Kommunehospitalet i KØbenhavn - finnes der arkiver ?

Startet af Heidi Rosander Lund, 30 Jul 2013 - 18:48

Forrige emne - Næste emne

Heidi Rosander Lund

Min olderfar døde ved Kommunehospitalet i København i 1955. Ser at kommunehospitalet ble lagt ned i 1999. Er det noen som vet om det er mulig å få ut medisinske journaler? Han hadde kun en sønn, og også han er død, så min mor vil så gjerne vite så mye hun kan om sin bestefar.

Er det noen som vet om man kan finne ut hvor han kan ha jobbet alle årene han bodde i København? Der står oppført yrker, men ikke arbeidssted.

Eva Morfiadakis

Sök på starbas.net. Skriv Kommunehospitalet. Du får många hits.

Eva M
Eva M

Inger Toudal

Venlig hilsen
Inger Toudal

Inger Toudal

Venlig hilsen
Inger Toudal

Thestrup-Bjørn

#4
Jeg ved intet om patientjournaler; men jeg ser, at din oldefar i rigtig mange år boede Sct. Hansgade 32 - også ved sin død i 1955.


Så må han kunne findes i folketællingerne 1940 og 1950 på samme adresse
- MEN disse folketællinger kan kun ses på Rigsarkivet i København og kun af dig selv med personlig tilladelse. De er endnu ikke fuldt tilgængelige.

Der kunne måske være anført noget om hans uddannelse og om arbejdssted - desuden om hans skattepligtige indkomst.

I slutningen af år 2015 bliver kun FT1940 frigivet (offentlig tilgængelig efter 75 år)
- så om ca. 2½ år må andre afskrive denne til dig.
Om den bliver online samme år, er nok tvivlsomt, for scanningen tager meget lang tid. København var ret stor i 1940.

Rigsarkivets tlf.nr. og adresse ses her - http://www.sa.dk/content/dk/brug_arkivet


Jeg ved ikke, om personalet må lave afskrifter til dig, hvis du sender dem en fuldmagt (din eller din mors fuldmagt) - spørg på Rigsarkivet.

Husk at fortælle dem, at din oldefar og hans eneste barn er døde og, at du kan dokumentere dette.
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998