Margrethe Franciska Fanny Lucinde Nielsen Født i Haslev 10. sep 1904

Startet af Nicolai Sørensen, 15 Jun 2012 - 09:12

Forrige emne - Næste emne

Nicolai Sørensen

Hejsa

Jeg vil høre om nogen kan hjælpe mig med, at finde Margrethe Franciska Fanny Lucinde Nielsen efter hendes fødsel.

Hun er født Haslev Ringsted Sorø Haslev  1900 1905 X X X X opslag 95 nr 28.

Mvh Nicolai

Peter Kristiansen

Hun er hjemmedøbt, men dåbens kundgørelse har åbenbart først fundet sted i 1917, altså 13 år efter fødselen. Det kunne være i forbindelse med hendes konfirmation, så prøv og find den.

Familien må også kunne findes i folketællingerne 1906, 1911, 1916 og så videre. Så der er masser af steder at forsøge sig!
M.v.h. Peter Kristiansen

Nicolai Sørensen

Hej Peter

Mange tak for svaret.

jeg har kigget for at finde hende omkring konfirmationsalderen, og kan ikke finde hende desværre.

Jeg har tidligere, fundet familien i denne folketælling: 1901 Haslev opslag 102-103. Men kan desværre ikke finde dem efterfølgende. Men det skal lige siges at jeg stadig er meget ny til dette.

Mvh Nicolai

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Nicolai Sørensen

Fantastisk mange tak. Jeg må have kigget mig blind.. Jeg har været forbi der rigtig mange gange. Det er jo ikke engang fordi det er skrevet utydeligt. ;-)

Mvh Nicolai

Nicolai Sørensen

Nogen som kan hjælpe med om der er sammenhæng mellem matrikkel numrene i folketællingerne?

For jeg har jo en folketælling men kan simpelthen ikke finde dem andre steder.

Mvh Nicolai

Gitte Johansen

Du finder dem i FT1916, opslag 75 og 76, nr 81.

Der står ingen matr. nr.

Der er ikke altid system i matr. nr..
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Peter Kristiansen

Der er ikke altid system i matr. nr..


Jo, det er der. Men det er langtfra altid, at der står matrikelnumre i folketællingerne. Hvis ikke, der er matrikelnumre, så er familierne bare løbenummererede, altså i den rækkefølge som tælleren gik rundt - og det kan være lidt tilfældigt.
M.v.h. Peter Kristiansen

Nicolai Sørensen

Citat fra: Gitte Johansen Dato 15 Jun 2012 - 16:44
I FT1921 er de i opslag 33, nr. 84.

Fantastisk.. Mange tak for hjælpen.. Men lige et spørgsmål.. Hvordan finder du dem så hurtigt? Jeg har virkelig brugt 3 dage på at kigge igennem og har ikke fundet dem..

Citat: Jo, det er der. Men det er langtfra altid, at der står matrikelnumre i folketællingerne. Hvis ikke, der er matrikelnumre, så er familierne bare løbenummererede, altså i den rækkefølge som tælleren gik rundt - og det kan være lidt tilfældigt.

Men det vil sige at der ikke er noget system som man kan gå ud efter under normale omstændigheder?
For det har jo været nemt for mig ved dem som bor i meget små byer med kun 30 sider at kigge igennem men når der pludselig er 300 sider så mister jeg overblikket. :-)

Mvh Nicolai

Gitte Johansen

I disse folketællinger, jeg gik igennem var der ikke helt styr på matr. numrene, men ellers har du ret, Peter.

Til Nicolai
Grunden til at jeg finder dem så hurtigt, er nok, at jeg kan skimme 1/2 side ad gangen. Det har jeg lært mig selv ved at læse ret meget.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Nicolai Sørensen

Citat fra: Gitte Johansen Dato 15 Jun 2012 - 18:26

Til Nicolai
Grunden til at jeg finder dem så hurtigt, er nok, at jeg kan skimme 1/2 side ad gangen. Det har jeg lært mig selv ved at læse ret meget.

Ja okay det betyder da helt sikkert noget. .

Men tak for hjælpen..

Mvh Nicolai

Nicolai Sørensen

Er der nogen som kan hjælpe med at finde hende i KBH efterfølgende. Eller komme med gode råd til hvordan jeg finder frem til hende?

Jeg har en idé til at hun har boet på Nørrebro men ved ikke hvor og hvornår.

Mvh Nicolai