Vielse: Peder Hansen Kromand/Anne Marie Jessen gift ca 1876 Hjordkær sogn?

Startet af Vagn Hansen, 29 Jul 2013 - 08:26

Forrige emne - Næste emne

Vagn Hansen

Kære DIS-forum læsere.

Jeg har forgæves ledt efter vielsen mellem

Peder Hansen Kromand f. 5.1. 1856 i Hjordkær sogn, Tønder amt (opslag 3,2) og

Anne Marie Jessen f. omkring 1854 i Gram sogn, Haderslev amt (jeg har ikke fundet hendes fødsel) - hun døde den 16.3. 1927 i Skærbæk (opslag 232,2) og heraf fremgår, at hun var 73 år og født i Hjordkær som datter af Jes jessen og Marie Lorenzen

De fik 7 børn i perioden 1877 - 1894 og de er alle født i Skærbæk sogn, Tønder amt

Det første barn var Anne Marie Kromann f. 20.8. 1877 (opslag 165,19)

Jeg har forgæves ledt efter deres vielse i Gram, Højrup og Skærbæk i perioden 1870 - 1877.

Jeg håber derfor på jeres hjælp.

Mvh, Vagn Hansen, Billund

Vagn Hansen

Hej igen.

Kære dIS-forum læsere: jeg ser nu, at jeg har skrevet noget sludder omkring Anne Marie Jessens fødsels, idet jeg skrev, at hun er født i Gram sogn, haderslev amt, hvilket jo ikke passer iflg. hendes dødsregistrering.

Undskyld forvirringen.

Mvh, Vagn

Niels Ole Dahl

Anne Marie Jessen er født i Hjordkær 1840 - 1889, opslag 40

Det er vist trillinger :-) , der er 2 piger på den ene side Magdalene og Anne Marie samt en søn på den anden side Lorents Peter Jessen
Med Venlig Hilsen
Niels Ole Dahl
Mail : nielsoledahl@gmail.com

Vagn Hansen

Kære Niels Ole.

Tak for disse trillinger; det har da ikke været helt normalt på den tid!

Nu er jeg spændt på, om vi kan finde deres vielse og jeg tænker nu både på hendes egen og hendes forældre.

Mvh, Vagn

Vagn Hansen

Kære Niels Ole.

Hvis du ser på opslag 34.8+9+10 så fik Jes Jessen allerede den 7.5. 1851 et sæt trillinger: Peter, Lorenz og Magdalene. Disse tre børn levede dog kun ½ time. - Gad vide om denne hustru Anna Dorthea Petersen døde umiddelbar efter fødselen? - Hustru ved det andet sæt trillinger var jo Maria Lorenzen.

Mvh, Vagn

Niels Ole Dahl

Jeg kan ikke se en Anne Dorthea Petersen død , så måske er der 2 Jes Jessen i Hjordkær, som begge fik trillinger.

Jeg kan se en af trillinger fra Jes og Marie, Lorentz Peter Jessen er død opslag 333,  4 uger gammel.
Med Venlig Hilsen
Niels Ole Dahl
Mail : nielsoledahl@gmail.com

Niels Ole Dahl

Dette kunne være en mulig vielse af Jes Jessen og Marie Lorentzen , men kirkebogen for Bylderup har åbenbart nogle fejl med sorte sider , så jeg kan ikke komme ind og kigge.

https://familysearch.org/pal:/MM9.1.1/FVGC-PNB
Med Venlig Hilsen
Niels Ole Dahl
Mail : nielsoledahl@gmail.com

Vagn Hansen

Hej igen.

Også tak for dette tip, som jeg ser på i løbet af ugen, da jeg nok ikke får tiden før.

Mvh, Vagn