Jens Peter Holst, hvad er der blevet af ham?

Startet af Marianne Svenningsen, 20 Jan 2011 - 18:22

Forrige emne - Næste emne

Marianne Svenningsen

Jeg er interesseret i at få at vide hvad der er blevet af Jens Peter Holst, arbejdsmand, født den 22. april 1907 i Lyngsbæk, Dråby, sønd af gårdejer Karl Arnold Rasmussen Holst og hustru Alberta Rasmussen.
Jeg har følgende oplysninger om ham: Han gik i skole i Handrup, lærte landbrug, dels hjemme og dels ude. Aftjente 1928 sin værnepligt på Bådsmandsstrædes Kaserne i København og var fra 1935 til 1974 ansat ved Århus Oliefabrik A/S, Århus, bortset fra perioden 1940-1948, hvor han arbejde først ved Christiani & Nielsen A/S, Dansk Entreprenørselskab, Århus, og derefter hos murermester Norskov Christensen, ligeledes i Århus.
Hun blev gift den 25. september 1936 i Agri med Johanne Mathilde Thuesen, født den 24. marts 1910 i Klausgård, Agri, død den 17. oktober 1991 i Århus.

Er der nogen der kan fortælle mig om han stadig lever, og i så fald måske kan bidrage med oplysninger om hvad han foretog sig efter ovennævnte datoer.
Måske er han afgået ved døden, hvilket jo kunne være en mulighed, da han ellers ville være over 100 år. Evt. dato for dødsdato, årstal og måske også hvor han i så fald ligger begravet eller er bisat?

På forhånd tak for hjælpen
Marianne Svenningsen

Anette Eriksen

Hej,

Ved en henvendelse til folkeregistret/borgerservice på et hvilket somhelst rådhus, kan du få opgivet hans døddato (hvis han er død) og hans seneste adresse. Det koster ca. 52. kr.

Det kræver dog, at han ikke er død før 1. april 1968, hvor cpr.numre blev indført. Det er nemlig cpr. registret, der bliver slået op i.

Mange hilsner
Anette Eriksen