stednavn - Gjerding?

Startet af heine petersen, 20 Jan 2011 - 19:18

Forrige emne - Næste emne

heine petersen

hej

jeg har i et brev stødt på stednavn Gjerding? jeg har søgt i krabsens stednavnebase men uden resultet.....

personen der skriver dette er i området ved Aarhus, Odder..han kommer fra Bjørnsholm sogn... kan stedet ligge på hans vej.

men hvor er Gjerding?

vh heine

Arne Feldborg

Prøv på Krabsen at søge på %g%ding% så får du lidt flere muligheder, også i det nævnte område.

mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

heine petersen

hejsa

takker...ja jeg havde prøvet med tgnet % men ingen resultet...prøver igen

vh heine

heine petersen

hej igen

ja der kom mange muligheder frem ...men i mit brev står der Gjerding...altså med J. ikke gerding kan det mon være en stavefejl fra forfatterens side?

vh heine

Lissa Pedersen

Hej Heine,

Kunne det eventuelt være: Gørding, som måske blev stavet Gjørding tidligere??

Mvh Lissa

Gitta Kjærside

Hej måske Gerdig  ved Skørping .... Stednavn: Gerdig   Hellum  Aaalborg

I ældre dag blev de skrevet som Gjerdig også  ;)

Hilsen Gitta

heine petersen

hej igen

tak for svar....

ja jeg ved ikke..i brevet står det Gjerding.... om det kan være det ved Skørping... ja kan ikke rigtig gennemskue det...

i brevet står der noget med at han tog fra sikkert Bjørnsholm sogn, Slet herrede, Aalborg amt til Løgstør....og med Tog derfra til... ?? (det står der ikke noget om i brevet)... ..men han skriver så mere at han.., citat "....jeg var så nede i Gjerding een dags tid, de havde det ......" jeg tror det har været noget familie han måske har besøgt der i Gjerding...men jeg ved intet...

vh heine

Gitta Kjærside

Du kunne måske søge efter de personer han har besøgt , hvis du har navnene på dem , og så indkredse det på den maåde  ;)


MvH

Gitta

Gitta Kjærside

Ups...havde for travl , så ikke lige det med navne på dem han havde besøgt


Gitta

Arne Feldborg

Citat fra: heine petersen Dato 20 Jan 2011 - 19:46
ja der kom mange muligheder frem ...men i mit brev står der Gjerding...altså med J.

Det kunne feks. være Gjeding, som også kommer frem i flere forskelige stavemåder ved den nævnte søgning.

Citatikke gerding kan det mon være en stavefejl fra forfatterens side?

Det behøver ikke nødvendigvis at være en stavefejl, men navne bliver stavet forskelligt på forskellige tider, og højst sandsynligt har han bare skrevet det som han har hørt det udtalt.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.