kan man ønske arkiver digitaliseret/fotograferet?

Startet af Grethe Leerbech, 29 Apr 2019 - 11:01

Forrige emne - Næste emne

Grethe Leerbech

Jeg prøver her at ønske nogle arkiver fotograferet. Måske er brugerrådet modtager af et sådant ønske.

Vil så gerne have politiprotokoller fra ca. 1825 og frem, fordi de ofte er adgang til faderskab og alimentation.
Nogle er allerede fotograferet, men langt fra alle.
Med venlig hilsen
Grethe
Thyholm,Vang, Gislum,Hornum,Hindsted, Slet, Års i Aalborg a. Ginding,Ringkøbing a.Rinds, Fjends,Hindborg,Viborg a. Nybøl, Sottrup,Sønderbog a.sogne i Tyskland, Sunds,Svendborg a.Tuse,Års,Løve i Holbæ

John Damm Sørensen

Hvis en søgning i Daisy resulterer i at arkivaliet findes på mikrofilm, vil du nogle gange kunne genfinde dem på familysearch.com. Såfremt de endnu ikke er digitaliseret der, kan du bede om digitalisering af specifikke film (op til 5 af gangen). Du får ikke besked om digitaliseringen, men det tager typisk omkring 3 uger.

Hilsen
John

Mikkel Eide Eriksen

Hej John

Er det hos FamilySearch man kan ønske film digitaliseret? Hvordan gør man det, det lyder spændende!

mvh
Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986

John Damm Sørensen

Citat fra: Mikkel Eide Eriksen [1174] Dato 09 Aug 2019 - 09:26
Hej John

Er det hos FamilySearch man kan ønske film digitaliseret? Hvordan gør man det, det lyder spændende!

mvh
Mikkel

Hej Mikkel,

Ja, det er på FamilySearch, man kan bestille digitalisering af deres film, der endnu ikke er digitaliseret. Man søger i Catalogs og finder filmens nummer. Derefter vælger man Contact Us og vælger Other som kategory. I overskriften plejer at skrive noget lignende "Request to digitize <film no.>" Og en kort passende tekst.

Man får kun en besked om, at ens anmodning er modtaget, og at man selv skal holde øje med, om filmen er blevet digitaliseret. Min erfaring er, at der typisk går omkring 3 uger. Man kan højest anmode om digitalisering af 5 film af gangen. Jeg har været ude for at filmcenteret ikke kunne digitalisere film, som ikke var på spoler, da man ikke havde det nødvendige udstyr. Men det ændrer sig vel nok med tiden.

Hilsen
John

Mikkel Eide Eriksen

Tak for oplysning, John!

Jeg har netop lavet en "bestilling", vi ser hvad der sker :)

mvh
Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986

Mikkel Eide Eriksen

Til generel orientering: 3 af mine 5 ønskede film dukkede op efter ca. 1 uge, men der gik endnu en uge før de holdt op med at sige "billedet er midlertidigt utilgængeligt".

mvh
Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986