oplysninger om karl andersen

Startet af Pia Borum, 20 Okt 2013 - 18:57

Forrige emne - Næste emne

Pia Borum

Hej...

Det er første gang jeg prøver og lave en oplysning herinde, så gør jeg noget forkert så skiv det endelig til mig..

Jeg søger oplysninger om min oldefar karl Andersen født D.14 februar 1884 i Vandborg han døde d. 20-1-1965 i en alder af 80år... Han var gift med Sofie Andersen Døbt ane Sofie Lauritsen Borum de boede sammen på Huggersgårdvej 42 i bonnet...
Har virkelig prøvet men kan slet ikke finde noget som helst om ham, Håber der er nogen herinde der kan hjælpe mig på vej..

MVH
Pia Borum

Judith Olsen

Hej Pia

Kunne dette være familien:

Samtlige personer i husstanden
ringkoebing, Vandfuld, Vandborg, Vandborg, , 6, FT-1890, C7463

Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Ole Peter Andersen 50 Gift Husfader Under Fattigforsørgelse Harboøre Sogn, Ringkøbing Amt 
Ane Jørgensen 42 Gift Husmoder Under Fattigforsørgelse Ferring Sogn, Ringkøbing Amt 
Ane Kirstine Andersen 10 Ugift Barn Under Fattigforsørgelse Vandborg Sogn, Ringkøbing Amt 
Margrete Andersen 7 Ugift Barn Under Fattigforsørgelse Vandborg Sogn, Ringkøbing Amt 
Karl Andersen 5 Ugift Barn Under Fattigforsørgelse Vandborg Sogn, Ringkøbing Amt 
Kristen Andersen 1 Ugift Barn Under Fattigforsørgelse Vandborg Sogn, Ringkøbing Amt 
Venlig hilsen
Judith Olsen
Terslev, 4690 Haslev
judith@olsen.mail.dk

Pia Borum

hej...

Tak for dit svar jeg ved at Ole Peter Andersen Ane Jørgensen Er hans forældre undskyld jeg ikke lige fik det skrevet før....
Det er bare så svært og finde noget om ham ville så gerne finde ud af hvad han  har arbejdet med og om han har fået andre børn end kun min bedstefar Victor Lauritsen Borum  hvis det er muligt hvilket jeg håber man kan

MVH
Pia Borum

Judith Olsen

Hej Pia

Hvor og hvornår er din bedstefar født ?
Venlig hilsen
Judith Olsen
Terslev, 4690 Haslev
judith@olsen.mail.dk

Pia Borum

Hejsa....

Min bedstefar er født d.9 april 1924 i dybe sogn vandfuld herred

MVH.

Pia

Alice Oppenheim

#5
Hej Pia,

Nu skal du høre! Du er utrolig heldig, at du allerede har nogle gode oplysninger om din bedstefar. Slår man hans dåb efter i Kirkebogen (KB), finder man, at han er født 9. april 1824 — men der står også, at hans Mor er "Ugift Pige, Ane Sofie Lauritsen Borum, født 26/12-1897" og at hun er af "Petrasminde". Karl Andersen står fadder! (opslag 8 )

Da Ane Sofie blev gravid tjente hun i Hove.

En anden heldig ting er, at der var folketælling (FT) året efter. Dybe sogn er ikke noget stort sogn, så den er nem at gå igennem ...


— og Bingo! De findes på opslag 44!

Ringkøbing, Dybe-Ramme, Dybe Sogn, Godthaab 1925
Andersen, Karl  14/9-1885, Vandborg, Gift Abejdsmand, Dybe pr Bonnet
Andersen, Ane Sofie  26/12-1897, Lomborg, Gift Husmoder, ...
Borum, Lauritsen Victor  9/4-1924, Dybe, Ugift Barn ...


— Du kan nu:

1) Slå deres vielse op i Dybe KB
2) Kigge KB efter for flere børn
3) Se efter om familien også er der i 1930?

Alice Oppenheim

Yep! Familien er der også i 1930. Du skal helt ned på opslag 40; nederst på siden ... Der står ikke yderligere information — og der er ikke flere børn i hjemmet :(

Pia Borum

Hej....

Mange tusind tak for hjælpen, jeg vil nu prøve og søge om det du skrev og håbe på og finde det:-)

MVH.

Pia

Alice Oppenheim


Pia Borum

hej Alice....

Tusind tak for din hjælp du er bare sej til det her:-)

MVH

Pia Borum