instrumentmager Hans Madsen

Startet af Poul Sasser Jensen, 20 Jan 2011 - 16:10

Forrige emne - Næste emne

Poul Sasser Jensen

Hans Madsen byggede trommer i perioden ca. 1920 til 1954. Han havde forretning i Livjægergade 32 i København i hele perioden, så vidt jeg ved, tlf. Øbro 4369 v. Hans Madsen døde i 1954.
Er der nogen, som er stødt på ham, eller som kan hjælpe mig videre. Nogen som kender hans privat adresse osv.
Jeg mangler et eller andet for at kunne komme videre.

Venlig hilsen

Poul

Lissa Pedersen

Hej Poul,

Prøv eventuelt at kontakte Musikmuseet: http://www.natmus.dk/sw27613.asp.

Mvh Lissa

Poul Sasser Jensen

Hej Lissa

Tak for svaret, men det har jeg allerede henvendt mig til musikhistorisk museum.
Jeg tænkte, at der måske kunne være en, som måske kunne finde hans privatadresse ud fra telefonnr., en som havde adgang til kirkebøger/døde 1 1954, eller en helt anden mulighed.
Jeg bor i Nordjylland og har langt til København.

Venlig hilsen Poul

Lissa Pedersen

Hej Poul,

Googlede lige din "mand". Har du selv set dette - fra efterlysning i Familie Journalen. Kan desværre ikke se, hvornår det er fra (måske 2009):

MADSEN TROMMER
I perioden fra omkring 1923 og frem til 1954 byggede instrumentmager Hans Madsen, Livjægergade 32, Kbh. Ø trommer og tilbehør. Ligger du inde med oplysninger om Hans Madsen og hans produktion – herunder gerne fotos, vil jeg være glad for at blive kontaktet. Materialet skal bruges til et projekt om Danske Trommebyggere i perioden 1900-1950.

Hvis du selv Googler, kan du se afsenderen.

Mvh Lissa

Poul Sasser Jensen

Hej Lissa

Ja, Erik (som har skrevet dette indlæg) og jeg arbejder på den samme sag. - men ellers tak for tippet.

vh. Poul