Hustru og børn søges

Startet af Hanne Kirstine Vestergaard, 19 Jan 2011 - 17:42

Forrige emne - Næste emne

Hanne Kirstine Vestergaard

Enlig mand søger familie!!

Iver Gade i Kytterup, Ringkøbing amt, Ulfborg herred, Ulfborg sogn.

Det eneste jeg har, er en datter, Anne,  født 13-12-1744 i Ringkøbing amt, Ulfborg herred, Ulfborg sogn, kirkebog Ulfborg-Råsted 1708-1815, opslag 38.

Iflg. Alfred Kaa, Ulfborg Sogn og Saga, er Gade en mindre ejendom i Kytterup.
Jeg har søgt i fæste- & skifteprotokol, for Sdr. Vosborg, men uden resultat.

Der må være en kone og flere børn, ligesom han må være død på et tidspunkt!!

Er der nogen der kan hjælpe?

Venlig hilsen
Hanne Kirstine

Hans Poulsen

#1

Hej Hanne


Driver du gæk med dem, der prøver at hjælpe dig?

Igen en af dine intetsigende overskrifter, hvor du lader hånt om de råd, som blandt andre moderator giver.

Må jeg henvise til en af dine tråde, hvor du bare kører frem, bruger andres tid og kræfter og gør, lige hvad der passer dig.

Dine tråde løber ud i det store intet, for efter at andre har stået på pinde for dig, meddeler du bare lakonisk, at du har fået svar på dine spørgsmål ad andre kanaler - hvilke, røber du ikke.

Prøv at læse teksten bag dette link grundigt igennem. Derefter vil du måske kunne forstå, hvorfor jeg går i rette med dig:

http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,6194.msg32376.html#msg32376

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Hanne Kirstine Vestergaard

Hej Hans.

Jeg har virkeligt tænkt meget over dette indlæg, men beklager at mine evner ikke rækker til at gøre det bedre.

Hanne

Hans Poulsen



Jo, Hanne, jeg tror, at dine evner mere end rækker til at skrive en overskrift med nogenlunde dette indhold:

Iver Gade, ca. 1750, Ringkøbing amt

- så opfylder du det, der vækker appetitten hos dem, jeg i et tidligere indlæg kaldte de *rigtige* hjælpere, nemlig navn, tid og sted.

Dæmrer det hos dig, hvad det var, der blev anbefalet i vejledningen?

Får du hjælp, bør du tænke på, at de, der engagerer sig i din søgen, bliver grebet af tråden og derfor gerne vil vide, hvordan sagaen ender.

Også det tiltror jeg dig evner til at forstå!

Evnerne har du - nu er det bare viljen, der skal aktiveres. Mon ikke du også klarer den pynt?

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag