Askø, Maribo amt, 1714-1814, opslag 27 - Anna Kirstine Jacobine født 1771

Startet af Christian Konstmann Autzen, 08 Okt 2013 - 11:27

Forrige emne - Næste emne

Christian Konstmann Autzen

Kirkebogen for Askø sogn, Maribo amt, 1714 - 1814, opslag 27, første indførsel på siden øverst til venstre.

Jeg vil meget gerne have hele teksten tydet, så jeg ikke tager fejl af et eller andet:

Onsdagen d. 2. oct. kl. 8 morgen ......

Den har sammenhæng med min anefterlysning her: https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,66600.msg352238.html#msg352238

På forhånd tak

Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.


Christian Konstmann Autzen

Hej Inge

Tak for linket, men den hjælper mig ikke videre, selv om den er mere tydelig end i selve kirkebogen.

Der står noget om madame Thune præstens ...., senere noget om mad Schmidt (præstens svigermor).

Jeg vil derfor fortsat gerne have eksperthjælp  :)

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Inge Hedal

Hej igen, Christian
1771
Onsdagen d. 2 Oct. Kl. 8 Morg kom Mad. Thun(e)
Præstens Kiereste i Barsel Seng med en lille Daatt(er)
Navnlig Anna Kirstine Jacobine; som føl
gende Søndag blev holdt over Daaben af sin beste Mo(der)
Mad. Scmidt. Fadderne Degnen Sr Colding og ___
fogdens Kone, Niels Andersen og Kone, Jens Nielsen
og Kone.

Mvh. Inge

Christian Konstmann Autzen

Hej Inge

Tusind tak for din hjælp, og så var der jo lige et par ord, som jeg ikke selv kunne tyde; og derfor dejligt at du kunne hjælpe.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.