Opslagnummer på vielse i Jystrup 1873

Startet af Camilla Junge, 25 Jul 2013 - 19:18

Forrige emne - Næste emne

Camilla Junge

Jeg leder efter Frederik Larsen og Karen Marie Hansens vielse i Jystrup, Sorø

Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Frederik Larsen   30   Gift   husfader, indsidder, arbejdsmand i agerbruget      her i sognet [Vigersted]
Karen Marie Hansen   30   Gift   hans hustru      Jydstrup sogn, Sorø Amt
Lars Peder Larsen   6   Ugift   hans søn      Jydstrup sogn, Sorø Amt

Da de har en søn fra ca. år 1874 (folketællingen er fra 1880), forsøgte jeg at finde deres vielse i Jystrup sogn, hvilket ikke lykkedes. Derefter gik jeg ind og søgte på Familysearch.com, hvor dette dukkede op:

parents:Lars Frederiksen, Margrethe Jensen
spouse:Karen Marie Hansen
other:Hans Jensen, Ane Cathrine Pedersen

NameFrederik Larsen
Birth Date15 Jan 1850
Birthplace
Age
Spouse's NameKaren Marie Hansen
Spouse's Birth Date14 Feb 1849
Spouse's Birthplace
Spouse's Age
Event Date05 Aug 1873
Event PlaceJystrup,Soro,Denmark
Father's NameLars Frederiksen
Mother's NameMargrethe Jensen
Spouse's Father's NameHans Jensen
Spouse's Mother's NameAne Cathrine Pedersen


Nu har jeg kigget den igennem inden for det år en million gange og kan simpelthen ikke forstå, jeg ikke kan finde opslagsnummeret.

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Camilla Junge

Tusind tak, Gitte!
Jeg kunne slet ikke begribe det, men det var da en mærkelig opdeling af tingene. Havde slet ikke overvejet, at det kunne være, det ikke stod kronologisk


Camilla Junge

Hej Anne Marie.

Som du vil opdage, er det nu ændret, og jeg er da frygtelig ked af, hvis det virkelig generede dig så meget. Som du vil opdage, er det en fejl, da jeg ikke normalt bruger store bogstaver i mine indlæg. Det var samtidig en fejl, jeg ikke troede, betød noget og derfor ikke gad rette. - Men som sagt er det nu rettet :-)

Anne Marie Holck

Hej Camilla,

Det generer nok ikke mig mere end det generer alle de øvrige medlemmer, der har tilkendegivet deres mening i det viste indlæg. Det var mere tænkt som en reminder, så du ikke går glip af evt. værdifuld hjælp, fordi folk ikke gider læse dit indlæg... :'(

Camilla Junge

Det var også rigtig sødt af dig, Anne Marie!
Jeg kan godt se på det link, du sendte, at det generer mange. Og ved nærmere eftertanke, kan jeg sagtens sætte mig ind i det, selvom min lille fejl ikke virkede særlig betydningsfuld på daværende tidspunkt.

Men hav en god aften, eller nok nærmere nat på denne tid :-)

Sanne Borgstrøm Andersen

Hej Camilla

Jeg vil gerne hjælpe dig, hvis du har spørgsmål omkring Jystrup og Valsølille.. jeg bor i Jystrup og kan forklare dig, hvorfor kirkebogen er delt som den er...;-)  og jeg er ligeglad med store og små bogstaver, stavefejl m.v... ;-)  det er da slægtsforskningen der gælder... prøv at se hvordan præsterne har skrevet... hold da op... griner..

mvh
Sanne