SKAFØGÅRD, Thomas Nielsen Behr, hustru Hornemann, stedmoder Margr.SUHR

Startet af Lise Østerberg Bahr, 30 Sep 2013 - 08:17

Forrige emne - Næste emne

Lise Østerberg Bahr

God morgen.

SLÆGTEN Thomas Nielsen BEHR, fra Skaføgaard ......

På My Heritage fandt jeg denne slægt, (nogle gamle skiftebreve) som jeg gerne vil søge efterslægt(er) over:


Kan ses via
My Heritage:

LARSEN WEB SITE
HOFFMANN WEB SITE
HORNEMANN WEB SITE

ligeledes en gammel tråd over Skafføegaard og BEHR emnet også andre store gårde:

http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?1,3212

Efterslægterne til BEHR slægten (med efterslægt) søges udredt - idet de må have baggrund i samme BEHR/BAHR slægt der er beskrevet i DIE FAMILIENGESCHICHTE DER BAHREN VON SCHLESWIG-HOLSTEIN, trykt i Bremen ca. 1924-25, Trykkeriet HAUSCHILD. (nu Paul Bredo Strasse)  ca. 100 sider på Gotisk.

Arkivar i Rigsarkivet ? Poul Bredo GrandJean fra Det Kgl. Bibliotek var ansvarlig for bogens modtagelse og medvirken i DK.

P.s. GRANDJEAN slægten er endvidere en stor del af HJORTH slægten jeg har forsket på gennem nogen tid, og som jeg gerne vil have verificeret/"koblingerne" afdækket omkring BEHR slægts tilhør m.v. evt. anden vej - evt. via slægter i f.eks. Sverige ?

Hjælp til dette modtages med stor tak.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Regelsen

Hej Lise

Hvorfor læser du ikke: " Bidrag til en dansk familie Behr`s personalhistorie"
[Fr. Hjort - Personalhistorisk Tidsskrift, 1919 s. 249]
Venlig hilsen
regelsen

Lise Østerberg Bahr

#2
God morgen Regelsen.


Tak for Info - spændende, naturligvis, det vil jeg gøre, jeg har ellers kontakt til nogle af de danske Behr´er - det må være en forglemmelse ikke at nævne den for mig !

Der er jo nok læse- og infostof, at begrave sig i - for mig ! - Desværre kom jeg for sent igang med min slægtsforskning - har ikke haft den fornødne tid, synes jeg.

MVH
Lise Ø Bahr

Regelsen

Hej Lise

Det er vel: "Margrethe Suhr, * 1673, død 1717, der midt i 90erne blev gift med købmand
Hans Hornemand i Næstved"
Venlig hilsen
regelsen

Lise Østerberg Bahr

Hej.


Jeg har rigtig mange tråde at holde styr på nu, men det var vist denne. Jeg kan se andre har travlt med de samme ting jeg efterforsker p.t.

Når garnet fra et stykke strikketøj er ved at være travlet op, bliver der rigtig meget garn/tråd, at "vinde" garnnøgler med, ligeså med slægtsforskning ;)


MVH
Lise