Blandet landhandel

Startet af Bente Ougtvig Dyrstad, 05 Aug 2013 - 15:30

Forrige emne - Næste emne

Bente Ougtvig Dyrstad

Jeg har undret mig over at vi har forskellige fora.

Hvorfor ikke bare have et.

Alt ligger blandet sammen, tydning, hjælp til opslag, metode og teknik.

Men folk får jo svar selv om det ikke er korrekt placeret.

Og overskriften er ?

Fortsat god dag

Og det er ikke et surt opstød
Venlig Hilsen**Bente Ougtvig 

Lis B. Jensen

Hej Bente

Er helt enig.
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Mette Lund

Hej Bente og Lis

Jeg er til gengæld totalt uenig ;-)

Jeg synes, det giver meget mere overblik med en opdeling i stedet for, at alle indlæg ligger og flyder imellem hinanden.

Da jeg også har en "moderator-kasket", vil jeg lige tillade mig at nævne, at vi moderatorer jo faktisk forsøger at flytte forkert anbragte indlæg til de korrekte grupper. Der kan selvfølgelig være tvivlstilfælde. Vi kan flytte et indlæg, som andre ikke synes skulle flyttes eller lade et indlæg blive stående, som andre ville have flyttet, men overordnet set forsøger vi altså at få indlæggene anbragt i de rigtige "kasser".

Det kan I (og andre) så mene er spild af tid i stedet for jeres løsning/forslag med kun at have en gruppe, men den tid bruger jeg gerne, fordi det for mig giver mening at have opdelingen.

Mvh.
Mette

Bente Ougtvig Dyrstad

#3
Kære Mette

Det var ironisk ment, prøv at kaste et blik ned over aneefterlysning, jeg kan da se flere som intet har at gøre der.

Men vi er jo heldigvis forskellige om hvordan nået skrevet skal forstås.

Jeg kunne nu stadig bedre lide det gamle forum, der kunne man da ændre sin overskrift, og ikke på planlagt tid, hvilket jeg syntes er et irritationsmoment.

Slut herfra.

Jeg skriver da bare om at få dette fjernet, det kan jeg jo heller ikke selv gøre.

Men det er da fint at nogle holder øje. Dette har været oppe og vende mange gange, men jeg syntes bare ikke det har hjulpet.
Venlig Hilsen**Bente Ougtvig 

Lis B. Jensen

Hej Mette

Det er dejligt du sørger for at indlæggende flyttes til de respektive fora - og jeg er helt sikker på du yder en stor indsats som moderator.

Men indimellem mener jeg nok at folk måske lige skulle prøve at se hvilket fora de er i inden de poster et indlæg - men det diskussion har vi jo har tusindvis af gange.
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Mogens Pagh

#5
Til Lis.

Det er korrekt, at ikke alle er lige gode til at placere deres indlæg i rette forum,
f.eks. denne tråd, og derfor er der brug for moderatorer.
Den diskussion har dog ikke noget med denne tråds emne at gøre.

Til Bente.

Hvis alle grupper blev lagt sammen, ville et indlæg fra kl. 08.00 være omme på
side 2 eller måske side 3, inden aften.
Risikoen for, at et indlæg ville blive overset, og derfor ikke blive besvaret, er
derfor stor.

Nogle medlemmer foretrækker at hjælpe med tydninger, andre med aneefterlysninger
og andre igen hjælper med opslag. En opdeling, som vi har nu, gør det derfor nemmere
at overskue.


Iøvrigt er det første gang, at jeg oplever nogen udtrykke ønske om kun at have en
gruppe, en "blandet landhandel".
Venlig hilsen
Mogens Pagh
Jyderup

Bente Ougtvig Dyrstad

I har stadig ikke forstået mit indlæg.

Slet venlig denne tråd.

Jeg svarer her for sidste gang.
Venlig Hilsen**Bente Ougtvig 

Anne Mortensen

Hej Bente

Jeg har forstået dit budskab.
Men du må desværre erkende det ikke er nemt at være ironisk/morsom her i denne  varme.  ;)

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Mogens Pagh

Hej Bente.

Efter at have nærlæst dit indlæg har jeg fattet din pointe. Jeg indrømmer blankt,
at den smuttede for mig første gang.

Dog må jeg sige, at jeg ikke opfatter problemet særligt stort. Så mange fejlplaceringer
synes jeg ikke der er, jeg føler mig ikke overbebyrdet som moderator.

De fleste fejlplaceringer fortages af ret nye brugere/medlemmer, som endnu ikke
har forstået systemet helt. Disse fejlplaceringer går vi så ind og flytter, når vi ser
dem eller bliver gjort opmærksom på dem.

Jeg undrer mig mere, når det er gamle, garvede brugere/medlemmer, som placerer
indlæg i forkert forum. Men også disse klarer vi at flytte til rette gruppe.

Jeg vil som Anne give sommervarmen skylden.  ::)


Venlig hilsen
Mogens Pagh
Jyderup

Bente Ougtvig Dyrstad

Hejsa

måske ikke et stort problem, men pt ligger der 6 indlæg, og der kunne det være rart at man havde muligheden for at ændre overskriften, den funktion savner jeg.

Jeg er måske også overgearet af varmen.

:)

Fortsat god aften
Venlig Hilsen**Bente Ougtvig