Hvid Lønborg, Mariesminde, Hem sogn i Viborg Amt

Startet af Ivar Kristoffersen, 29 Sep 2013 - 16:25

Forrige emne - Næste emne

Ivar Kristoffersen

Hvid Lønborgs navn er: Jens L. Lønborg og han levede 1896-1991. Han er gift med Anna Windfeldt Lønborg.

L kan stå for Ladefoged.

Jeg ved, at han har boet i Lem sogn, Rødding Herred, Viborg Amt.

Jeg er sikker på, at han er født i et eller andet sogn i Viborg Amt, men hvor er ikke fundet. Jeg har ledt i Hem, Lyby og Brøndum sogne i Viborg Amt

Hvem har har kendskabt til ham og hvem er hans forældre. Faderen kan nemmest have forbindelse til studedrift fra Salling


Med venlig hilsen

Ivar Kristoffersen

Egon Sørensen

Hej!


Jens Lønborg er skam født i Hem 1896 opslag 9 nr.8


Mvh.

Egon Sørensen

Ivar Kristoffersen


Bodil Sørensen

Se folketællingen for Lem sogn 1925 opslag 39.

Her findes Jens Hviids husstand. Det fremgår heraf, at han er født den 15. november 1896 i Hem sogn. Hans kone Anne Kristine Lønborg er født den 16. februar 1898 i Ejsing sogn. Ved folketællingen fra den 5. november 1925 har de en søn ved navn Peter Windfeldt Lønborg, som er født i Lem sogn, Rødding herred, Viborg amt den 5. januar 1925.

Af fødselsdataene i kirkebogen for Lem sogn 1922-1935-opslag 13 for Peter står følgende om forældrene:
"Proprietær Jens Laurids Hviid Lønborg og hustru Anna Kristine Windfeldt, Hostrup Hovedgaard. Faderen født den 15. november 1896. Moderen født den 18. februar 1898."
I rubrikken for faddere står følgende:
"Proprietær Peter Lønborg og Hustru Hanne Hviid Hem. Gårdejer Niels Revsbech og Hustru Karen Margrethe Windfeldt, Sporup."

I kirkebogen for Hem sogn 1892-1905 opslag 9 finder du Jens Laurids Hvid Lønborg.

God fornøjelse videre.
mange hilsner
Bodil Sørensen
Mange hilsner
Bodil Sørensen

Bodil Sørensen

Jeg fortsatte lidt endnu og fandt følgende:

I kirkebogen for Hem sogn 1892-1905 opslag 63 punkt 1 finder du vielsen mellem Jens Lønborgs forældre Peter Lønborg og Hanne Hviid. Her opgives såvel fødesogn som navne på såvel gommens forældre som bruden forældre.

Bodil
Mange hilsner
Bodil Sørensen

Grete Agerlund Skatka

De får endnu en søn 30-6-1926 i Lem. 1922-1935 opslag 19
De skulle også have en søn Børge, men jeg ved ikke hvor han er født eller hvornår
Da forældrene åbenbart flytter fra sognet
mvh Grete Skatka

Claus Legarth Jensen

Hej Ivar

Peter Lønborg og hustru Hanne Hviid er mine oldeforældre; din Hvid lønborg er min mors farbror Hvid.

Hvis du ikke selv har fundet ud af det du søger må du gerne kontakte mig for informationer. Jeg har oplysninger på den gren tilbage til 16 hundredtallet...


med venlig hilsen
Claus Jensen