Hans Michael Krebs, død i Holbæk 26.11.1784

Startet af Jens Rasmussen, 23 Okt 2013 - 14:50

Forrige emne - Næste emne

K. Thidemann

Citat fra: Thestrup-Bjørn [498] Dato 27 Okt 2013 - 15:30
Det kunne du allerede konstatere i går, hvor jeg skrev dette kl. ca. 11:

Specielt til K. Thiedemann

Tjek oplysningerne her - http://www.kragh.biz/genealogy/getperson.php?personID=I13731&tree=JPK20100531_G55

------

Men det så du tilsyneladende ikke.
Og husk, alt bør tjekket - også det, Ivar lige har været så venlig at præsentere.


Desværre var jeg syg det meste af den dag.

Jeg har været slægtsforsker i rigtig mange år, tage på Landsarkiverne og fundet tingene ved "håndkraft", lært at læse gotisk og oversat rigtig mange skrifter, så jeg tjekker og renskriver naturligvis alt selv.

Til Ivar

Jeg har ikke forsket i Slægten Krebs, da det er min tantes familie.
mvh K.Thidemann 9000

Jens Rasmussen

Hej Birthe,
Tak for dine oplysninger om Mathias Krebs og Birthe Jørgensdatter. Birthes fødsel og hendes forældre var nyt for mig.
Til din orientering kan jeg oplyse, at jeg har fundet følgende børn af dem:
Hans Nicolaj, født 8.3.1789, død 1.5.1840
Marie Kirstine, født 31.3.1792, død 5.6.1796
Birgitte Margrethe, født 13.4.1794 26.10.1861
Marie Kirstine, født 17.11.1796, død ?
Jørgen, født 12.10.1799, død 10.5.1852
Nicolaj Peter, født 10.6.1802, død 24.6.1838
Carl Christian, født 15.6.1805, død 13.8.1836
Alle er fundet i Skt. Nikolaj Kirke i Holbæk.
Mvh
Jens

Thestrup-Bjørn

ØH - kan du kun bruge det fra Birthe?

Vi er sørme flere, der har ydet en hel del - og brugt meget tid på at hjælpe dig.


Hvis du har nærlæst vore indlæg, kan du bl.a. se i et af mine, at

Hans Michael Krebs, død 1784 er DØBT Hans Mikkel Krebs
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Jens Rasmussen

Hej Thestrup-Bjørn,

Undskyld, men sådan var det ikke ment. Jeg er begyndt at gennemgå alle de mange informationer, som I har været så flinke at sende, og det første, som jeg kunne få ind i mit træ, var de informationer, som Birthe havde fremsendt. De var nemmest, fordi jeg allerede havde de fleste personer i mit slægtstræ.
Og jeg har korrigeret Hans Michael til Hans Mikkel i henhold til din info. Du har givet mig rigtig mange oplysninger, som jeg vil gennemgå stille og roligt, så jeg kan få opdateret mine data.
Jeg vender tilbage hertil.

Mvh
Jens

Birthe Hollingbery

Hej Jens.

Du skal have mange tak for oplysningerne. De skal blive skrevet ind i mit slægtsforskningsprogram.

Som jeg vist sagde den første gang er denne familie ikke mine direkte aner, så jeg var endnu ikke nået at udforske dem nærmere - mine aner går gennem Birthe Jørgensdatters ældre bror Hans Jørgensen.

Nogle gange kan det være ret overvældende at kapere alle de mange oplysninger, man får her i forum, især som forholdsvis nybegynder. Jeg har selv oplevet, at oplysninger jeg fik for længe siden pludselig falder på plads og åbner nye veje i min slægtsforskning. Så klø bare på.

Venlig hilsen

Birthe

Lise Østerberg Bahr

Hej.

Jeg har lige ser på KREBS i min database, på grund af andet omkring slægt.

det kan sagtens være sammenhæng mellem vores KREBS og din via Flensburg, ved ikke om de står på www.adelby.com af Helmut Martensen, men da det er et par år siden tråden var fremme, kommer der måske nyt nu.

Husker blot, at vores BAHR / LANDT / MAWSON fra Durham, England, og KREBS hænger tæt sammen i anetavlen.

Der er nogle tråde med disse fra mig - både på det gamle Dis Forum og Slægt og Data.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Jens Rasmussen

Hej Lise,

Jeg sad lige og læste dit andet indlæg om bl.a. Krebs slægten og bemærkede så, at du også havde taget min tråd om Hans Michael/Mikkel Krebs op.

Som du kan se af min tråd, kommer min del af Krebs slægten til Danmark (Tårnborg, Sorø) med Nikolai Gabriel Krebs, der vist nok er født i 1687 i Tyskland (måske fra Frankfurt am Main?). Denne del af Krebs slægten flytter senere til Holbæk.

Det er nu et stykke tid siden, at jeg har set på den del af min slægt, men jeg vil da kigge på den igen inden længe.

Hilsen
Jens