Hjælp til opslag på AO

Startet af Jytte Holst, 13 Okt 2010 - 21:20

Forrige emne - Næste emne

Jytte Holst

Hejsa
jeg har tit svært ved at finde rundt i de gamle kirkebøger og i Odense Amt Vigerslev KB 1720-1814 kan jeg ikke finde Ane Kirstine Hansdatter død, håber derfor der er nogen der vil hjælpe.

Hun er gift med Gårdmand/Gårdfæster Jørgen Christensen i Taagerud Vigerslev Sogn
De får en søn Jørden den 11 mar 1798
Odense Amt Vigerslev KB 1720-1814 opslag 594 ca. midtfor

Jørgen Christensen bliver gift anden gang 5 sep 1800 i Paarup sogn med Christiane Nielsdatter.

Jeg går derfor ud fra at Ane Kirstine Hansdatter må dø mellem sin søns fødsel/dåb og mandens nye giftemål, men jeg må jo overse hende, håber derfor nogen vil hjælpe.
Hilsen Jytte


Ruth Steenberg Rasmussen

#1
Hej Jytte

For at starte med det barn, der bliver døbt den 11. marts 1798 i Vigerslev, så står der:

d. 11. Marts blev Jørgen Christensen og Hustru Ane Kirstine Hansdatter af Taagerod deres Søns Daab bekiendtgjort i Kirken som var født den 5. Febr. og hiemmedøbt med Navn Hans baaren af Bodil Jensdatter. Test: Lars Thiessen, Niels Christophersen, Carl Jørgensen og Lars Nielsens Hustrue alle af Taagerod.

Jeg kan heller ikke se Ane Kirstine Hansdatters død - det kan jo være, at den ved en fejl ikke er blevet skrevet ind, men du får nogle oplysninger om hende ved Jørgen Christensens vielse i Paarup:

1. Christiane Nielsdatter er halvsøster til hans afdøde hustrus moder.
2. Han fremviser skiftebrev efter sin afdøde hustru af 10. juni 1800.


mvh
Ruth

rettet tastefejl

Jytte Holst

Hejsa Ruth
Du får tusind tak for al din hjælp.
OK så var det ikke mig der var blevet helt blind.
Dejligt når der findes nogen der har lyst til at hjælpe.
Hilsen Jytte