Frans Gustaf Joelsson 29 nov 1865 i Sverige

Startet af Ann-Marie Strand, 23 Aug 2013 - 21:22

Forrige emne - Næste emne

Ann-Marie Strand

Söker upplysningar om Frans Gustaf Joelsson född den 29 november 1865 i Ekeberga, Sverige. Inflyttad till Danmark 26 juli 1887, Köpenhamns Amt, Brönshöj (Kbh Amts Nordre Birk).
Vad hände honom sedan?
Hälsningar Ann-Marie Strand

Ann-Marie Strand

Hej!
Söker fortfarande efter Frans Gustaf Joelsson, född i Ekeberga Sverige 1865 den 29 november. Se min tidigare efterlysning från 23/8 2013. Invandrade till Köpenhamns Amt Brönshöj 1887 26 juli. Har börjat fundera på om det möjligen är så att Frans Gustav förenade sig med sina utvandrade syskon i Amerika. Brodern John Ludvig 1879 18 juli, till Amerika 1902.  Systern Amanda Charlotta 1876 den 26 februari, till Amerika 1892, systern Hildegard Augusta född 1882 5 mars, till Amerika 1901 (Möjligen bosatt i Cicero, Cook Illinois, USA, även Marion, Illinois, Cleveland, Ohio är tänkbara bostadsorter).

Har någon tillgång till registret för utvandrade från Danmark till Amerika?
Tacksam för alla upplysningar

Mette R Francke

Hei

Eneste Frans Gustaf født i november 1865 , jeg finner er en med etternavn Carlsson og født den 7.

Kan farens etternavn være Carlsson ?

http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1886973&searchname=polit_adv

Mette
Mette R Francke

Ann-Marie Strand


Hej Mette!
Tack för att du tar dig tid och försöker hjälpa mig. Tyvärr så hette Frans Gustafs far Joel Gustafsson så det verkar inte som det är rätt person.

Eva Morfiadakis

Hej!

Jag kan inte finna honom i den danska utvandrardatabasen ej heller på Ellis Island.

Eva M
Eva M