lange indlæg - kan ikke se hvad man skriver

Startet af Hanne C. Christensen, 08 Sep 2010 - 23:16

Forrige emne - Næste emne

Hanne C. Christensen

Hej.

Jeg har netop postet et længere indlæg under Markedspladsen, hvor jeg opdagede, at jeg måtte skrive de sidste par linier "i blinde", da tekstfeltet konstant "hoppede" op så indlæggets første linie altid var synligt.   Det er meget uhensigtsmæssigt og meget forvirrende at skulle skrive noget man ikke kan se.


Hilsen
Hanne.
Forsker hovedsagligt i det østlige Sønderjylland med grene til Tyskland, samt primært Jylland og Fyn.
Er pt. optaget af 1. verdenskrig - se www.denstorekrig1914-1918.dk

Morten Hovedskov Nielsen

#1
Hej Hanne

Det skal jeg da lige afprøve.

Så denne mail bliver meget lang




Eller også måske meget kort :-)


Ok herfra fik jeg en rullebjælke ude i siden, så jeg kan rulle op og ned.








Vi prøver at gå lidt længere.























Indtil nu går det godt nok :-)

og jeg kan også gøre mit skrivefelt større og mindre ved at tage fat nederst i højre hjørne.









Nu er jeg vist kommet langt nok ned til at jeg må sige at det virker fint nok her :)


Hvilken browser bruger du?
Med venlig hilsen

Morten Hovedskov Nielsen
5690 Tommerup

Hanne C. Christensen

#2
Hej Morten.

Jeg prøvede det lige igen. Samme resultat.

Jeg kopierede en eksisterende tekst fra et word-dokument ind i tekstfeltet. I feltet bliver teksten på ca. 17 linier. Derefter fortsatte jeg med at skrive under den kopierede tekst.   En fremgangsmåde jeg har brugt mange gange i forskellige fora, når der skal et længere svar eller kopi af tekst fra ddd.dda.dk
Efter ca. 20-22 linier begynder teksten i feltet at "hoppe", således at 1. linie altid kan læses.

Min browser er IE.

Hilsen
Hanne.

Lige en tilføjelse:
Hvad mener du med at du kan udvide dit skrivefelt større? 


Jeg kan ikke "få fat i noget hjørne med musen"... Denne linie "hopper" også - derfor finder du sikkert trykfejl. :-)
Forsker hovedsagligt i det østlige Sønderjylland med grene til Tyskland, samt primært Jylland og Fyn.
Er pt. optaget af 1. verdenskrig - se www.denstorekrig1914-1918.dk

Morten Hovedskov Nielsen

Hej Hanne

Så går jeg ud fra at du kører IE8. Det er en fejl i denne browser som laver problemerne.

Men heldigvis så ved Microsoft jo at når de laver noget nyt så laver de også nogle nye fejl (bare alle ville have den selverkendelse :-)  )

Løsningen er at gøre følgende

Gå ind på forum

I forlængelse af din adresse linie er der nogle knapper, en af dem ligner en side der er revet i stykker (den første regnet fra selve adressefeltet) tryk på den, nu kører IE i kompatibilitetsvisning og så skulle du ikke have problemer med at teksten hopper. Du får dog stadig ikke muligheden for at udvide eller indskrænke tekstfeltet, det kræver Firefox eller Crome (eller det er i hvert fald dem som jeg har testet med)



Med venlig hilsen

Morten Hovedskov Nielsen
5690 Tommerup

Hanne C. Christensen

Hej Morten.

Du har ret - ved nærmere eftersyn så bruger jeg fortrinsvis ( læs: af gammel vane ) IE8 - jeg troede det var 7´eren fordi jeg til stadighed får tilbud om opgraderinger.  :-)     

Kompabilitetsknappen virker fint, så teksten ikke hopper på de sidste linier.  Så har jeg ikke den undskyldning for tastefejl længere - ha ha ha.

Tak for forklaringen.

Hilsen
Hanne.
Forsker hovedsagligt i det østlige Sønderjylland med grene til Tyskland, samt primært Jylland og Fyn.
Er pt. optaget af 1. verdenskrig - se www.denstorekrig1914-1918.dk