Christian Frederik Madsen

Startet af jette bonnie nielsen, 21 Jan 2011 - 10:05

Forrige emne - Næste emne

jette bonnie nielsen

Hej

Jeg er gået i stå og søger hjælp til at finde Christian Frederik Madsen, f. 29.09.1881 i København!!

Hans bror Niels Peter Povl Madsen f. 29.05.1880 i København står i politiets registerblade med broderens fødselsdag 29.09.1881/1880 ??, men jeg ved, at Niels Peter Povl Madsens fødselsdag er rigtig. Han blev konfirmeret d. 08.04.1894 Statensarkivalieronline Amt: København. Herred: Sokkelund. Sogn: Frederiksberg. Årstal 1892-1895. Opslag 84. Nr. 54.

De boede i 1901 Mølle Alle 6, Valby hos forældrene. Statensarkivalieronline Folketælling 1901,
København. Opslag 10.

MVH

Jette Bonnie Nielsen

Vagn Altmann

Ganske vist skal man tage oplysninger i folketællinger med et vist forbehold, men i den nævnte FT læser jeg Christian Frederik Madsens fødselsdato som 1881 29 Novbr
Venlig hilsen

Vagn Altmann 6360

jette bonnie nielsen

ja, det er rigtigt, men jeg kan ikke finde ham i politiets registerblade eller i statensarkivalier.
Når jeg søger i politiets registerblade kan jeg ikke finde ham under hans navn Christian Frederik Madsen, men hvis jeg søger under hans fødselsdag 29.09.1881 så kommer Niels Peter Madsen frem???

Anne Mortensen

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

jette bonnie nielsen

Tak for svaret, men det kan jeg ikke få til at hænge sammen. Niels Peter er født 29.05.1880, hvilket jeg ved er rigtigt, så det kan ikke være den rigtige Christian Frederik som skulle være født 3 mdr. efter i samma år.

VH

Jette


Anette Eriksen

#5
Hej,

Vær opmærksom på, at registerbladene for Valby (politikreds 9) ikke er indtastet endnu. Hvis ham du søger har boet i Valby i 1923, vil du derfor først kunne finde ham, når politikreds 9 er indtastet. Det sker formentlig i løbet af de næste to tre måneder.

Vil lige tilføje, at hvis familien boede på Frederiksberg, så er de ikke registreret i politiets registerblade.

Mange hilsner
Anette Eriksen

Anne Mortensen

Christian Frederik som skulle være født 3 mdr. efter i samma år.

Se rigtig på familien i FT 1901
der er et barn i 1880
et barn i 1881
og der kunne være skrevet forkert ved Christian Frederik - måske i 1883 ?

Stadig ved søgning i Pol reg.
Madsen
1883
dukker denne Christian Frederik op
f. 29.11.1883 Valby
som i 1901 bor Møllevej 6 hos forældrene

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1710303&backside=0
vis modsat side
http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1710303&backside=1
----------------------------

Søg hans fødsel eller konf. i f.eks. Frederiksberg
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

jette bonnie nielsen

Hej Anne.

ja, det er den Christian Frederik Madsen jeg søgte, utroligt. Stor tak for hjælpen, og tak til alle andre.

MVH

Jette Bonnie Nielsen