Offentligt fruentimmer - Anne Vilhelmine Jensen

Startet af Pia Nielsen, 14 Aug 2013 - 22:24

Forrige emne - Næste emne

Pia Nielsen

Vedr. Anne Vilhelmine Jensen - f. 21.8.1876 i Nykøbing Falster -(død 19.12.1904) -
indskrevet som offentlig fruentimmer d. 27.3.1899

Er nogen der kan hjælpe mig med -hvordan og hvilket materiale jeg skal finde om hende på Daisy - så jeg har det rigtige materiale når jeg skal på rigsarkivet.

Jeg vil meget gerne vide så meget som muligt om hendes (stakkels) liv.
Har læst mig til at der findes en masse ting f.eks. registeringer, politirapporter ved afhøringer, billeder m.m..

Jeg har fundet et notat vedr. indskrivning - Kbh. politi 3. politiinspektorat B -1899, så det skal måske være i denne kreds man kan finde noget mere om hende.

Venlig hilsen
PLNI

Eva Morfiadakis

#1
Hej!

Sök i Daisy. Skriv bara offentlige fruentimmer i arkivskaber. Du får upp de olika arkivalierna.

På stadsarkivet i Malmö finns det en CD skiva med offentlige fruentimmer i Köpenhamn. Antar att skivan är inköpt i Danmark. Den innehåller information om flickorna med källhänvisnin tror jag.


Eva M
Eva M

Pia Nielsen

Hej Eva!

Tak for dit svar og det er fra CD'en jeg har oplysningerne, men der er kun navn og notatet på min ane, men jeg tror da at der findes andre oplysninger om hende i arkiverne.

Men da der er en utrolig masse på Daisy vedr. off.fruentimmer ville jeg blive glade for, at få nogle mere seperate tip jeg kan søge på.

Hilsen PLNI

Eva Morfiadakis

Hej!

Du får väl börja med inskrivningsprotokollet och se vad där står och sen jobba vidare. Har du hittat henne i FT 1901? Var bor hon? Bor hon med någon?

Jag kommer inte åt Daisy nu men det finns ett protokoll med offentlige fruntimmer som har en kaereste eller liknande.

Jag tyckte en 4-5 arkivalier kunde vara intressanta. Sen kan det finnas en hänvisning till ett annat protokoll som man får beställa när man är där. Jag antar att protokollen finns i huset så att du kan bli betjänad när du är på arkivet.

När jag kommer till Rigsarkivet kan det ibland ta hela dagen och sen kan man få skynda sig bort till stadsarkivet innan det stänger. En dag på arkivet!!

Eva M
Eva M


Pia Nielsen

Mange tak for jeres tilbagemeldinger.

Jeg har ikke fundet nogen FT 1901 på hende. Hun er ikke registeret på nogen af adresserne fra Politietsregister ej heller adressen hvor hun døde, så hun er svær at finde.

Hvad kan det være for nogle interesante ting du Eva mener jeg måske skal lede efter?

Jeg må jo så prøve at søge efter noget og håbe at jeg finder noget "guf".

Hilsen PLNI


Eva Morfiadakis

Hej!

Titta okså först i Hovedrgistranten på stadsarkivets hemsida. Hon kan ju ha blivit inlagd på sjukhus för könssjukdomar t ex.

Eva M
Eva M

Pia Nielsen

Tak for oplysningerne, men dem havde jeg og jeg har prøvet at lede på adresserne, som kunne have betydning for FT 1901, men uden resultat  - så hvor hun kan have gemt sig vides ikke ??

Hilsen PLNI

Anne Mortensen

Hej

Jeg er klar over du har adresserne, men det var for vi andre kunne se dem.

Har prøvet at søge på de forskellige gader omkring 1901 og der er mange Off. fruentimmer, men er ikke stødt på din.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770


Eva Morfiadakis

Hej!

Titta också på Sct Hans hospital i FT 1901, Roskilde Amt. De hade en "kuravdelning" för könssjuka.

Eva M
Eva M

Kirsten Tatt

- og hvad med denne Anna Vilhelmine Jensen,

Samme navn, samme fødselsdato - MEN står som født i Vejle, så ......?

Hun kommer til staden i 96 som tj.pige og slutter så på denne seddel i Borgergade-kvarteret, kan være det er der hendes deroute begynder ?

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1780389&backside=0&searchname=polit_adv

Pia Nielsen

Mange tak for de tilsendte foreslag som I har givet mig.

Jeg er nu gået i gang med at søge på nogle af de forskellige gader i FT 1901 - men har ikke været heldig endnu  ??? ???, men jeg fortsætter, det må vel forhåbentlig lykkedes af finde hende.


Hilsen PLNI

Lis B. Jensen

Hej Pia

Du Kan prøve at tage ind på Københavns stadsarkiv og se om hun skulle stå i Politiets efterretninger.
Du har formentlig nogle oplysninger fra CD'en med årstal vedr. hende - som du kan bruge i den forbindelse.
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Eva Morfiadakis

#15
http://www.starbas.net/arkivserie.php?arkivserie_id=4138

Patientjournaler för Vestre hospital/Rudolph Berghs hospital.

Eva M
Eva M