Faderskab

Startet af Kurt Arne Empacher, 09 Okt 2013 - 08:25

Forrige emne - Næste emne

Kurt Arne Empacher

Søger hjælp til at finde min Mors Far = min Morfar hun heder Gurli Olga Overgaard født Kirkebog
Købehavn,Sokkelund,Aldersro 1917-1923
05-01-1922 opslag 242,nr 2,sise 241
der står ikke noget om uægte og heller ikke en Fars navn , Min Mormor er der frasepareret
hendes navn er Elisabeth Peter Charlotte Overgaard

kan man finde en far eller er der ingen sag

På forhånd tak
Mvh Kurt A Empacher
Hilsen
Kurt A Empacher

Anett Jensen

Hej Kurt

Du finder sagen i Familieretlige sager i København på AO i AJ sager 1922/3568 - opslag 436.

Med venlig hilsen
Anett Jensen

Kurt Arne Empacher

Rigtig mange Tak Anett
Så må jeg se om jeg kan finde ud af det ,har nemlig ikke prøvet det før, glæder mig til at se hvad det er

Mvh Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Anett
Hold da op, sikke noget du har fundet til mig,nu skal jeg bare lige have tydet alt det der står,fpr det er volapyk for mig,der har nemlig i mange år optrådt en anden Far så det er rigtig spændende

Så tak igen ,jeg får det tydet så jeg finde ud af hvem det er

Mvh Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Anett
Har lige et spørgsmål hvordan søger man det med faderskab, ud fra de oplysninger jeg gav, kunne godt tænke mig at lære det, hvordan? gør man

Vh Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher

Inger Toudal

#5
Hej Kurt

Jeg ved ikke, hvordan man gør det "rigtigt", men oplysningerne i AJ-journalen (navn, erhverv, adresse) kunne pege på denne mand:

http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2098162&searchname=polit_simple

Kbhv, København (Staden), Matthæusgade (Ulige numre), Kjøbenhavn Udenbys Vester Kvarter, Matthæusgade 9,matr.406 5.Sal tilhøire, 20, FT-1885, D2855
Navn:    Alder:    Civilstand:      Stilling i husstanden:      Erhverv:      Fødested:
Peter Madsen    49    Gift    Husfader    Skindfarver    Stennerup
Thora Hansen    38    Gift    Husmoder       Trelleborg
Kristine Magrethe Madsen    11    Ugift    Datter       Lyngelse
Carl Kristoffer Linddorf Madsen    10    Ugift    Søn       Lyngelse
Poul Anton Johannes Madsen    3    Ugift    Søn       Kjøbenhavn

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Kurt Arne Empacher

Tak til dig Inger
Jeg vil lige gå det efter,jeg har nemlig også fundet ham andre steder i politiets register

Vh Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Spørgsmål til dig Inger

på det registerblad du fandt står der Faderens fødested Stennerup kan ikke se den i Krabsen,ligeledes står der Lyngelse heller ikke noget er det Sverige jeg skal finde dem i?
På forhånd tak

Mvh Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher

Gitte Johansen

Odense, Åsum, Nørre Lyndelse, 1874-1891, opslag 4, Carl Christoffer.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Inger Toudal


På dette registerblad
http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1562829&searchname=polit_simple

står der Ny Stenderup. Ifølge Krabsen ligger det i Vester Hæsinge sogn, Svendborg amt.

Mon Lyngelse skulle være Lyndelse, der ligger i Sandholts Lyndelse sogn, Svendborg amt? Vester Hæsinge og Sandholts Lyndelse er nabosogne.

Eller også er det Nørre Lyndelse sogn i Odense amt.

Venlig hilsen
Inger T.
Venlig hilsen
Inger Toudal

Anett Jensen

Hej Kurt

Du vælger familieretlig sager i København på AO (år1922) - AJ-journal - årstal (1922) - register til AJ-journal - (de står i alfabetisk orden a-å) - find efternavnet, f.eks. Nielsen (starter fra opslag 104) Elisabeth står på opslag 110. Journalnr. 3568.

Derefter går du ind i A-journal i 1922 - 2701-3600, som jeg se at du har gjort.

Ude i venstre margen står der endnu et sagsnr. AJ 2539/23(1923). Den går du også ind i. Der er også et sagsnr. 3312/36 (1936) som du kan slå op på.

Muligvis kan du være heldig at se selve faderskabssagen på Rigsarkivet ved at du går på Daisy og bestiller sagen der. Søg på "Overpræsidiet" Vælg Overpræsidiet 1858-2006.
Find AJ-sager 1873-1973. Gå til bestil og vælg side 4. Vælg 1936 3278-1936 3337.

Hvis du går ind på Politiets registreblade og søger på Poul Anton J%%% Madsen, så får du 5 hits.

God jagt. :)

Med venlig hilsen
Anett Jensen


Gitte Johansen

Svendborg, Sallinge, Vester Hæsinge, Ny Stenderup, en gaard, 12, FT-1840, B0463

Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Mads Larsen    44   Gift       gaardmand   
Maren Pedersdatter    35   Gift       hans kone   
Marie Kirstine Madsdatter    13   Ugift       deres børn   
Kirstine Sophie Madsdatter    12   Ugift       deres børn   
Lars Madsen    9   Ugift       deres børn   
Petrine Madsen    9   Ugift       deres børn   
Hans Madsen    7   Ugift       deres børn   
Peder Madsen    4   Ugift       deres børn   
Albrecht Madsen    2   Ugift       deres børn   
Christen Jørgensen    25   Ugift       deres tjenestefolk   
Christjan Larsen    19   Ugift       deres tjenestefolk   
Maren Jørgensdatter    20   Ugift       deres tjenestefolk   
Erikke Bendixdatter    16   Ugift       deres tjenestefolk   
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Kurt Arne Empacher

Tak igen Anett for din redegørelse hvordan man gør.

Stor tak til dig Gitte for dine indlæg.

Nu skal jeg rigtig undersøge om det virkelig er faderen til min mor og min morfar,for der en nogen i slægten der har haft en anden som Far,så der bliver meget at lave om,jeg har som ny i dette her,og gennem jer her i dette forum lært at dobbelttjekke det man får oplyst

Så tak til jer 3 der har hjulpet med at finde dette
Hilsen Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher

Inger Toudal


I 1936, hvor han betaler et bidrag til udgifterne ved Gurli Olgas konfirmation, står han med alle tre fornavne i AJ-journalen. Jeg noterede ikke opslagsnummeret, men det er jo rimelig nemt at finde.

Venlig hilsen
Inger T.
Venlig hilsen
Inger Toudal

Kurt Arne Empacher

#14
Godmorgen Inger og Anett
Tak Inger jeg ser lige efter,så er der vist ikke tvivl om at han er min morfar,fint
jeg fandt den

Hav en god Torsdag og tak igen for jeres indsats

Hilsen Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Jeg vil bare lige takke endnu en gang for den hjælp jeg fik af Anett, Inger og Gitte
jeg fik en Morfar=udlagt og Oldeforældre er så også fundet, der var lige lidt der
ikke passede. Min Oldemor Thora Charlotte Amalie står som født i Trelleborg Sverige, men Forummet her har lært mig at undersøge sådan noget , det har jeg gjort , og jeg fandt at hun er født i Brahetrolleborg på Fyn, det er bare herligt når det lykkedes

Mvh Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher