Jensen.

Jokum Kristian Jensen var barn af Christine Krey og udlagt barnefader Andreas Jensen

Jokum var  født 19 juni 1886, Ulstrup, Ulstrup sogn, Aaars Herrede, Aalborg amt. - konfirmeret i 1900 i Bjørnsholm sogn, Slet herrede, Aalborg Amt.

På et tidspunkt tager han til København hvor han slår sig ned - hvornår, ved jeg ikke.

Jeg ved at han har boet på Struensegade 38 st - København N. - og har ladet mig fortælle, at han arbejde som mejerist!

Jokum var gift - med hvem, ved jeg ikke - han får 3 børn, Svend, Aksel og Ragne. Jeg har ingen oplysninger på børnene.

hvornår døde Jokum?

noget der kan hjælpe

::) jeg har gjort forsøg med at søge i KBH men må indrømme at det er ikke lige min stærke side.

vh Heine

(jeg mener jeg på et tidspunkt gjort forespørgelsen på det gamel DIS_forum - men jeg kan ikke logge ind på den)

Jens-Christian Emborg

I politiets registerblade kan du se at Jokum kommer til København fra Korsør og i 1920 på denne side http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1680134&limitstart=0

Herefter kan du finde Jokum med kone og 5 børn i FT-1921 i Struensgade 38 st.tv. (AO opslag 31).

Med venlig hilsen
Jens-Chr.
Med venlig hilsen
Jens-Chr. Emborg

Jens-Christian Emborg

#2
I FT-1925 kan du også finde Jokum Kristian i Struensgade med sine 5 børn (AO opslag 141), men hans kone er der ikke, i stedet er der en hushjælp på 20 år der året før boede i Svendborg.

Jokum Kristian Jensen blev viet til Amalie Signe Karen Elisabeth Andersen i Korsør sogn den 7/9-1912 (AO opslag 29).

Børnene er:

- Kaj Robert Jensen født den 15/2-1913 i Korsør (AO opslag 38).
- Edda Ragna Jensen, født den 10/3-1914 i Korsør (AO opslag 244).
- Harry Egon Jensen, født den 11/5-1916 i Korsør (AO opslag 85).
- Tage Henning Jensen, født den 9/12-1917 i Korsør (AO opslag 111).
- Svend Arvid Hilmer Jensen, født den 12/9-1920 i Skt. Johannes sogn i Kbh. (AO opslag 30), døbt i Helligkors sogn i Kbh. (AO opslag 41).

Med venlig hilsen
Jens-Chr.
Med venlig hilsen
Jens-Chr. Emborg

heine petersen

hej Jens_chr.

hold da op ...dejlige oplysninger....tusind tak. nu er der lidt mere at arbejde videre på.

jeg mener at jeg på gamle DIS-forum og fik at vide hvilken mejeri han evt kunne arbejdet på, men som sagt kan jeg ikke komme på gamle DIS-forum.

du har brugt politiets registerblade? står man der hvis man ikke har "opført sig ordentligt" eller..i hvilken forbindelse har man brugt dem?

vh heine

Jens-Christian Emborg

Hej Heine

Registerbladene er den første centrale personregistrering af hele befolkningen i København, og er en forløber for Folkeregistret. Gå ind på deres hjemmeside og læs mere om dem http://www.politietsregisterblade.dk/

Du kan også finde Jokum Kristian med kone og 2 børn i FT-1916 i Korsør på Halskovvej 88 (AO opslag 1092), her står at han arbejder som mejerist på Th. Rasmussens Margarinefabrik i 1916 med en årsindkomst på kr. 1885,-.

Med venlig hilsen
Jens-Chr.
Med venlig hilsen
Jens-Chr. Emborg

Jens-Christian Emborg

Du skriver: jeg mener at jeg på gamle DIS-forum og fik at vide hvilken mejeri han evt kunne arbejdet på, men som sagt kan jeg ikke komme på gamle DIS-forum.

Jeg søgte lige med http://www.google.dk efter dit tidligere indlæg, som kunne være dette du siger du ikke kan finde: http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?1,68521,337748

Med venlig hilsen
Jens-Chr.
Med venlig hilsen
Jens-Chr. Emborg

heine petersen

hej igen Jens-Chr.

vedr DIS..takker ...det er det :-)

jeg var gået igang med FT1916 i Korsør og "kun" kommet til Bredgade...da din beskede tikkede ind vedr. FT1916...endnu engang tak for hjælpen

vh Heine

heine petersen

hej

nogen der havde lyst til at hjælpe med død på Jokum Kristian Jensen og hustru - Amalie Signe Maren Elisabeth Andersen

vh heine

heine petersen

Citat fra: heine petersen Dato 21 Jan 2011 - 10:18
hej

søger oplysninger vedr. død på Jokum og Hustru ....



nogen der kunne hjælpe med oplysninger mm på en Jokum kristian Jensen.

Jokum Kristian Jensen var barn af Christine Krey og udlagt barnefader Andreas Jensen

Jokum var  født 19 juni 1886, Ulstrup, Ulstrup sogn, Aaars Herrede, Aalborg amt. - konfirmeret i 1900 i Bjørnsholm sogn, Slet herrede, Aalborg Amt.

På et tidspunkt tager han til København hvor han slår sig ned - hvornår, ved jeg ikke.

Jeg ved at han har boet på Struensegade 38 st - København N. - og har ladet mig fortælle, at han arbejde som mejerist!

Jokum var gift - med hvem, ved jeg ikke - han får 3 børn, Svend, Aksel og Ragne. Jeg har ingen oplysninger på børnene.

hvornår døde Jokum?

noget der kan hjælpe

::) jeg har gjort forsøg med at søge i KBH men må indrømme at det er ikke lige min stærke side.

vh Heine

(jeg mener jeg på et tidspunkt gjort forespørgelsen på det gamel DIS_forum - men jeg kan ikke logge ind på den)