Vielse i Randbøl 1811

Startet af Hanna Ammitzbøll, 02 Okt 2013 - 10:09

Forrige emne - Næste emne

Hanna Ammitzbøll

Kirkebogen 1809- 1914, Randbøl sogn, er ret uoverskuelig. Er der mon nogen, der er fortrolig med den og kan hjælpe mig med at finde vielse mellem Niels Christian Christensen og Johanne Michelsdatter - angiveligt viet 2. nov. 1811 i Randbøl.
Med venlig hilsen
Hanna Ammitzbøll

Kristian Udbye

Hej Hanna.
Prøv at se den afskrevne kirkebog fra Randbøl på hjemmesiden :  http://www.horsboel.dk/kirkebog/Randboel_vie_1679_1814.pdf
her er de omtalt.
1811 den 2 november Niels Christian Christensen af Almstok og Johanne Michelsdatter af
Guldbergsminde
Mvh.
Kristian

Gitte Johansen

Den er på opslag 191, til højre, meget gnidret, lige over stregen og tallet 1812.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Hans Poulsen



Vejle amt
Tørrild herred
Randbøl sogn

Hej Hanna

Det er svært at bebrejde dig, at du ikke kan finde ud af kirkebogen. Jeg kan heller ikke. Sikke en omgang rod.

Kristian har peget på vielsen på side 23 ud af i alt 24 sider, men jeg kan nemt forestille mig, at du gerne vil se lidt mere tekst.

Venlig hilsen til jer begge
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Hans Poulsen



Bravo, Gitte.

Sjovt nok havde jeg efterladt kirkebogen med opslag 191 som sidst læste opslag, men kan først øjne teksten nu, da du har gjort opmærksom på den.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Gitte Johansen

Hej Hans

Nu havde jeg jo dato, og hvis man kigger på opslag 1, står der, hvornår Randbøl, viede, begynder, så det var forholdsvis nemt.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Hans Poulsen



Hej Gitte

forholdsvis nemt


Du er ung. Du har gode øjne. Du har gået længere i skole end jeg, så min eneste selvtrøst er, at lidt har også ret, når det kommer til kirkebøger.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Gitte Johansen

Hej Hans

Jeg er da glad for, at du synes, jeg er ung (1947 model).
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Hanna Ammitzbøll

Tak for hjælp og hyggetigt ping-pong.
Hilsen
Hanna Ammitzbøll