Ladegården,København

Startet af Anne Larsen, 15 Jan 2011 - 18:03

Forrige emne - Næste emne

Anne Larsen

Hej :D

Er der en der kan fortælle mig hvor Ladegården lå nøjagtig (ved Ladegårdsåen og Sankt Jørgens sø)København.Hvilken gade jeg skal se under i FT 1901 og 1906.
De senere FT fra Sundholmen har givet gevinst.

VH Anne
Venlig hilsen
Anne
Djursland

Hans Poulsen



Hej Anne

Hvis du véd, hvor Danmarks Radio tidligere havde til huse på Rosenørns Allé lige over for Forum, er du næsten på stedet for, hvor Ladegaarden lå. Dens areal strakte sig fra DR-grunden og ned til Sankt Jørgens Sø.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Anne Larsen

Hej Hans

Jeg har lige fundet den på Åboulevarden i 1901,men er den der ikke i 1890? Er der ikke noget der hedder Åboulevarden i 1890? ???

VH Anne
Venlig hilsen
Anne
Djursland

Anne Mortensen

FT 1890
prøv at søge på
Ladegårdsvej
starter vist på opslag 6
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Peter Kristiansen

På dette kort fra 1879 kan du få et indtryk af Ladegårdens placering:
http://stormp.kk.dk/rhb/6th.htm
M.v.h. Peter Kristiansen

Anne Larsen

Hej

Tak skal I have begge to. :)

I 1890 var han ikke på Ladegården. Det er Frederik Emil Knudsen.
Men fra 1901 og de følgende FT er han på Ladegården og senere på Sundholm.

VH Anne
Venlig hilsen
Anne
Djursland

Anette Eriksen

Hej,

Jeg ved ikke om det er ham her, jeg har fundet i politiets registerblade:

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1695617&limitstart=0

Du får flere adresser ved at trykke på: vis modsat side

Mange hilsner
Anette Eriksen

Anne Larsen

Hej Anette

Jo det er den rigtige Frederik,men politiets registerblade har jeg.I alt har jeg 26 addresser på han .Jeg mangler FT 1890 og hans kone Else Marie Christensen,f.d.8 maj 1860 i Nykøbing M.,Thisted Amt forlader ham,men hvornår. ???
I FT 1901 ser jeg til min overraskelse at der er oplyst ved Frederik på Ladegården,3 lev. og 5 døde børn.Det var da noget.4 af børnene har jeg fundet,men ingen døde.

VH Anne
Venlig hilsen
Anne
Djursland