Hvordan kommer jeg videre herfra

Startet af Per Poulsen, 19 Jan 2011 - 12:33

Forrige emne - Næste emne

Per Poulsen

Hej alle
Hjælp jeg er kørt fast som helt nybegynder udi slægtsfor.
Min mor Elsa Lauridsen som er født i Skæring, Egaa sogn Østerlisbjerg herred den 11 november 1924 død i Esbjerg i 1952
hendes forældre mine bedsteforældre
Niels Anton Lauridsen født 5 juni 1894 og hustru Johanne Jensen født 6 juni 1893

herfra kan jeg ikke komme videre har prøvet at køre videre i Egaa sogn og også ringet til sognkontoret i Egaa som desværre ikke kunne hjælpe, er interesseret i deres færden efter Skæring og kan huske at min mor havde flere søskende.
Håber nogen kan fortælle mig hvordan jeg kan komme videre
Mange hilsener
Per Poulsen

Poul Petersen

Hej Per

Hvis ikke du har gjort det, så skal du prøve at finde hendes søskende, start med Egå, var de ældre eller yngre? der kan stå noget mere ved deres fødsler, og så noterer fadderne ned, de kan sommetider give et praj om hvor de stammer fra, gerne ved den første fødsel, er bedsteforældrene eller en af dem repræsenteret, men det langt fra altid filfældet.

Venlig hilsen
Poul Petersen

Peter Kristiansen

Folketællingerne 1921, 1925 og 1930 er tilgængelige på www.arkivalieronline.dk
Man kan håbe at familien bliver boende i Skæring længe nok til at de er noteret i tællingerne. Så du må gennemgå Egå sogn.

M.v.h. Peter Kristiansen

Catharina Thaulow

Hej Per

Din familie står i folketællingen 1925 Egå under opslag 51
www.arkivalieronline.dk

Mange hilsner
Catharina

Hans Poulsen



Hej Per

"..Niels Anton Lauridsen født 5 juni 1894 og hustru Johanne Jensen født 6 juni 1893..".

Mon ikke dine morforældre blev gift omkring 1924 - plus/minus et eller andet antal halve år - så i dit sted ville jeg prøve at finde deres vielse i kirkebogen, hvad det så end er for én, du skal gribe ud efter på AO.