Christopher Nielsen, b: abt 1728 likely near Bjæverskov, Præstø

Startet af Peter Wirdemo, 28 Jul 2013 - 15:07

Forrige emne - Næste emne

Peter Wirdemo


Hello!

I am looking for more information about my great- ... great grandfather Christopher Nielsen, b: abt 1728 (perhaps in Bjæverskov, Præstø). He might be my: FF FF FF FF

This is the information I currently have about him:
Wife: Ane Ingvorsdatter, born about 1727

They share atleast 2 children:
Ingvor Christophersen, b: abt 1754
Niels Christophersen (my ancestor), b: 1757 Vråby, Bjæverskov, Præstø [1]. Niels Christophersen marries Anna Kirstine Hansdatter 9 okt 1789 in Vråby [3].
Family found in Schrosberg, Vråby [4].

... I have found something, also in Vråby, that might be the correct birth record for Christopher but I am not sure [2]. I could need some help transcribing that record, translation into english is not needed since I am swedish and understand danish with some effort ;). Is it possible that this is the correct birth record?


[1] Vråby 1707-1788 opslag 119
[2] Vråby 1707-1788 opslag 43 - record: "Domin XVI post trini." (transcribing help needed)
[3] Vråby 1788-1814 opslag 6
[4] praestoe, Bjæverskov, Vraaby, Vraaby, Schrosberg, , FT-1787, C6778

Any help or more information about Christopher Nielsen is very appreciated from me! :) Thank you all in advance!!

I have previously got lots of help on this forum to find this distant ancestor of mine (where the connection to me can be found):
https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,41052.msg216415.html#msg216415
https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,36830.0.html

dorte frandsen

Hej Peter!

Jeg tror din Christoffer står øverst i opslag 44.

Domin V Post Epiphan:
Christnet Niels Madtzens Barn af (Skogsborg) og kaldet
Christoffer, baaren af Barbara Nielsd. ibid:
Faddere:
Jacob Nielsen   Christen Pedersens Kone
Jens (Hemmingsen)   Peder Laursen Kone
Peder Smed

Med venlig hilsen Dorte

Peter Wirdemo

Wow! thanks Dorte! I din't see that one!  :) I will check this out and see if I sort it out, I was just about now reading the book forward and backward and was just looking at a Madtz dying there in Skrosbjerg 31 aug 1725 [1] when I saw your answer. Am I rushing into things believing that is the grandfather of Christopher Nielsen ?

Anyway, thanks you very much again for the tip and the perfect transcribing! //Peter

[1] Præstø Bjæverskov Vråby (1707-1788) opslag: 37

Peter Wirdemo

Hi again!, I found another kind of matching familytree on the internet by the help of the name "Niels Madtzen" in Skogsberg/Schrosbjerg(?) and perhaps this is the correct ancestors?

With a Madtz Pedersen born 1637 in Atterup Oester Egede

[vedhæfting slettet af admin]

Peter Wirdemo

Now I found another internet site leading me to suggesting this could be true:



.. now I really are getting confused  ???  ;). Could someone try pointing me in the right direction or perhaps say I am way off and should try looking elsewhere, and not in Atterup, Oester Egede :)

This is the site I got most of the dates from (but not the connection to my Niels Madtzen):
http://www.aneopslag.dk/alle/per00250.htm#10

Thanks in advance for any advice! // Peter

[vedhæfting slettet af admin]

Lars Skovvang Larsen

Hej Peter

Jeg ved ikke om du er på rette vej.

Hvad bygger du forbindelsen mellem Madtz Madtsen (1688-1725), som du har fundet på min hjemmeside, og "sønnen" Niels Madzen på?

Hvis du har ret, så har vi fælles aner i Maren Eliasdatter og hendes far Elias Larsen.

Jeg beder et par andre Øster Egede-interesserede om at kikke på sagen.

Venlig hilsen
Lars
Venlig hilsen
Lars Skovvang Larsen, Faxe
www.aneopslag.dk

Lars Skovvang Larsen

Hej Peter.

Jeg har fået svar fra Grete Therkelsen - forespurgt om Øster Egedeforbindelsen:

Jeg ved ikke noget om Mads Madsen og hvad der bliver af ham. Jeg tror ikke der er nogen forbindelse.

Jeg ved heller ikke så meget om Christopher Nielsen i Skrosbjerg, men jeg ved lidt om hans kone Ane Ingvorsdatter, hun kommer fra Terslev sogn.

Christopher Nielsens far: Niels Madsen kan i teorien være bror til Peder Madsen smed i Skrosbjerg, som er gift 1x med Erik Hansen smed enke og 2x gift med Hemming Pedersens datter Kirsten.

venlig hilsen
Lars
Venlig hilsen
Lars Skovvang Larsen, Faxe
www.aneopslag.dk

Peter Wirdemo

Tack så väldigt mycket allihopa för all hjälp! :)

Den koppling med Matz Matzen jag hittade var ett träd någon lagt in på ancestry.com men det verkade inte så trovärdigt. Och det saknade källhänvisningar.

Jag forskar vidare och kollar upp om de här tipsen verkar stämma. Nu har jag ju fått lite fler namn att forska omkring vilken jag är väldigt tacksam för! :)


Peter Wirdemo

I have ordered a Y-DNA test from FTDNA, so if any other direct male descendants from Christopher Nielsen or skrosbjerg, Bjæverskov, Præstø is interested in comparing their results I will post the Haplogroup here as soon as I receive the result.


Peter Wirdemo

Y-DNA is now refined to Z382-> I-Y18238.
I encourage anyone with their earliest known patrilineal ancestor ending up in the area around Vråby to test their Y-DNA at for example FTDNA. The lineage is kind of rare and I have no strong matches at all.