Hvordan kommer jeg videre herfra

Startet af Per Poulsen, 19 Jan 2011 - 12:33

Forrige emne - Næste emne

Per Poulsen

Hej alle
Hjælp jeg er kørt fast som helt nybegynder udi slægtsfor.
Min mor Elsa Lauridsen som er født i Skæring, Egaa sogn Østerlisbjerg herred den 11 november 1924 død i Esbjerg i 1952
hendes forældre mine bedsteforældre
Niels Anton Lauridsen født 5 juni 1894 og hustru Johanne Jensen født 6 juni 1893

herfra kan jeg ikke komme videre har prøvet at køre videre i Egaa sogn og også ringet til sognkontoret i Egaa som desværre ikke kunne hjælpe, er interesseret i deres færden efter Skæring og kan huske at min mor havde flere søskende.
Håber nogen kan fortælle mig hvordan jeg kan komme videre
Mange hilsener
Per Poulsen

Poul Petersen

Hej Per

Hvis ikke du har gjort det, så skal du prøve at finde hendes søskende, start med Egå, var de ældre eller yngre? der kan stå noget mere ved deres fødsler, og så noterer fadderne ned, de kan sommetider give et praj om hvor de stammer fra, gerne ved den første fødsel, er bedsteforældrene eller en af dem repræsenteret, men det langt fra altid filfældet.

Venlig hilsen
Poul Petersen

Peter Kristiansen

Folketællingerne 1921, 1925 og 1930 er tilgængelige på www.arkivalieronline.dk
Man kan håbe at familien bliver boende i Skæring længe nok til at de er noteret i tællingerne. Så du må gennemgå Egå sogn.

M.v.h. Peter Kristiansen

Catharina Thaulow

Hej Per

Din familie står i folketællingen 1925 Egå under opslag 51
www.arkivalieronline.dk

Mange hilsner
Catharina

Hans Poulsen



Hej Per

"..Niels Anton Lauridsen født 5 juni 1894 og hustru Johanne Jensen født 6 juni 1893..".

Mon ikke dine morforældre blev gift omkring 1924 - plus/minus et eller andet antal halve år - så i dit sted ville jeg prøve at finde deres vielse i kirkebogen, hvad det så end er for én, du skal gribe ud efter på AO.

Har du den vielse, får du sikkert en række data, som du kan bruge til at gå bagud i tid og i heldigste fald ramme dine fire oldeforældre.

Brug flittigt kombinationen kirkebog-folketælling til at bore dig frem i junglen.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Kaare Grodal

Hej Per

Elsa er døbt af valgmenighedspræst Højmark, Aarhus i egen kirke

Så mon ikke det er en god ide at kikke i kirkebogen for Højmarks valgmenigheds kirke. Det er nok også årsagen til at Egås kirkekontor kunne hjælpe dig
Med venlig hilsen
Kaare Grodal
Bonde på Lammefjorden
http://www.grodal.dk/MinSlaegt.htm

Per Poulsen

Mange tak til alle for gode råd
særlig tak til Catharina den sidder lige i øjet.
Kaare det du skriver hvordan finder jeg det i kirkebogen?

Mange hilsener
Per

Bent Mortensen

du finder Niel Anton i Kirkebogen Grundfør 1892-1911 opslag 9
Venlig Hilsen
Bent Mortensen 7500

Kaare Grodal

Hej Per

Jeg er ikke lokalkendt i Aarhus så jeg kan ikke hjælpe dig med hvilken valgmenighedskirke Højmark var præst i, men det ved de i Aarhus. Du bliver nok nødt til at tage til Viborg (LAV), hvis du vil se i kirkebogen, da valgmenighedernes kirkebøger mig bekendt ikke kommer på AO.

Hvis du kender forældrenes bopælsogn ved vielsen, går jeg ud fra den også står der, for jeg finder mine forældres vielse i Gislinge kirkebog, selv om de blev viet i Korskirken (Vallekilde Valgmenighed) 1936.
Med venlig hilsen
Kaare Grodal
Bonde på Lammefjorden
http://www.grodal.dk/MinSlaegt.htm

Catharina Thaulow

Hej igen Per


Jeg fandt familien igen i folketælling 1921 Landsogn Århus Ølsted opslag 24
www.arkivalieronline.dk



Mange hilsner
Catharina

Catharina Thaulow

Hej Per


Har fundet Rosa Mette Lauridsen ved fødte 1916-1919 Århus, Sankt Pauls, opslag 231.
www.arkivalieronline.dk




Mange hilsner
Catharina

Catharina Thaulow

Hej igen igen


Her er din bedstefar fundet i fødte 1892-1911 Århus, Grundfør, opslag 9.
www.arkivalieronline.dk

Så mangler vi bare bedstemor :-)


Mange hilsner
Catharina

Per Poulsen

Hej Catharina
Det er så flot af dig det her
havde selv fundet Rosa Mette og bedstefars fødsel, folketællingen 1921 var ny tak for det.
Så kommer nybegynderspørsmålet hvordan finder jeg evt. børn af min mors søskende?

Mange hilsener Per

Catharina Thaulow

Hej Per


Jeg tror at vi først skal finde ud af, hvor din mor samt hendes søskende er
konfirmeret, så vi er klar over hvor de har boet.


Mange hilsener
Catharina

Per Poulsen

Hej igen Catharina
Jeg har fundet ud af hvornår min mor er konfirmeret og har også hendes adr. dengang, hvordan finder jeg så feks. mig selv. Kirkebøger m.m. kan jeg nok ikke bruge hvor går jeg så hen?


Mange hilsener
Per